کد مطلب: ۴۳۳۸۱۵

بررسی تجارت‌نیوز از عملکرد هفتگی بازار نفت

کابوس اوپک؛ سقوط قیمت نفت به کمتر از ۵۰ دلار

کابوس اوپک؛ سقوط قیمت نفت به کمتر از 50 دلار

در هفته پایانی فوریه، قیمت نفت با افت 13 درصدی، بدترین عملکرد هفتگی خود را از ژانویه 2016 تاکنون به ثبت رساند. عربستان سعودی قصد دارد در اجلاس هفته آینده اوپک‌پلاس از دیگر تولیدکنندگان از جمله روسیه بخواهد با کاهش روزانه یک میلیون بشکه دیگر از تولید نفت موافقت کنند.

به‌دنبال گسترش هرچه‌سریع‌تر ویروس کرونا و افزایش نگرانی‌ها از کاهش تقاضا، قیمت نفت روز گذشته در بازارهای جهانی به کمتر از 50 دلار رسید.

به‌گزارش تجارت‌نیوز ، نفت برنت که در اولین روز از معاملات هفتگی (روز دوشنبه) با قیمت 55.92 دلار معامله می‌شد، روز جمعه به 49.67 دلار در هر بشکه رسید.

به‌ این ترتیب طلای سیاه با افت 13 درصدی بدترین عملکرد هفتگی خود را از ژانویه 2016 تاکنون به ثبت رساند.

نمودار زیر روند هفتگی قیمت نفت را در بازارهای جهانی نشان می‌دهد:

قیمت نفت

افت 13 درصدی نفت در یک هفته

نفت خام آمریکا هم که در معاملات روز جمعه به 44.76 دلار در هر بشکه رسید، با 16 درصد افت، بدترین عملکرد هفتگی را از زمان بحران مالی تاکنون به‌ثبت رساند.

علی‌رغم آنکه برخی تحلیلگران معتقدند، نگرانی‌ها از تشدید ویروس کرونا و آهسته شدن رشد اقتصادی به‌زودی از میان خواهد رفت، برخی دیگر چندان خوش‌بین نیستند و نفت کمتر از 50 دلار را کابوسی برای تولیدکنندگان اوپک می‌دانند.

تولیدکنندگان اوپک که با هدف ایجاد تعادل در بازار، در مجموع تولید روزانه خود را 1.7 میلیون بشکه کاهش داده‌اند، قرار است در روزهای پنجم و ششم مارس (ماه آینده میلادی) در وین دیدار کنند.

روز گذشته فایننشال‌تایمز در گزارشی نوشت: عربستان سعودی قصد دارد در اجلاس هفته آینده از دیگر تولیدکنندگان از جمله روسیه بخواهد با کاهش روزانه یک میلیون بشکه دیگر از تولید نفت موافقت کنند.

این در حالی است که پیشتر کمیته فنی تولیدکنندگان اوپک‌پلاس پیشنهاد کاهش 600 هزار بشکه‌ای را با هدف ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا داده بودند.

در حال حاضر تعداد قربانیان این ویروس دو هزار و 923 نفر گزارش شده و 85 هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.