کد مطلب: ۳۸۹۴۴۹

همتی:

سهم سرمایه در گردش صنعت به ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

سهم سرمایه در گردش صنعت به 40 درصد افزایش می‌یابد

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه با توجه به اینکه نقدینگی در اختیار بانک مرکزی است، گفت: قرار شد سهم سرمایه در گردش بخش صنعت را براساس قانون تا ۴۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی در ادامه سفر خود به اصفهان و در بازدید از گروه صنعتی انتخاب (اسنوا)، اظهار کرد: فکر می‌کنم برخی از واحدهای تولیدی نیازمند نقدینگی هستند و وظیفه سیستم بانکی تامین نقدینگی این واحدها برای افزایش تولید داخلی است تا از سوی دیگر کمتر به محصولات خارجی وابسته باشیم.

وی با بیان اینکه اسنوا به عنوان یکی از واحدهای مهم و خوب تولیدی کشور نیازمند توجه است، افزود: به گفته مدیر این مجموعه، گروه انتخاب امروز با ظرفیت پایین‌تری نسبت به گذشته تولید دارد و دچار مشکل نقدینگی است، اما امیدواریم در رفع آن تلاش کنیم.

همتی در خصوص تعامل بانک مرکزی با وزارت صمت، اظهار کرد: با توجه به اینکه نقدینگی در اختیار بانک مرکزی است، وزارت صمت باید با ما تعامل داشته باشد، اما ما نیز تلاش می‌کنیم با آنها همکاری خوبی داشته باشیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: امیدواریم در سایه تلاش صنایع و تعامل جدی بین سیستم بانکی و وزارت صمت، رونق تولید مد نظر مقام معظم رهبری حاصل شود، همچنین در دولت تصمیماتی برای رونق جدی تولید اتخاذ شده است.

وی در پاسخ به این سوال در خصوص تامین نقدینگی واحدهای تولیدی که در سال جاری رئیس جمهوری دستور آن را به بانک مرکزی داد، گفت: ما ارقام ویژه‌ای به این منظور در نظر گرفته‌ایم و قرار شد سهم سرمایه در گردش بخش صنعت را براساس قانون تا ۴۰ درصد افزایش دهیم در حالیکه این سهم در سال گذشته ٣٠ درصد بود.

همتی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم نقدینگی کشور رشد زیادی کند، تصریح کرد: در نظر داریم نقدینگی کشور را به طور هدفمند به سمت تولید ببریم که بتوان بر روی خودکفایی و ملی شدن آنها در زنجیره تولید حساب کنیم.

براساس این گزارش، در جریان این بازدید، رئیس کل بانک مرکزی از بخش‌های مختلف گروه صنعتی انتخاب همچون کارخانه ساخت قطعات پلاستیکی گروه صنعتی انتخاب، اتاق صوت، آزمایشگاه یخچال، لباسشویی، بخش تحقیق و توسعه، کارخانه قطعات فلزی و … دیدن کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.