خبر مهم:

کد مطلب: ۱۵۱۷۷۸

سفر ۳۶۰ هزار ایرانی ساکن خارج به ایران

سفر 360 هزار ایرانی ساکن خارج به ایران

معاون اداره کل برنامه‌ریزی و گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 360 هزار و 200 نفر از ایرانیان ساکن در کشورهای دیگر به قصد گردشگری به داخل ایران سفر کردند که این آمار در مقایسه با گردشگران کشورهای دیگر در رتبه ششم قرار دارد.

حسن گرامی در خصوص آمار مسافران ورودی به کشور طی مدت سه ماهه اول سال جاری گفت: در طی مدت مذکور در حدود یک میلیون و 104 هزار نفر مسافر از کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، هندوستان، چین و آلمان وارد کشور شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در ادامه با اشاره به اینکه گردشگران آلمانی در رتبه دهم مسافران ورودی به کشور به حساب می‌آیند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این ترتیب تا پایان سال حفظ شود و شاهد جابه‌جایی آنچنانی در میان رتبه کشورها نباشیم.

گرامی در خصوص آمار مسافران ورودی به کشور گفت: از کشور عراق 246 هزار و 700 نفر، از کشور آذربایجان 227 هزار و 500 نفر، از کشور افغانستان 156 هزار و 200 نفر و از کشور ترکیه 133 هزار و 392 نفربه عنوان گردشگر وارد کشورایران شده‌اند.

معاون اداره کل برنامه ریزی و گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به ایرانی‌های مقیم کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: ورود ایرانی‌های ساکن کشورهای دیگر به ایران طی سه ماه نخست سال در حدود 360 هزار و 200 نفر بوده که این آمار در رتبه ششم قرار دارد.

وی بیان کرد: به طور قطع سیاست‌های کشور باید به سمتی سوق پیدا کند که مشکلات اجتماعی و یا حقوقی قضایی برخی از ایرانی‌های مقیم کشورهای دیگر حل و فصل شود تا این افراد بتواند راحت تر در داخل کشور تردد کنند تا از این طریق صنعت گردشگری کشور رونق یابد.

گرامی بیان داشت: اگر صنعت گردشگری ما به سمت جذب ایرانی‌های ساکن کشورهای دیگر نرود و با موانع مختلف از ورود این افراد به کشور جلوگیری به عمل آید، از آن طریق شاهد خروج و مسافرت‌های خانواده‌های این افراد به سایر کشورها هستیم که این به مراتب باعث افزایش خروج مسافر از ایران می‌شود.

معاون اداره کل برنامه‌ریزی و گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در ادامه به آمار خروجی مسافرها طی سه ماه نخست سال اشاره و بیان کرد: در این مدت در حدود 1 میلیون و 980 هزار نفر مسافر ایرانی در فصل گردشگری از ایران خارج شده که این آمار در مقایسه با سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه همچنان شاهد عدم توازن در میان مسافران ورودی و خروجی به کشور هستیم، عنوان کرد: این عدم توازن بیانگر دو شاخصه مهم است، اول آنکه نشانگر بهبود وضعیت معیشت خانوار به حساب می‌آید و نشانه دوم ضعف صنعت گردشگری داخلی برای جذب مسافران به داخل کشور است.

گرامی در پایان خاطرنشان کرد: باید به این نکته نیز توجه داشت که سهم قابل توجهی از گردشگران خروجی از کشور برای سفرهای زیارتی عازم کشورهای دیگر می‌شوند.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.