خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۳۱۶۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهام بخریم یا نه؟ / ۵ پیش‌بینی از آینده بورس

سهام بخریم یا نه؟ / ۵ پیش‌بینی از آینده بورس

با وجود افت شدید شاخص کل بورس تهران طی مرداد ماه پارسال تا مرداد ماه امسال اما در دو ماه اخیر وضعیت بازار سهام بهتر شده است. آیا اکنون زمان مناسبی برای بازگشت به بورس و خرید سهام است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود افت شدید شاخص کل بورس تهران طی مرداد ماه پارسال تا مرداد ماه امسال اما در دو ماه اخیر وضعیت بازار سهام بهتر شده است. آیا اکنون زمان مناسبی برای بازگشت به بورس و خرید سهام است؟ پاسخ پنج کارشناس درباره آینده بورس را در زیر ببینید. دو پیش‌بینی اول در گفتگو با باشگاه خبرنگاران و سه پیش‌بینی بعدی در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح شده است.

علیرضا سادات : بر اساس داده‌های آماری گردآوری و تفسیرشده، تمرکز بیشتر سهامداران حقیقی در شرکت‌هایی با ارزش بازار کمتر نسبت به بزرگان بازار سرمایه مشهود بوده و می‌توان انتظار عملکرد بهتری از شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل و شرکت‌های اصطلاحاً شاخص‌ساز بازار سرمایه را حداقل در کوتاه‌مدت و روز‌های پیش رو پس از تعطیلات داشت.

آراد پورکار : طبق انتظاری که داشتیم شاخص به محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد رسید که این محدوده، یک محدوده بسیار قوی است و باید صبور باشیم تا ببینیم شاخص، محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی یا به عبارت دقیق‌تر یک میلیون و ۴۷۸ هزار واحدی تا یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحدی را به سمت بالا خواهد شکست تا به محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار یا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی برسد. حمایت شاخص کل را می‌توانیم بر روی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در نظر بگیریم تا اگر در شاخص اصلاحی صورت گرفت به این محدوده‌ها برسد. شاخص هم وزن نیز خط روند نزولی را شکسته است و محدوده‌ ۴۱۵ تا ۴۱۹ هزار واحد را به سمت بالا شکسته است. شاخص هم وزن مقاومتی که پیش رو دارد یک چیزی حدود ۴۴۳ هزار واحد است که به نسبت می‌توانیم بگوییم قدرتش به علت اینکه تازه خط روند نزولی را شکسته کمتر شده است و برای شاخص هم وزن سطح ۴۷۰ تا ۴۷۴ هزار واحد مقاومت سنگینی است.

نیما میرزایی : روند بازار هفته آینده مانند هفته گذشته خواهد بود. همچنین روند شاخص کل مثبت و صعودی است. نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بازار سهام می‌توانند روند قابل قبولی را داشته باشند.

سلمان نصیرزاده : از زمانی که شاخص کل در محدوده ۱٫۴ میلیون واحد قرار گرفت، رشد بازار تحت تاثیر نرخ ارز قرار گرفت. در حال حاضر هم روند نرخ ارز تاثیری جدی بر بازار دارد. در حال حاضر تحرکات بازار مناسب است. البته ممکن است در این مسیر اصلاحی داشته باشیم اما اتفاق جدی در بازار نیست. به نظر می‌رسد بعد از تعطیلی چند روزه بورس و انتشار گزارش ماهانه شرکت‌ها روند بازار تغییر کند. اگر گزارش‌ها خوب باشد قطعا روند بازار مثبت خواهد بود. بازار در حال حاضر به دنبال گروه‌های با ظرفیت بالا برای رشد است و جریان نقدینگی به سمت گروه‌هایی حرکت می‌کند که از روند کلی بازار جدا مانده‌اند. بنابراین در روزهای آینده احتمالا شاهد روند مثبت گروه‌های خودرو، بانک، انبوه‌سازان و مواد غذایی باشیم.

