کد مطلب: ۲۱۰۶۴۶

سهام آسیایی به سیر صعودی بازگشت

سهام آسیایی به سیر صعودی بازگشت

با کاهش هزینه‌های وام‌گیری آمریکا قبل از اولین جلسه شهادت جرومی پاول، رئیس جدید فدرال‌رزرو در کنگره، روز سه‌شنبه سهام آسیایی به روند بهبود خود ادامه داد و به رکورد ۳ هفته‌ای خود رسید.

با کاهش هزینه‌های وام‌گیری آمریکا قبل از اولین جلسه شهادت جرومی پاول، رییس جدید فدرال‌رزرو، در کنگره، روز سه‌شنبه سهام آسیایی به روند بهبود خود ادامه داد و به بالاترین میزان ۳ هفته‌ای خود رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارجِ ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۵ درصد بالا رفت و به بازگشت خود از پایین‌ترین میزان ۲ ماهه خود که در ۹ فوریه ثبت کرده بود، ادامه داد.

با این حساب این شاخص توانسته است بیش از ۶۰ درصد از ضرری که با سقوط بازارها در اوایل فوریه ثبت کرده بود را جبران کند.

نیکی ژاپن ۱ درصد جهش کرد و به بالاترین میزان ۳ هفته ای خود رسید.

در وال‌استریت هم در پایان معاملات روز دوشنبه اس‌اندپی۵۰۰ با کمک سقوط سود اوراق خزانه‌داری، ۱.۱۸ درصد جهش کرد.

در عین حال، نرخ سود اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا تا ۲.۸۶۴ درصد افت کرد و باز هم از رکورد ۴ ساله ۲.۹۵۷ درصد، که در ۲۱ فوریه ثبت کرده بود، دورتر شد. برای بازارهای مالی جهان، اولین شهادت پاول در سنا، بسیار حیاتی است، چراکه در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران در مورد نرمال‌سازی سیاست‌های فدرال‌رزرو پس از چندین سال استفاده از محرک‌های مالی و نرخ بهره پایین، نگران هستند. این شرایط از بحران اقتصادی در یک دهه پیش تا به حال حاکم بود است و حالا بعد از این همه سال تغییر می‌کند.

در این میان، بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال‌رزرو امسال نرخ بهره را ۳ بار افزایش دهد؛ اما برخی دیگر از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که درصورتی که نرخ تورم شروع به بالا آمدن کند، به ویژه در شرایطی که رشد اقتصادی امسال با برنامه کاهش مالیات ترامپ و هزینه‌کردهای دولت، بیش از پیش تقویت خواهد شد، نرخ بهره ۴ بار افزایش خواهد یافت.

نرخ سود اوراق خزانه‌داری ۲ ساله آمریکا در حال حاضر ۲.۲۲۶ درصد است که بسیار بالاتر از سود سهام شاخص اس‌اندپی۵۰۰ است که در حال حاضر در سطح ۱.۸۸ درصد قرار دارد؛ همچنین در بازارهای ارز، یورو در نرخ ۱.۲۳۲۷ دلار معامله شد که ۰.۱ درصد افزایش یافته است اما همچنان کمتر از رکورد ۳ ساله ۱.۲۵۵۶ دلار است که در اوایل این ماه ثبت کرده بود.

دلار در برابر ین به نرخ ۱۰۶.۸۵ ین رسید و به این ترتیب نرخ خود را نسبت به کمترین میزان ۱۵ ماهه ۱۰۵.۵۴۵ ین که در ۱۶ فوریه ثبت کرده بود، تثبیت کرد.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.