کد مطلب: ۷۳۷۷۸۹

سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی شارژ شد

سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی شارژ شد

سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی شارژ شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات شارژ سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی را در ادامه بخوانید.

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی به شرکت‌های تاکسی اینترنتی تخصیص داده شده است.
سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی از تیر امسال برای آنها واریز نشده است و اکنون حدود پنج ماه است که رانندگان این تاکسی‌ها، از بنزین آزاد استفاده می‌کنند.
طبق پیگیری های ما از شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی یک منبع آگاه در این شرکت گفت:در حال حاضر سهمیه سوخت تاکسی های اینترنتی به شرکت های مذکور تخصیص داده شده است.

او گفت:احتمالا فرآیند تخصیص سوخت به تاکسی های اینترنتی از طرف شرکت‌های ذیربط دچار مشکل شده است.

پس از افزایش قیمت بنزین دولت مصوب کرد که به رانندگان خودروهای عمومی سهمیه اختصاصی بدهد. سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی هم در همین راستا تعیین شده و پرداخت می‌شود.

اعتبار سهمیه سوخت به صورت ماهانه و پس از محاسبه به حساب رانندگان واریز می‌شود و آن‌ها می‌توانند از طریق کار سوخت و کارت بانکی خود از سهمیه استفاده کنند. سهمیه سوخت تاکسی‌ آنلاین بر حسب پیمایش و نوع سوخت خودرو تعیین می‌شود و قوانین مخصوص به خود را دارد.

اگر دوست دارید همه چیز را در خصوص سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی بدانید خواندن این مطلب برای شما مفید است.

چرا دولت به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سهمیه سوخت می‌دهد؟

اگرچه استفاده از این سرویس‌های مدت کوتاهی است که در کشور آغاز شده اما به سرعت بخش مهمی از سفرهای درون شهری کشور را پوشش داده و به سبب راحتی استفاده و امنیت بالا به سرویس مورد علاقه خانواده‌ها تبدیل شده است.

پس از افزایش چشمگیر قیمت بنزین خودرو و تصویب اعطای سهمیه بنزین به آژانس‌ها و رانندگان تاکسی رانی ارائه دهندگان خدمات تاکسی اینترنتی اعلام کردند که در صورت تعلق نگرفتن سهمیه سوخت به رانندگان آن‌ها، هزینه‌های سفر در این اپلیکیشن‌ها تا 50 درصد افزایش خواهد یافت به همین دلیل دولت تصمیم گرفت برای این گروه از رانندگان هم سهمیه اختصاص دهد.

دولت تصمیم گرفت مسئولیت معرفی رانندگان را به شرکت‌های ارائه دهند خدمات تاکسی اینترنتی بسپارد و خود برای این منظور سامانه‌ای طراحی کرد تا سهمیه هر فرد مشخص شده و به کارت او واریز شود.

نحوه محاسبه سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی چگونه است؟

تعیین میزان سهمیه بنزین این رانندگان و واریز آن از سوی نهادهای دولتی انجام می‌شود. روش کار به این ترتیب است که ابتدا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی میزان پیمایش ماهانه رانندگان خود را به همراه اسامی رانندگان واجد شرایط به نهادهای دولتی (وزارت کشور) اعلام می‌کنند. سپس دولت سهمیه را محاسبه کرده و به صورت ماهانه واریز می‌کند.

به ازای هر لیتر بنزینی که راننده در سفرهای درون شهری طی می‌کند مبلغ 1500 تومان اعتبار به او تعلق می‌گیرد. این مبلغ مابه‌التفاوت قیمت بنزین آزاد که راننده‌های معمولی استفاده می‌کنند و قیمت بنزین پایه است. به این ترتیب رانندگان تاکسی‌های اینترنتی به ازای هر لیتر بنزین مصرفی خود 1500 تومان پرداخت می‌کنند.

خودرهای بنزینی در هر 100 کیلومتر نزدیک به 9 لیتر بنزین مصرف می‌کنند و سقف سهمیه ماهانه در نظر گرفته شده برای آن‌ها 300 لیتر است. به خودروهای دوگانه سوز که در هر 100 کیلومتر حدود 5 لیتر بنرین مصرف می‌کنند به صورت ماهانه حداکثر 180 لیتر بنزین با قیمت پایه تعلق می‌گیرد.

به هر راننده به ازای هر لیتر بنزین که در سفر با تاکسی‌های اینترنتی مصرف می‌کند، ۱۵۰۰ تومان سهمیه تعلق می‌گیرد و میزان بنزین مصرفی فرد به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ٧٥/٨ لیتر محاسبه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.