کد مطلب: ۴۲۹۰۱۷

راهنمای سفر از خوی به استانبول با اتوبوس

راهنمای سفر از خوی به استانبول با اتوبوس

اگر از آن دسته افرادی هستید که مسیر سفر را نیز بخشی از سفر می‌دانید و عجله‌ای برای رسیدن به مقصد ندارید، قطار و اتوبوس یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. مخصوصا برای مسیری که برای بار اول قصد عبور از آن را دارید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که مسیر سفر را نیز بخشی از سفر می‌دانید و عجله‌ای برای رسیدن به مقصد ندارید، قطار و اتوبوس یکی از بهترین گزینه‌ها هستند. مخصوصا برای مسیری که برای بار اول قصد عبور از آن را دارید. در این نوشته قصد داریم خرید بلیط اتوبوس VIP مسیر خوی تا استانبول را بررسی کرده و با چالش‌ها و جاذبه‌های این سفر آشنا شویم.

از خوی تا استانبول با اتوبوس چقدر راه است و چند ساعت طول می‌کشد؟

سفر به استانبول همواره یکی از انتخاب‌های ایرانیان برای سفر بوده و هست. فاصله خوی تا استانبول بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر است. طی کردن این مسیر به صورت یکسره، بدون توقف و معطلی‌های معمول لب مرز حدود ۲۰ ساعت زمان می‌برد. همانطور که می‌دانید امکان طی کردن این مسیر به این شکل وجود ندارد و باید به این مقدار زمان توقف در مرز و توقف‌های بین راه را اضافه کنید. البته طولانی بودن مسیر اصلا نباید شما را از خرید بلیط اتوبوس منصرف کند؛ چون زیبایی‌هایی مسیر شگفت‌انگیز هستند. البته توصیه می‌کنیم خرید بلیط اتوبوس VIP را در اولویت قرار دهید تا با آسایش کامل سفر کنید.

از کدام مرز زمینی خارج می‌شویم؟

نزدیک‌ترین پایانه مرزی به شهر خوی مرز رازی است که در ۶۵ کیلومتری این شهر واقع شده است و افرادی که از خوی عازم استانبول ترکیه هستند از این پایانه خارج می‌شوند؛ اما فقط وسایل نقلیه سواری حق عبور از این مرز را دارند.

افرادی که برای سفر به استانبول بلیط اتوبوس تهیه می‌کنند معمولا از پایانه مرزی بازرگان از کشور خارج می‌شوند. فاصله خوی تا مرز بازرگان ۱۷۴ کیلومتر است. و حدود دو ساعت و نیم زمان می‌برد. مرز بازرگان به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند و هر زمان که به مرز برسید می‌توانید مراحل عبور از مرز را انجام دهید. خوب است بدانید مرز بازرگان با شهر گوربولاغ ترکیه هم مرز است و پس از عبور از مرز ابتدا وارد این شهر می‌شوید.

پس از انجام مراحل مربوط به خروج از کشور و چک پاسپورت اتوبوس به سمت شهر دوغو بایزید حرکت می‌کند. میزان معطلی در مرز بستگی به شلوغی یا خلوتی پایانه مرزی دارد. اگر در ایام تعطیلات به این سفر می‌روید احتمالا کمی بیش از یک ساعت در مرز متوقف شوید. بهتر است قبل از رسیدن به مرز عوارض خروج از کشور را از طریق سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور پرداخت کنید تا وقتتان در صف احتمالی پرداخت عوارض گرفته نشود ولی در پایانه مرزی بازرگان نیز امکان انجام این کار وجود دارد و می‌توانید از طریق دستگاه‌هایی که جهت این کار در نظر گرفته شده پرداخت عوارض خروج از کشور را انجام دهید. در ضمن عوارض خروج از کشور برای هر شخص برای بار اول، 220، برای بار دوم، 330 و برای بار سوم، 440 هزار تومان است.

اتوبوس‌های مسیر خوی استانبول چه امکاناتی دارند؟

اتوبوس‌هایی که در این مسیر تردد می‌کنند اتوبوس‌های ویژه هستند و برای طی مسافت‌های طولانی طراحی شده‌اند. با خرید بلیط اتوبوس رویال سفر ایرانیان امکاناتی همچون صندلی‌های تخت‌شو، صفحه نمایش اختصاصی، محل شارژ گوشی، هدفون، آبسردکن، آبجوش و… در اختیار شما خواهد بود.

در مسیر خوی تا استانبول از چه شهرهایی عبور می‌کنیم؟

جاده‌ای که شما را از خوی تا مرز بازرگان می‌رساند جاده‌ای کوهستانی است. مناظر بکر و پیچ و خم‌هایی که در این مسیر ۱۷۰ کیلومتری از آن می‌گذرید شروع سفری دلچسب را نوید می‌دهند. پس از عبور از مرز اولین شهری که به آن می‌رسید شهر دوغوبایزید است. فاصله مرز بازرگان تا شهر دوغو بایزید ۴۰ کیلومتر است و حدود نیم ساعت در راه خواهید بود.

پس از عبور از شهر دوغو بایزید به آغری می‌روید. از دوغو بایزید تا آغری ۹۰ کیلومتر راه است. پس از آن شهرهای ارزروم، ارزینجان، آماسیا، بولو و ایزمیت در مسیر شما هستند. با عبور از این شهرها چیزی حدود ۱۵۴۰ کیلومتر در راه خواهید بود. ولی همانطور که گفتیم این مسیر پر است از مناظر طبیعی جذاب و دیدنی از ساحل و دریا گرفته تا کوهستان. مطمئن باشید جذابیت مناظر و چشم‌اندازها این مسیر ۲۰ ساعته را برای شما خیلی خیلی کوتاه خواهد کرد. پس از خرید بلیط اتوبوس برای سفر به استانبول نترسید!

چه طور می‌توان با اتوبوس سفری راحت را تجربه کرد؟

اگر تا به حال به صورت زمینی به ترکیه سفر نکرده‌اید حتما این سفر را در اولویت سفرهای خود قرار دهید. سفرهای هوایی اگرچه مزیت‌های خاص خود را دارند و علاوه بر امنیت بالا خیلی سریع‌تر از هر روش دیگری به مقصد می‌رسید اما در آن‌ها چیزی از شما دریغ می‌شود. لذت دیدن مناظر و حس کردن تغییر تدریجی آب و هوا در یک مسیر نسبتا طولانی چیزی است که بعید به نظر می‌رسد بتوانید در سفری هوایی آن را تجربه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم همین حالا برای خرید بلیط اتوبوس VIP از علی بابا اقدام کنید و بیش از این سفر خوی به استانبول را به تاخیر نیندازید. امکان خرید بلیط اتوبوس هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق سایت علی بابا فراهم است و به راحتی می‌توانید با انتخاب مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود به لیست کاملی از همه اتوبوس‌هایی که در مسیر خوی، استانبول سرویس‌دهی دارند دسترسی داشته باشید.

فراموش نکنید که نظرات و تجربیات خود در زمینه خرید بلیط اتوبوس از خوی به مقصد استانبول را با ما در میان بگذارید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام وقتتون بخیر میخواستم شماره تلفن های شرکت مسافربری خوی تا استانبول را بدهید ممنون