کد مطلب: ۵۹۳۰۴۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهمیه بنزین ۱۲۰ لیتری آذر به چه کسانی می‌رسد؟

سهمیه بنزین ۱۲۰ لیتری آذر به چه کسانی می‌رسد؟

احتمالا سهمیه بنزین آذرماه دو برابر ماه‌های دیگر باشد. یعنی ۱۲۰ لیتر. اما ماجرای افزایش سهمیه بنزین آذرماه چیست و چه کسانی می‌توانند سهمیه ۱۲۰ لیتری بنزین دریافت کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از ایجاد اختلال در سامانه هوشمند سوخت، بسیاری از پمپ بنزین‌ها در کشور تعطیل شد. گزارش‌های مختلف نشان می‌داد از چهارم آبان ماه به بعد در بسیاری از پمپ بنزین‌ها فقط بنزین آزاد موجود بود و خبری از بنزین سهمیه‌ای نبود.

اگرچه هنوز هم بسیاری از مردم می‌گویند پیدا کردن بنزین سهمیه‌ای کار دشواری است و حتی پمپ بنزین‌هایی که وزارت نفت اعلام کرده هم بنزین ۱۵۰۰ تومانی ندارند.

سهمیه ۱۲۰ لیتری بنزین آذر

به نظر می‌رسد مشکل شبکه سوخت هنوز کامل حل نشده و همه پمپ بنزین‌ها به مدار تولید برنگشته‌اند. اما همزمان با بروز این مشکل، وزیر نفت اعلام کرد که دولت قرار است سهمیه بنزین جبرانی به مردم پرداخت کند.

این پیشنهاد بعد از آن مطرح شد که ابراهیم رئیسی برای حل مشکل بنزین، با وزیر نفت دیدار کرد. بعد آن جلسه بود که جواد اوجی از تخصیص سهمیه بنزین جبرانی خبر داد.

اگرچه هنوز میزان سهمیه بنزین جبرانی مشخص نشده است، اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد احتمالا سهمیه بنزین جبرانی دولت، ۶۰ لیتر است.

مشمولان سهمیه جبرانی بنزین

اما مساله مهم دیگر زمان واریز سهمیه بنزین جبرانی است. وزیر نفت گفته این سهمیه به زودی تخصیص داده می‌شود. اما مساله این است که تخصیص سهمیه بنزین جدید نیاز به روند عملیاتی و اقداماتی دارد که اکنون امکان‌پذیر نیست.

برای همین گفته می‌شود که سهمیه بنزین جبرانی، با سهمیه بنزین آذرماه واریز می‌شود. بر این اساس احتمالا یکم آذرماه، کارت سوخت خودروهای شخصی با ۱۲۰ لیتر بنزین شارژ می‌شود. یعنی ۶۰ لیتر سهمیه بنزین آذرماه و ۶۰ لیتر دیگر هم سهمیه بنزین جبرانی وعده داده شده.

اما سهمیه ۱۲۰ لیتری بنزین آذرماه برای چه کسانی واریز می‌شود؟

آنگونه که وزیر نفت گفته قرار است سهمیه سوخت بنزن جبرانی برای همه واریز شود. این سهمیه هم برای خودروهای سواری، موتورسیکلت‌ها، وانتی‌ها، خطی‌ها و آموزشگاه‌ها و سایر موارد است.

آنگونه که مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفته سهمیه جبرانی بنزین به تمامی کارت‌های سوخت بنزین یارانه‌ای تعلق می‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عزیزان با حرف درست نمیشه

  • ناشناس

    به عمل کار برآید به سخنرانی نیست عزیزمن

  • محمد عبدالهی

    سلام
    من مطمین هستم این حمله سایبری مشکوک است لذا باور کنید که چون دولت مشکل نقدینگی دارد قادر به پرداخت بنزین سهمیه‌ای نیست برای همین با قول بنزین جبرانی دارد وقت میخرد تا کسری فعلی را جبران کند و چند روزی مهلت بگیرد البته با مهلت گرفتن باید سود این وقتی که میگیره را هم به مردم پرداخت کنه و لازم به ذکر است که خسارت بیشتری به دولت وارد میشه ..شاید این حمله به نوعی ارزش یابی عملکرد مردم در مقابل بنزین ۳۰۰۰ تومانی بدون بنزین سهمیه ای است .. دولت دارد برسی میکند که اگر سهمیه بنزین را بردارد به چه صورت زندگی مردم اداره میشه و چه خطراتی برایشان دارد … قطعا این حرکت حمله ایضایی بوده و در آینده ای نزدیک بنزین سهمیه‌ای حذف میشود

    • وحید

      کااااملا درسته حرفت

  • ناشناس

    کدوم حمله سایبری.اگرحمله سایبری بود چرابنزین سه هزارتومنی مشگل دارنشد

    • ناشناس

      کمی بصیرت داشته باشی میدونی که حمله سایبری بوده

  • علی ریسی از شیراز

    چراسهمیه بنزین وانت بار، کم کردین 120لیتر را بدون هماهنگی کردن 110لیترایا به خدا این انصاف کی جواب من کارگر میده من بخدا قسم 3باک آزاد میزنم تورا بخدا رحم کنید ما باین هزارتومان ها زندگی می‌کنیم چرا از حقوق مجلسی ها یامدیران بالای 40تومان حقوق کم نمی کنید

  • ناشناس

    واقعا متاسفم براتون..انگاردارید پمپ بنزینومیبخشیدخاک توسرتون

  • ناشناس

    حالا گیرم ۶۰ لیترم ریختی بعدش چی این پول یه بسته پوشک ام نمیشه خدا لعنتتون کنه با این فکر اقتصادیتون

  • کیان مهر

    چهار بار در این گزارش تکرار شده که سهمیه آذر ماه نیاز به عملیات و تمهیدات و آخرش گفته هیچی دیگه سر برج ۶۰لیتر رو میدن

  • نادر

    هیچ بنزینی در کار نیست خیالتون راحت . این ها همه بازیه تا زمان بخرند .

  • ناشناس

    باسلام و عرض خسته نباشید.به نظر می آید بعد از این حمله سایبری مقداری از موجودی کارت سوخت بنده کاهش یافت.ضمنا همیشه کارت سوخت عدد موجودی را رند نشان نمی دهد ولی اینجانب وقتی کارت سوخت را وارد و رمز ورود را زدم، دیدم دقیقا ۷۵ لیتر موجودی دارد و رقم های اعشار آن صفر شده.
    الان هم با دوبار بنزین زدن، یک بار ۴۰ و یک بار ۳۵ لیتر، موجودی کارتم صفر شده.
    تا بحال سابقه نداشته ام که کارت سوختم صفر شده باشد.ان شاالله با واریز ۱۲۰ لیتر جبرانی که اعلام فرمودید، واقعا جبران مافات شود.