کد مطلب: ۶۳۳۹۶۲

در گفتگو با تجارت نیوز مطرح شد:

سهام استقلال و پرسپولیس بخریم یا نه؟

سهام استقلال و پرسپولیس بخریم یا نه؟

سهام استقلال و پرسپولیس امروز در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود. نکته مهم اینجاست که پس از خرید سهام این دو باشگاه پول سهامداران بلوکه می‌شود تا زمان افزایش سرمایه نماد بسته می‌ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرابورس امروز میزیان پذیره‌نویسی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بازار پایه فرابورس است.

نکته مهم اینجاست که سرخابی‌ها به صورت پذیره‌نویسی عرضه می‌شود. یعنی پس از خرید سهام پول سهامداران بلوکه شده تا زمانی ثبت افزایش سرمایه انجام نشود نماد باز نمی‌شود.

متقاضیان می‌توانند در پذیره نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شرکت کنند.

در پذیره‌نویسی هر کد معاملاتی در آن اجازه دارد تا سقف ۳۰۰ هزار تومان از سهام سرخابی‌ها رو ثبت سفارش کند. بر همین اساس ۱۱٫۵ درصد معادل یک میلیارد و ۲۳۶ از سهام باشگاه استقلال و ۱۰ درصد از سهام پرسپولیس که معادل یک میلیارد و ۳۴ میلیون است در فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود.

بررسی صورت مالی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به غیر از سال ۱۴۰۰ که تنها پرسپولیس سود شناسایی کرده، تاکنون درآمد قابل توجهی نداشتند و در مجموع هر دو باشگاه ورزشی زیان‌ده بوده‌اند.

یاسر فلاح، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: قیمت‌گذاری این دو باشگاه تلفیقی است و بخشی از آن مربوط به ارزش دارایی فیزیکی و بخشی دیگر مربوط به دارایی ناملموس است. کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده باشگاه پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیا است. باشگاه استقلال هم با طرفداران بسیار قهرمان آسیا شده که این موارد دارایی ناملموس و ارزش معنوی تلقی می‌شوند. یک بازی استقلال و پرسپولیس می‌تواند ۱۰۰ هزار نفر را به استادیوم بیاورد. این موضوع می‌تواند به خلق ثروت منجر شود؛ بنابراین قیمت سهام این دو باشگاه هر چند گران، اما دور از منطق نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تو را به امام حسین کاربر محترم اذیت نکن

  • کورد

    کجا کنفدراسیون همچین حرفی زده؟

  • ناشناس

    سرخابی ها با زیان انباشته زیر ۱۰۰۰ریال باید عرضه گردد
    گران است

  • ناشناس

    سلام ما خریدیم توکل به خدا
    اما مطمئنم به خاطر ورود هواداران قطعأ جذاب خواهد بود .هر چند بنیادی در کار نیست

  • حسین

    سلام دوستان نظراتتون رو خوندم کاملا درسته من بچه اردبیل هستم از بچگی استقلالی ام چون خاندانم استقلالی هستند و عاشق این تیمم اما یک ریال سهام باشگامو نمیخرم و به کسی هم نگفتم بخره میخوان پولامون رو تو بورس بخورند