کد مطلب: ۱۷۵۶۵۹

سهم سازمان میراث فرهنگی از بودجه پیشنهادی سال ۹۷

سهم سازمان میراث فرهنگی از بودجه پیشنهادی سال ۹۷

بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای سال ۹۷ درحالی تعیین شد که نمایندگان مجلس طرح تبدیل آن به وزارتخانه را در نوبت رای‌گیری قرار داده‌اند.

از سوی دیگر رئیس این سازمان که یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری محسوب می‌شود، افزایش بودجه سال ۹۷ را عاملی برای ارتقای جایگاه این سازمان دانسته تا شاید مانعی برای به اجرا گذاشتن طرح نمایندگان مجلس شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در لایحه بودجه دولت که روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه به مجلس تقدیم شد، سهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ۱۱۹۴ تریلیون تومان، ۸ هزار و ۳۲۲ میلیارد و ۱۳۵ میلیون ریال تعیین شده که شامل دو بخش هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای می‌شود.

بودجه بخش هزینه‌ای که شامل هزینه‌های عمومی، متفرقه و اختصاصی است برای سال آینده ۳ هزار و ۵۹۴ میلیارد و ۷۰ میلیون ریال برآورد شده است. همچنین برای بخش تملک و دارایی سرمایه‌ای ۴ هزار و ۷۲۸ میلیارد و ۶۵ میلیون ریال بودجه پیش‌بینی شده که بیشتر آن از طریق سرمایه باید جذب شود.

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز از این بودجه، ۵۲۹ میلیارد ریال سهم برده است که ۵۰۶ میلیارد ریال آن به بخش هزینه‌های عمومی و اختصاصی مربوط است و ۲۳ میلیارد ریال نیز برای بخش تملک و دارایی برآورد شده است.

بودجه سال ۹۷ برای مرکز مطالعات منطقه‌ای حفظ میراث فرهنگی ناملموس در آسیای میانه و غربی که کمک بودجه‌ای تلقی می‌شود، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سهم شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی نیز که از جمله مجموعه‌های اقماری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شمار می‌آید، در این لایحه، ۲۰ میلیارد ریال به صورت سرمایه برآورد شده، این در حالی است که بودجه مصوب این شرکت در سال ۹۶، بیشتر و در حدود ۱۰۵ میلیارد ریال بوده که طبق گزارش دولت، عملکرد آن در حد ۳۶ میلیارد ریال بوده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.