کد مطلب: ۲۴۲۵۸۰

سفر ۷۳۸ هزار ایرانی به ترکیه در سه ماه

سفر ۷۳۸ هزار ایرانی به ترکیه در سه ماه

منابع رسمی ترکیه اعلام کرده‌اند که ایرانیان بیشترین گردشگران خارجی ترکیه در سال‌ جاری میلادی هستند؛ به طوری‌که در سه ماه اول سال ۲۰۱۸، تعداد ۷۳۸ هزار گردشگر ایرانی به این کشور سفر کرده‌اند.

منابع رسمی ترکیه اعلام کرده‌اند که ایرانیان بیشترین گردشگران خارجی ترکیه در سال‌جاری میلادی هستند؛ به طوری که در سه ماه اول سال ۲۰۱۸، تعداد ۷۳۸ هزار گردشگر ایرانی به این کشور سفر کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری این کشور، تعداد ۱۷۸ هزار نفر از این گردشگران از مرزهای زمینی و مابقی نیز از مرزهای هوایی به ترکیه سفر کرده‌اند.

آمارهای وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه نشان می‌دهد بعد از گردشگران ایرانی، اتباع گرجستان، آلمان و بلغارستان بیشترین شمار گردشگران خارجی این کشور در سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ را تشکیل داده‌اند.

این گزارش همچنین تصریح کرده است که میزان سفر گردشگران ایرانی به ترکیه در سه ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه در سال قبل، بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه همچنین خاطرنشان کرده که در ماه مارس سال جاری میلادی که مصادف با ایام تعطیلات نوروز 97 بود، 387 هزار نفر گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کردند که 47 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد.

در همین بازه زمانی تعداد ۹۶ هزار و ۳۳۵ گردشگر ایرانی از مرز بازرگان به ترکیه سفر کرده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایشی ۵۰ درصدی خبر می‌دهد.

در این ایام از مرز رازی خوی نیز ۵۸ هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده‌اند که در مقایسه با نوروز ۹۶، حدود ۱۵ درصد بیشتر است.

همچنین میزان ورود گردشگران ایرانی در ایام عید نوروز به این کشور از مرز سرو ارومیه نیز ۲۴ هزار نفر بوده که در مقایسه با سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

این آمار درحالی منتشر شده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کردند و بعد از اتباع کشورهای روسیه و آلمان پرشمارترین گردشگران خارجی این کشور بودند.

بر اساس گزارش مرکز آمار ترکیه، درآمد گردشگری این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به سال ۲۰۱۶، به‌میزان ۹/ ۱۸ درصد افزایش داشته و با ثبت پذیرش ۴/ ۳۲ میلیون گردشگر خارجی به رقم ۲۶ میلیارد و ۲۸۳ میلیون دلار رسیده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.