مریم محبی : بازار در هفته آینده به دلیل بالا رفتن نرخ دلار در نتیجه تحولات افغانستان و بیم بازار از اعمال سیاستهای کنترلی در بازار به دنبال نهایی شدن نام وزرای پیشنهادی کابینه ، سردرگم خواهد بوند. به نظر می‌رسد بازار هفته آینده با شوک انتخاب وزرای کابینه همراه باشد.این شوک‌های هیجانی زمانی به بازار وارد شده است که هفته گذشته شاخص به مقاومت روانی ۱٫۵ میلیون واحدی رسید. به همین دلیل هفته آینده زمان مناسبی برای نوسان‌گیری‌های کوتاه مدت خواهد بود. اگر در قیمت دلار شاهد ثبات نسبی باشیم، انتخاب سهام‌های مناسب به عنوان واچ لیست، برای هفته آینده راحت‌تر خواهد بود. همچنین هفته آینده گروه‌های بانکی، فلزی و پتروشیمی می‌توانند بیشترین تاثیر را در روند کلی شاخص کل و هم‌وزن بگذارند.

آخرین اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    صحبت های سرکارم خانوم محبی عزیزی واقع بینانه تره، من فکر میکنم طبق تحلیل ایشان، بازار بورس پیش بره

  • ناشناس

    مطمئن باشید یکشنبه نیمه اول بازار مثبت و نیمه دوم سقوط سنگین خواهیم داشت چون وزرای انتخابی خصوصا اقتصاد از دانش وعام اقتصاد بی بهره هستند و رئیس. بانک مرکزی مشخص نیست و مهمتر غزل رئیس سازمان بورس هفته آینده کلید میخورد

  • ناشناس

    اگر در این یکی دوسال تونستی یک مبلغ چشمگیر سود کنی خوب باز هم به خریدن ادامه بده ولی اگر ذوق 5 یا 6 میلیون رو داری کسی که دستفروشی توی بازار ها رو داره اون هم راحت این پول رو داره بدون نگاه کردن به تالار بورس بورس رو کسانی که در ماه وسالش میلیونی ومیلیاردی دارند باید سهام بخرند حالا خودتون ببینید وضعیتتون چطوریه البته که خود کارمندان کارگزاری میلیاردی درامد دارند که کاملا از بازار خبر دارند ولی مردم عادی که فقط مثل تخم مرغ شانسی منتظر هستند سودی در کار نیست

  • محسن

    برید دوج کوین بخرید

  • ناشناس

    خاک تو سرتون ما هنوز تو ۷۰تا ضرریم دلمونه به چی خوش کنیم

  • ناشناس

    چطور شاخص رسیده به ۱۵۰۰ من ده سهم در پر فایلم داشتم همش منفی شاخص دست کاری شده کلاه سر تون نره شاخص الکی است

    • سعید

      خب شاید سهام شما خوب نبوده و رشد نکرده. آدم که براساس 10 سهم کل بازار را تحلیل نمی کنه.

    • ناشناس

      سلام خواهش میکنم سهماتونو تغییر بدید اشتباه ما رو مرتکب نشید ما به امید برگشت سهم ختوقا سرمایمونو به باد دادیم کاش زودتر می فروختیمش تعصب بیجا به سهم دودش میره به چشم خودمون خدا رو شکر از وقتی ختوقا رو فروختیم وضعیت بهتر شده اما حالا اگه سهمی دو روز منفی بده می فروشمش شما هم زودتر دست به کار شید به نظر من بعضی سهما ارزش خرید هم ندارن چه برسه به نگه داشتنشون

  • ناشناس

    بورس دستوری است

  • جمال

    سلام من مستاجر هستم هشت بچه دارم کارمن آزاد هستم بچهام میگن چرابابا لباس کهنه میپوشیم چرابابانمیخریم بهشون گفتم نمیتونم بخرم کرایه خونه میدم کارمن روزمزدی کارمیکنم روزکارمیکنم یروزی کارنیست مابدبخت شدیم بچهام گریه کردن گفتم گریه نکنید خدا بزرگ گفتن دروسته خدابزرگه ولی دولتمون کمک نمیکنن نمیدانم بچهام میگن چرابابا فقرهستیم

    • ناشناس

      خوب توکه مملکت و میدیدی جلوی کارخونه رو میگرفتی مقصر اول خودتی نه کسی دیگه

  • سعید

    سلام باتوجه ب نزول شاخص کل ورسیدنش ب یک وسیصد خریداصلا مناسب نیت ۲۰مهرماه ۱۴۰۰

  • ناشناس

    چندتابچه داری الان بهت زمین میدن…ایول