کد مطلب: ۴۵۸۵۳۱

دبیر کل کانون کارگزاران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

مشکل سهام عدالت در کارگزاری‌ها چیست؟ / چرا جزییات قابل مشاهده نیست؟

مشکل سهام عدالت در کارگزاری‌ها چیست؟ / چرا جزییات قابل مشاهده نیست؟

برخی از سهامداران برای ورود به سامانه معاملاتی سهام عدالت در کارگزاری‌ها با مشکل مواجه هستند، علت و راه‌حل این مشکلات چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند نمی‌توانند وارد سامانه معاملات سهام عدالت در کارگزاری‌ها شوند. اخطار «عدم تطابق شماره تلفن با کد ملی» «شما سهامدار سهام عدالت شناخته نشده‌اید» نیز از دیگری مشکلاتی است که سهامداران در ورود به سامانه کارگزاری‌ها دارند.

روح‌الله میرصانعی، دبیر کل کانون کارگزاران در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی چک نمی‌کند که شماره تلفن سهامدار حتما به نام خودش باشد، فرد هر شماره‌ای که در این سامانه وارد کند ثبت می‌شود.

وی افزود: اما اگر فردی می‌خواهد وارد سامانه معاملات سهام عدالت شود باید حتما شماره موبایلی که در سامانه سازمان خصوصی‌سازی ثبت شده به نام خودش باشد.

وی عنوان کرد: سامانه کارگزاری‌ها دو شاخصه را چک می‌کند، اول این که شماره شبا ثبت شده درست و شماره موبایل نیز به نام فرد باشد. کسانی که علی‌رغم دارا بودن این دو شاخص نمی‌توانند وارد سامانه شوند به کارگزاری‌ها مراجعه کنند تا مشکل را حل کنند.

میرصانعی همچنین تصریح کرد: اگر برای شخصی خطا عدم شناسایی به عنوان سهامدار سهام عدالت نمایش داده شد، علت این است که فرد روش آزادسازی مستقیم را انتخاب نکرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محبوبه

    من سهامم رو ازاد کردم . ولی برای من کارگزار تاظر تعیین نشده . کسی میتونه راهنمایی کنه؟ کلافه شدم . هیچکسی پاسخگو نیست

    • سجاد

      تو یه کارگزاری ثبت نام کن ملی باشه بهتر

  • ناشناس

    سلام بابا این چه وضعیه این کارگزاری مفید مسخره به خدا هم تو خرید فروش تو بورس هم فروش سهام عدالت یا رمز نمیاد اگه هم بیاد خطا میاد ینی چی هیچ کسم جواب گو نیس زنگ میزنی به کارگزاری شهرستان میگه زنگ بزن تهران اونجا زنگ میزنی باید یک ساعت پشت خط باشی خدایی دیگه شورشو در اوردن

  • سهامدار خسته

    در کارگزاری آبان ثبت نام کردم، تعداد سهام رو برای فروش انتخاب میکنم و ثبت سفارش رو میزنم.بعضی اوقات پیامک میاد و بعضاً هم نمیاد. وقتی هم کد رو وارد میکنم و تأیید رو میزنم، با یک کلمه کل زحماتم رو روی سرمون آوار میکنه: «خطا»

  • ناشناس

    با سلام اگر سهام دار به اشتباه روش غیر مستقیم را انتخاب کرده باشد چه باید بکند؟؟؟

  • اسماعیل ف

    من ازاد سازی انجام دادم 30درصد اول را فروختم وپول را دریافت کردم حالا 30درصد دوم را هم سفارش دادم ولی حالا مراجعه به سامانه کار گزاری بانک کشاورزی مراجعه می کنم اخطار میده که تعداد سفارش شما بیشتر از سقف سفارش می باشد به کاگزار هم زنگ زدم جوابی نگرفتم جریان چیه

  • فردین رجبی

    سلام،اینکه جناب صانعی فرمودن واریزنشدن وجه سهام عدالت،بدلیل اینه که حتمااشکالی درشماره،شبا،یاشماره تلفن،یافروش نرفتن سهام وجودداره،بنده دارم واردچهارمین ماه فروش سهام عدالتم میشم،کارگزارم هم بانک سپه میباشدوهیچ مشکلی نیست،فقط میگن فروش نرفته،جالب اینه ازبس بهشون گفتم پس چرابقیه پولهاشون راگرفتن،ازخودشون علی الحساب یه نودهزارتومن ویه دویست هزارتومن بهمدادن تافعلاصدام درنیاد،من پول رابرای گذاشتن دندان میخواستم ودههاباربهشون گفتم،یکجاپولم رابدین،فقط مال من سه ماه ونیمه فروش نرفته؟

  • Fooad

    چرا من 60 درصدو میفروشم رد میشه
    میره تا سپرده اش بعد رد میشه

    • سجاد

      داداش اول 30درصد رو بفروش دیگه رد نمیکنه

  • علی

    بابا همه کارگزاریها دارن سر مردم کلاه میزارن هرموقع هم زنگ میزنی میگن دولت جلوی فروش وبسته در صورتی که تمام اون سهم هایی که برا فروش گذاشتم هر روز معامله میشن

  • M

    من روش غیر مستقیم را انتخاب کردم چجوری میتوانم ۳۰ درصد را بفروشم

  • محسن قنادرضایی

    سلام
    چگونه میتوان با شرکت کارگزار ارتباط برقرار کرد و جویایه فروش سهام عدالت خود شد؟
    من بیش از سه ماه است ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را از طریق کارگزاری نهایت نگر فروختم ولی هیچ مبلغی واریز نشده یا پیام و تماسی گرفته نشده من چگونه میتوانم پیگیری کنم به بانک تجارت هم رفتم ایشان هم گفتن دست ما نیست مشخصات و شماره شبا همه صحیح در سامانه ثبت شده از چه راهی میتوان با شرکت کارگزار ارتباط برقرار کرد؟
    ممنون