کد مطلب: ۸۰۳۰۵۳

خط ریلی استراتژیک اهواز در مسیر تکمیل

خط ریلی استراتژیک اهواز در مسیر تکمیل

رییس‌جمهور درحالی برای هفتمین بار در طول فعالیت دولت سیزدهم به خوزستان سفر می‌کند که در این سفر، پروژه‌های مهمی در حوزه حمل و نقل در مسیر تکمیل و افتتاح قرار دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس‌جمهور و هیات دولت درحالی امروز وارد خوزستان شده‌اند که این هفتمین سفر رییس‌جمهور به این استان و دومین سفر هیات دولت است و کثرت این سفر هم به دلیل اهمیت این استان برای رییس‌جمهور است. وزرا و معاونین ۱۵ وزارتخانه و ۶ تن از معاونین، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

آن‌طور که سخنگوی دولت، پیش از این سفر اعلام کرده بود، قرار است طرح‌های مختلفی در حوزه‌های عمرانی، نفت، گاز و بهداشت و درمان به بهره‌برداری برسد.

اما برای روشن شدن جزییات پروژه‌های عمرانی، اطلاعاتی که به دست ایسنا رسیده نشان می‌دهد در حوزه فعالیت وزارت راه و شهرسازی، مجموعاً ۱۰ مصوبه در حوزه راه و شهرسازی با ۴۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان خوزستان مصوب شده که از این میزان، مبلغ ۲۲۴۹ میلیارد تومان تأمین شده است. از مجموع ۱۰ مصوبه، دو مصوبه اجرا شده، پنج مصوبه در دست اقدام و سه مصوبه در دست پیگیری است.

از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مجموعا ۲۱۵ کیلومتر پروژه راه‌سازی را در دست اجرا داشته که جزئیات آن به این شرح است:

طول پروژه های تکمیل و بهره‌برداری شده ۷۳ کیلومتر شامل (۴۱ کیلومتر بزرگراه ۴ خطه + ۳۰ کیلومتر راه اصلی و ۲ کیلومتر راه روستایی)

طول پروژه های راه‌سازی در دست اقدام ۱۴۲ کیلومتر شامل ( ۱۰۷ کیلومتر بزرگراه ۴ خطه + ۲۳ کیلومتر راه اصلی و ۱۲ کیلومتر راه فرعی)

پروژه های پل سازی در دست اقدام استان نیز شامل ۵ دستگاه پل بزرگ با طول کلی ۱۲۰۰ متر توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال اجرا قرار دارد؛ یک دستگاه پل ۳۰۰ متری در حال اتمام و در مرحله نصب تابلوها و علائم توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار دارد.

بهسازی و روکش آسفالت ۶۵۳ کیلومتر، تعمیر و احداث ابنیه فنی ۱۵۱ دستگاه، خط کشی راههای مواصلاتی ۷۹۵۴ کیلومتر، نصب نیوجرسی ۱۳ کیلومتر، نصب گارد ریل ۶۱ کیلومتر، نصب ۳۹۵۱۳ عدد علائم و تجهیزات ترافیکی نیز از دیگر خرده پروژه‌های حمل و نقلی در این استان است.

اما شاید یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها، بهره‌برداری از ۷۰ کیلومتر از خط دوم راه آهن اهواز - اندیمشک حدفاصل ایستگاه‌های شوش تا بامدژ با تخصیص اعتباری بالغ بر ۳۱۸ میلیارد تومان باشد که تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است، ارزش به روز شده این پروژه در حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. ۴۰ کیلومتر باقی مانده مسیر نیز در دست اجرا قرار دارد که برای تکمیل نیاز به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و در صورت تکمیل ارزش روز آن برابر ۲۴۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.