خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۱۱۸۶

سهام متوفیان چگونه به وراث می‌رسد؟‌

سهام متوفیان چگونه به وراث می‌رسد؟‌

مدیر خدمات حقوقی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: برای انتقال سهام به ورثه قانونی باید مراحلی را از طریق سایت شرکت سمات و دفاتر پیشخوان دولت طی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا ترابی، مدیر خدمات حقوقی سمات در خصوص نحوه انتقال قهری سهام به وراث اظهار کرد: برای انتقال سهام به ورثه قانونی باید مراحلی را از طریق سایت شرکت سمات و دفاتر پیشخوان دولت طی کرد که این مراحل به این ترتیب است.

وی گفت: در ابتدا به سایت شرکت سمات به آدرس csdiran.com مراجعه کرده و وارد قسمت خدمات انتقال سهام اشخاص متوفی می‌شوید. بعد از مطالعه لیست دفاتر پیشخوان دولت و انتخاب نزدیک ترین دفتر، با در دست داشتن مدارک لازم اقدام به تشکیل پرونده قهری می‌کنید.

این مقام مسئول با اشاره به مدارک لازم در این زمینه گفت: گواهی نامه واریز مالیاتی، گواهی انحصار وراثت، گواهی فوت، اصل و تصویر اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی (یا برابر اصل) و وراث مدارک مورد نیاز است.

براساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، ترابی خاطرنشان کرد: پس از مراجعه به اولین دفتر پیشخوان دولت نسبت به ارائه فرم نقل و انتقال قهری به یکی از ورثه یا نماینده وراث اقدام کرده و پس از تکمیل مدارک اخذ شده به سمات ارسال می‌کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایمان

    نظری ندارم، همه اینجا به اندازه کافی گفتن.
    فقط یه سوال از آقای ترابی:
    بعد فوت میت رفتی کاراشو انجام بدی، بهت گفتن گواهی فوت بده یا شناسنامه و کارت ملیشو؟!

    • ناشناس

      سر کوچه اینا بعد فوت میت، شناسنامه و کارت ملیش همچنان کاربرد داره?

    • ناشناس

      ????????????????

  • مرضیه

    معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین:
    سهام عدالت متوفیان به وراث منتقل می‌شود برای همین امر هماهنگی لازم با قوه قضائیه انجام شده و در صورت تایید قوه قضائیه اجرایی خواهد شد. وراث قانونی باید در ابتدا ثبت‌نام سجام را انجام داده و پس از اینکه احراز هویت شدند یکی از وراث وارد سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات) شده و قسمت میز خدمت الکترونیکی را انتخاب و اطلاعات برگه انحصار وراثت را بارگذاری کند و در نهایت شرکت سرمایه گذاری نیز اقدام لازم را برای انتقال سهام انجام خواهد داد.
    ایسنا – ۱۱ بهمناینکه میگه فقط برید سایت و گواهی حصر وراثت بارگزاری کنیم حله?. پس ترابی چی میگه?؟! خب اینطوری که باشه خیلی خوبه?

  • ناشناس

    خدایی این چه کاریه من یه هفتس دارم دنبال یه انصاروراثم بهم نمیدن پدرم در امده این میگه برو انجا این یکی میگه برو اونجا خدایی یه کفش پاره کردم هنوز به هیچ جایی نرسیدم تورو خدا به دادمردم برسین

  • ناشناس

    گواهی واریز مالیاتی دیگه چ صیغه ایه

  • ناشناس

    فقط یک بلووووووف بود و هنوز هزچ کاری انجام نمیشه. دوستان فعلا خودتون رو درگیر نکنین چون نه تو سامانه امکان انتقال اضافه شده و نه کسی پاسخگو هست. ضمنا جهت اطلاع دوستان قبل از ورود به سامانه براب انتقال که در آینده قراااااااااااره انجام بشه باید برین دفاتر پیشخوان منتخب و کد پیگیری ده رقمی بگیرین که نیاز داره تمام اطلاعات و مدارک متوفی و وراث رو همراه داشته باشین تا تشکیل پرونده بدن و کد ده رقمی بهتون بدن و هر وقت سامانه قابلیت پیدا کرد اونجا ثبت درخواست بدین و ادامه کار. چیزی من فهمیدم این جریان فقط تبلیغاتی هست و داخل اون سامانه هم کار خاصی انجام نمیشه حتی در آینده و فقط میتونید ببینید پرونده در چه مرحله ای است و دیگر هیچ که همین کار ساده هم هنوز اجرایی نشده. من امروز سه ساعت علاف شدم و همینها رو فهمیدم از کل موضوع.

  • یتیم

    بخدا دوهفته هست دنبال انحصاروراثتم 300 تاحالاخرج کردم هنوزم هچی ک هچی… از زنده ها روخوردید از متوفی ها روشرم کنید

  • ناشناس

    با سلام من انحراث و وراثت را انجام داده ام و ری دادگاه هم دارم که بعنوان وارث متوفی رای صادر شده دارم باید چکار کنم

  • ناشناس

    سلام سهام عدالت افرادی که انحصار وراثت انجام داده اند ورای دادگاه را دارند به کجا مراجعه کنند

  • ناشناس

    نه

  • ناشناس

    من یک سال پیش همه کارهارا کردم پرونده دادم دفترکوفت تو دیگر کاری نداری برو تا زنگ میزنیم یک سال رنگ نزدند و نمی زنند همش دورغ نه خانی آمده نه خانی رفته پول شماه بود رفت