کد مطلب: ۴۱۵۵۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهم استان‌ها از بودجه ۹۹ / کمترین بودجه به استان رییس جمهور رسید

سهم استان‌ها از بودجه 99 / کمترین بودجه به استان رییس جمهور رسید

بودجه‌ای که برای مصارف هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌ها در نظر گرفته شده بیش از 28 هزار میلیارد تومان بوده که سهم استان خورستان همانند امسال بیش از دیگر استان‌های کشور است.

لایحه بودجه سال 99 روز گذشته از سوی رییس جمهور تقدیم به مجلس شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بودجه‌ای که برای سال آینده در نظر گرفته شده بالغ بر ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومان بوده که طبق آخرین آمار تقریبا معادل نقدینگی کل کشور است. بودجه سال ۱۳۹۹ نسبت به بودجه امسال ۱۶٫۷ درصد افزایش داشته است.

بودجه‌ای که برای مصارف هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌ها در نظر گرفته شده بیش از 28 هزار میلیارد تومان بوده که سهم استان خورستان همانند امسال بیش از دیگر استان‌های کشور است.

56523

بودجه استان خوزستان بیش از 2.3 هزار میلیارد تومان بوده که پنج برابر بودجه استان سمنان است.

بعد از استان خوزستان، بیشترین میزان بودجه به استان‌های تهران و فارس تعلق گرفته است. بر اساس آمارها، بودجه استان تهران در سال آینده 1915 میلیارد تومان است.

956

همچنین کمترین بودجه در نظر گرفته در سال آینده متعلق به استان سمنان است. بودجه استان سمنان در لایحه بودجه 99 معادل 454 میلیارد تومان است.

بعد از استان سمنان، کمترین میزان بودجه به استان‌های قم و قزوین تعلق گرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سید

    اگر مبنا جمعیت باشد یعنی استان سمنان از قم هم عقب تراست؟؟ این قانون عادلانه نیست استان سمنان تنها در بخش راهها به اندازه چند استان عملکرد دارد وبیشتر استفاده کنندگان غیر استان هستند باید این قانون بازنگری شود و شاخص تقسیم اعتبارات از جمعیت به موارد دیگر هم تسریع یابد

    • ناشناس

      ظلم واقعی به مردم استان سمنان

    • ناشناس

      آقای محترم سمنان از قم عقب تر نیست منتها جمعیتش از قم کمتر است بخاطر همین بودجه قم بیشتر از سمنان لحاظ شده است و به احتمال زیاد سمنان محرومیت و عقب ماندگی های آن کمتر از استان های دیگر است که کمترین بودجه برای این استان لحاظ شده است

  • هراتی

    این هم از مطلومیت مردم استان سمنان.

  • ناشناس

    خوزستان مثلا اول هست !ما در واقع چیز دیگه ای می بینم مشکل فاضلاب ،آب آشامیدنی ،روشنایی معابر ،آسفالت،جاده،بیکاری‌بالاو… حقیقت ماجراست

    • ناشناس

      اینها که با بودجه قرار نیست حل بشه … احتمالا این بودجه صرف ساخت سد یا زیر ساخت شده

    • ناشناس

      بخاطر همین مشکلات خوزستان بیشترین بودجه را به خودش اختصاص داده است.