کد مطلب: ۴۲۲۰۳۰

بررسی تجارت‌نیوز از استاندارد هواپیما سانحه دیده شده امروز

جزئیات بیشتر از سقوط هواپیما اوکراینی / آیا هواپیما امروز اجازه پرواز داشت؟

جزئیات بیشتر از سقوط هواپیما اوکراینی / آیا هواپیما امروز اجازه پرواز داشت؟

در برخی از اخبار، هواپیمایی که امروز سقوط کرده را بویینگ 737 مکس معرفی شده که اجازه پرواز ندارد، اما آیا این هوایپما مجوز پرواز داشته و استانداردهای لازم رعایت شده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، صبح امروز یک فروند هواپیما مسافربری اوکراینی پس از بلند شدن از باند پرواز در حوالی فرودگاه امام خمینی سقوط کرد، هواپیمایی شرکت یو آی ای اوکراینی به شماره ۷۵۲- PS که با یک ساعت تأخیر از مقصد تهران عازم کی‌یف بود، صبح امروز پس از برخاستن از فرودگاه، حوالی شهر پرند سقوط کرد.

به گفته رئیس اورژانس کشور؛ در این هواپیما 179 نفر شامل مسافران و خدمه حضور داشتند که این افراد جان خود را از دست دادند، از این افراد ۳۲ نفر غیرایرانی و ۱۴۷ نفر ایرانی‌ بوده‌اند.

برخی از منابع خبری از این هواپیما با نام مکس 737 نام برده‌اند که اجازه پرواز ندارد.

مکس 737 هواپیمایی است که در سال گذشته در جندیدن پرواز خود سقوط کرد، در پی این حوادث آمریکا، کانادا، انگلیس، چین، استرالیا، آفریقای جنوبی، آرژانتین، امارات، ترکیه، کویت و عمان، ایرلند، آلمان، ایتالیا، اتریش و هلند از کشورهایی بودند که پرواز این هواپیماها را در روزهای گذشته بر آسمان خود ممنوع کردند.

تابناک در این خصوص نوشت: حوالی ساعت شش صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس (Boeing 737 MAX) پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) دچار نقص فنی شد و در حوالی شهر پرند سقوط کرد؛ هواپیمایی که حامل ۱۷۶ مسافر و خدمه بوده و در حال حاضر تلاش‌ها برای اطلاع دقیق از سرنوشت آن‌ها در جریان است.

مهر نیز از تیتر «سقوط بوئینگ ۷۳۷ مکس اوکراینی» استفاده کرده و در این خصوص نوشت: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی (ره) در حوالی پرند سقوط کرد.

آیا این هواپیما اجازه پرواز داشت؟

آرمان بیات، کارشناس صنعت هواپیمایی به تجارت‌نیوز گفت: هواپیمایی که امروز از فرودگاه امام خمینی(ره) بویین 737 _ 800 بوده که اتفاقا از جمله هواپیماهای خوبی است که با ایرباس 320 رقابت می‌کند. این هواپیما همچنین در تمام خطوط هوایی فعال است و ممنوعیت پرواز ندارد.

وی در خصوص چکاب‌هایی که در فرودگاه‌ها انجام می‌شود عنوان کرد: در فرودگاه امام چکاپ‌های اولیه انجام شده اما چکاپ‌های فنی‌تر باید در اوکراین انجام می‌شد و با توجه به این که گزارش‌های اولیه از حادثه حاکی از آتش گرفتن موتور است به نظر می‌رسد اوکراینی‌ها بابد بازبینی‌های دقیق‌تری نسبت به این هواپیما اعمال می‌کردند.

وی با اشاره به کشته شدن تعداد زیادی از ایرانیان در این سانحه ادامه داد: ایران درباره سقوط این هواپیما هیچ مسئولیتی ندارد و اوکراین باید در مجامع بین‌المللی به ایران پاسخگو باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.