کد مطلب: ۱۷۹۴۴۶

سنگینی بار مالیاتی بر دوش صنعتگران و حقوق‌بگیران است

سنگینی بار مالیاتی بر دوش صنعتگران و حقوق‌بگیران است

ابراهیمی گفت:اگر می‌خواهیم صنعت کشور دوباره روی پا قرار بگیرد باید تسهیلات با سود پایین یا عفو مالیاتی به آن اختصاص دهیم.

فیروز ابراهیمی دبیر خانه صنعت و معدن و تجارت استان خراسان رضوی، اظهار کرد: احیای واحدهای تولیدی یک موضوع را در ذهن متبادر می‌کند که باید یک منابعی را در اختیار تولید بگذاریم که این منابع ،می‌توانند منابع مالی،ماشین‌آلات،دانش فنی یا موارد مشابه آن باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در ادامه افزود: اگر برای احیای صنعت، تسهیلاتی را ارائه داده‌ایم و این تسهیلات با نرخ 18 درصد صورت پذیرد، در بیشتر مواقع بانک‌ها با ترفندهای مختلف این رقم را تا 24 درصد هم می‌رسانند.

ابراهیمی با بیان اینکه تسهیلات باید به گونه‌ای باشد که بتواند صنعت را احیا کند، گفت: اگر می‌خواهیم صنعت کشور دوباره روی پا قرار بگیرد باید تسهیلات با سود پایین یا عفو مالیاتی به آنها اختصاص دهیم و یا از سوی دیگر قدرت خرید مردم و مصرف‌کنندگان را آنقدر بالا ببریم، که در انبارها کالایی باقی نماند.

دبیر خانه صنعت و معدن و تجارت استان خراسان رضوی یادآورشد: بار اصلی مالیات کشور بر روی دوش صنعت است و اکنون 70 درصد از مالیات کشور توسط صنایع تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: هر صاحب صنعت باید 25 درصد سود پرداخت کند و آن هم با علی‌الراس کردن بازرسان مالیاتی گاهاٌ تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند.

ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که آیا مسوولان مالیاتی کشور برای کسری مالیات تنبیه یا تشویق می‌شوند تصریح کرد: بودجه مالیاتی کشور هر ساله بین استان‌های مختلف تقسیم می‌شود و در صورتی که مسوولان آن استان نتوانند به حد نصاب برسند، مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: بهترین راهکار برای کم شدن بار مالیاتی از دوش صنایع کشور،‌ طراحی سامانه‌های پیشرفته برای شناسایی افرادی است که از پرداخت مالیات، شانه خالی کرده‌اند.

دبیر خانه صنعت و معدن و تجارت استان خراسان رضوی ابراز کرد: در شرایط کنونی مسوولان دولتی و فعالان بخش خصوصی باید دست به دست هم بدهند و برای مقابله با نرخ بیکاری به جنگ مشکلات بروند.

ابراهیمی اضافه کرد: اساس تولید در کشور بر صادرات استوار نشده و در نتیجه با پایین آمدن قدرت خرید مردم، تولید یا تعطیل می‌شود و یا با ظرفیت کمتر از ظرفیت واقعی به فعالیت ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه نقدینگی کشور 1100 هزار میلیارد تومان است تاکید کرد: به عقیده برخی اقتصاددانان حدود 70 درصد از نقدینگی در بانک‌ها سپرده‌گذاری شده و بانک‌ها با پرداخت سود حداقل 15 درصدی به این سپرده‌گذارها، خود را به نابودی کشانده‌اند.

ابراهیمی در پایان افزود: نظام بانکی در گردابی که خود به وجود آورده است در حال غرق شدن است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.