کد مطلب: ۳۲۶۱۹۱

سقوط سهام نیسان و رنو به دنبال دستگیری مدیر عامل

سقوط سهام نیسان و رنو به دنبال دستگیری مدیر عامل

سهام دومین خودروساز بزرگ ژاپنی در ۲۴ ساعت گذشته به دنبال دستگیری مدیرعامل شرکت نیسان-رنو، بیش از ۶ درصد و سهام رنو هم ۲.۵ درصد سقوط کرد.

دستگیری «کارلوس گون» مدیر عامل شرکت خودرو سازی نیسان-رنو سقوط ۶ درصدی سهام این شرکت را به دنبال داشت و بلاتکلیفی در بخش تولید ژاپن هم ایجاد کرد؛ ضمن اینکه رابطه آن با تولید کنندگان جهانی از قبل شرکت موتور میتسوبیشی و رنو منجر شد تا سهام آنها هم در ۲۴ ساعت گذشته ۲.۵ درصد روند نزولی به خود گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز،همچنین «هیروتو سیکاوا» از مدیران ارشد نیسان گفت: اختیارات بسیار زیادی به او داده شده بود. اما نیسان متاثر از این رخداد نخواهد شد.

شرکت نیسان بعداز فروش ضعیف در آمریکا و نیز رقابت با خودروسازان در سرمایه گذاری بر روی فناوری های خود ران برای ثبات بخشیدن به وضعیت خود تحت فشار است.

در همین حال، «برونو مایر» وزیر دارایی فرانسه گفت: آقای «گون» دیگر در سمت خود برای رهبری رونو که فرانسه ۱۵ درصد در آن سهم دارد، ابقا نیست؛ اما رابطه رنو با نیسان و میتسوبیشی همچنان برای ژاپن و فرانسه مهم است.

قرار است اعضای هیئت مدیره رنو به زودی مدیر عامل موقت این شرکت را منصوب کنند. بر پایه این گزارش، دادستان توکیو اعلام کرد که «کارلوس گون» درآمد خود را به ارزش ۴۴.۴ میلیون دلار در یک بازه زمانی بیش از ۵ سال گزارش نکرده بود.

منبع:بی بی سی انگلیسی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.