کد مطلب: ۶۳۹۳۸۹

کارت هدیه مجازی چیست؟/ سقف و کف مبلغ کارت هدیه چقدر است؟

کارت هدیه مجازی چیست؟/ سقف و کف مبلغ کارت هدیه چقدر است؟

برخی بانک‌ ها نیز از کارت هدیه مجازی رونمایی کرده‌ اند که نیازی به حضور فیزیکی برای دریافت ندارد. از سوی دیگر هم سقف مبلغ این کارت‌ ها از شهریور ۱۴۰۰ از ۵۰۰ هزار تومان به دو میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این روزها که بازار عیددیدنی و عیدی دادن و عیدی گرفتن داغ است، یکی از گزینه‌هایی که شاید برای عیدی دادن از نظر بهداشتی مناسب‌تر از پول است، انواع کارت‌های هدیه هستند.

علاوه بر آن از نظر بسیاری از افراد، این هدیه به خاطر ظاهر شکیل‌تر و همچنین قابلیت انتخاب شکل و درج جمله دلخواه شیک‌تر از پول است. در برخی بانک‌ها نیز حتی کارمزدی هم بابت صدور آن دریافت نمی‌کنند. بنابراین ممکن است خیلی از کسانی که به دنبال هدیه‌ای مناسب و به صرفه می‌گردند این گزینه را انتخاب کرده که دیگر نیازی به خرید پاکت پول هم ندارد.

کارت هدیه مجازی چیست؟

پس از شیوع بیماری کرونا نیز برخی بانک‌ها از جمله بانک ملی ایران و ایران زمین از کارت هدیه مجازی رونمایی کردند که دیگر نیازی به حضور فیزیکی ندارد. این گزینه به دو جهت بهداشتی و محیط زیستی از کارت هدیه فیزیکی مناسب‌تر است. این کارت هدیه‌ها در «نشان بانک» اپلیکیشن ایوا، «نشان بانک» اپلیکیشن بله و سامانه «بام» به سادگی قابل دریافت است.

طبق آخرین بازنگری بانک مرکزی، صدور کارت هدیه توسط هر موسسه اعتباری صرفا برای مشتری دارای حساب سپرده نزد آن موسسه اعتباری امکان‌پذیر است. همچنین صدور کارت هدیه در هر موسسه اعتباری به صورت غیرحضوری، صرفا از طریق ابزارهای پذیرش همان موسسه مجاز است.

سقف و کف مبلغ کارت هدیه چقدر شده است؟

طبق آخرین بازنگری دستورالعمل شیوه صدور کارت هدیه و بن کارت ریالی توسط بانک مرکزی در شهریورماه ۱۴۰۰، حداقل مبلغ برای هر فقره کارت هدیه معادل ۱۰۰هزار تومان و حداکثر مبلغ از ۵۰۰ هزار تومان به دو میلیون تومان افزایش یافت.

مدت زمان استفاده از کارت هدیه چقدر است؟

حداکثر مدت اعتبار کارت هدیه از یک سال به دو سال افزایش یافت.

از کارت هدیه چه استفاده‌هایی می‌توان کرد؟

کارت‌های هدیه دارای ماهیت خرید است. به دارنده آن اجازه می‌دهد تا سقف موجودی کارت اقدام به خرید کالا و خدمات و یا برداشت نقدی وجه کارت خود کند. عموما امکان پرداخت قبوض نیز از این کارت‌ها امکان‌پذیر است اما امکان انتقال وجه از این نوع کارت‌ها وجود ندارد.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی پرتوی

    من میخوام برای مادرم کارت هدیه بسازم