کد مطلب: ۲۳۰۴۵۰

سهام آسیایی سودهای خود را از دست داد

سهام آسیایی سودهای خود را از دست داد

روز چهارشنبه با نگاه بازارها به آینده تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، سهام آسیایی سود سرشار اولیه خود را از دست داد و به رشدی اندک بسنده کرد.

روز چهارشنبه درحالی‌که خوشبینی از رو به بهبود قرار گرفتن روابط تجاری آمریکا و چین، جای خود را به سوالاتی در مورد فاز بعدی مناقشات دیپلماتیک بین دو کشور داد، سهام آسیایی سود سرشار اولیه خود را از دست داد و به رشدی اندک بسنده کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی ۰.۳۵ درصد رشد کرد. این شاخص دیروز با سخنرانی رئیس‌جمهور چین که پس از یک هفته تنش آفرینی، باعث آرامش بازار شد، ۱.۲ درصد جهش کرده بود.

البته هنوز راه زیادی برای ایجاد هرگونه توافق بین دو اقتصاد بزرگ جهان مانده است و هنوز این دو کشور باید مشکلاتی را حل کنند. با این اوضاع درحالی که برخی بازارهای سهام آسیایی دچار سردرگمی شدند، رشد این شاخص، انرژی خود را از دست داد.

ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه سومیتومو میتسویی، می‌گوید: ایالات‌متحده و چین هنوز در فازی هستند که هر طرف در تلاش است تا اهداف طرف مقابل را سبک‌وسنگین کند.

البته چین نشان داد تا چه اندازه می‌تواند به پیش برود، اما بازارها تا زمانی که این دو کشور به توافقی واقعی نرسند، آرام نخواهند گرفت. نکته مهم بعدی چگونگی پاسخ آمریکا خواهد بود.

امروز سهام استرالیایی ۰.۲۵ درصد افت کردند و نیکی ژاپن ۰.۱ درصد پایین آمد.

کوسپی کره‌جنوی ۰.۲۵ درصد رشد کرد، هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۵ درصد بالا آمد و شاخص شانگهای هم ۰.۲ درصد به ارزش خود افزود.

در بازار ارز، دلار ۰.۰۵ درصد افت کرد و به نرخ ۱۰۷.۱۳۰ ین در برابر هر دلار رسید. این درحالیست که دلار در معاملات شبانه، درحالی‌که با بالا رفتن میزان ریسک‌پذیری، تقاضا برای ین کاهش یافته بود، ۰.۴ درصد به ارزش خود افزود.

شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان ۰.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۸۹.۶۰۰ واحد رسید.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.