خبر مهم:

کد مطلب: ۱۶۱۰۴۰

سنگاپور بهترین کشور جهان برای اتباع خارجی

سنگاپور بهترین کشور جهان برای اتباع خارجی

بر مبنای دهمین نظرسنجی بانک HSBC که اخیرا فهرستی از بهترین کشورها برای اتباع خارجی منتشر کرده، سنگاپور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

الهام میرمحمدی: بر اساس دهمین نظرسنجی بانک HSBC، سنگاپور جایگاه نخست را به عنوان بهترین کشور برای اتباع خارجی به خود اختصاص داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ، این بانک 28 هزار تبعه خارجی بالای 18 سال را که در بازه زمانی مارس تا آپریل در 159 کشور مختلف زندگی‌ کرده‌اند، مورد نظر سنجی قرار داد و از آنها درباره راحتی کار، زندگی و اداره یک خانواده در کشوری که هستند پرسش کرد.

شرکت‌کنندگان به 27 سوال مختلف در مورد موضوعاتی از قبیل وضعیت اقتصادی، تعادل بین کار و زندگی، هزینه نگهداری از کودکان و امنیت پاسخ داده‌اند.

بر اساس این گزارش، 83 درصد به دلیل ثبات سیاسی، 73 درصد به دلیل وضعیت اقتصادی بهتر و 64 درصد به دلیل بهره‌مندی از کیفیت زندگی بهتر، کشور سنگاپور را انتخاب کرده‌اند.

73 درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند که درآمد بیشتری نسبت به کشور خود در سنگاپور دارند. 42 درصد افزایش درآمد سالانه و 65 درصد هم داشتن درآمد قابل قبول‌تری نسبت به کشور خود را عاملی مهم برای انتخاب سنگاپور اعلام کرده‌اند.

لازم به ذکر است متوسط درآمد سالانه در سنگاپور 118 هزار دلار است.

امنیت عامل مهم دیگری برای اتباع خارجی بوده است. به گونه‌ای که 82 درصد از اینکه احساس امنیت بیشتری نسبت به محل تولد خود دارند، ابراز رضایت کرده‌اند. اگر چه یکی از معایب زندگی در سنگاپور از دید تبعه خارجی بالا بودن هزینه نگهداری از کودکان است. 85 درصد از تبعه خارجی که در سنگاپور زندگی می‌کنند، اعلام کردند هزینه نگهداری از کودکان بسیار گران‌تر از کشور خودشان است.

همچنین بر اساس نظرسنجی‌ها، تعادل میان کار و زندگی در سنگاپور نسبت به سایر کشورهای منتخب کمتر است. اگر چه به نظر می‌رسد که مزیت‌های زندگی در سنگاپور نسبت به معایبش برتری دارد.

نروژ در این رتبه‌بندی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. 90 درصد از تبعه خارجی ساکن در نروژ از تعادل میان کار و زندگی ابراز رضایت کرده‌اند، 78 درصد به دلیل امنیت شغلی و 82 درصد به دلیل کیفیت زندگی بهتر برای کودکانشان، نروژ را برای زندگی انتخاب کرده‌اند.

جدل زیر رتبه‌بندی ده کشور برتر برای اتباع خارجی را نشان می‌دهد:

رتبه کشور
1 سنگاپور
2 نروژ
3 نیوزیلند
4 آلمان
5 هلند
6 کانادا
7 استرالیا
8 سوئد
9 اتریش
10 امارات

منبع: HSBC

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امان

    باید ایران اول می شد بازهم حق خوری!!!

  • s

    سنگاپور کشور نیست و یک دولت-شهر است.

  • dire pool

    سلام.من می خواهم بروم سنگاپور.چون یه لاکپشت سنگاپوری داشتم.

  • محمد

    چگونه میتوانم اقامت سنگاپوربگیرم