کد مطلب: ۶۷۷۶۶۸

سهم مناطق معدنی از حقوق دولتی معادن چه قدر است؟

سهم مناطق معدنی از حقوق دولتی معادن چه قدر است؟

طبق لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای مناطق معدنی سهمی ۱۵ درصدی از حقوق دولتی معدن در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با پیشنهاد وزارت صمت برای نخستین بار در لایحه بودجه امسال سهم ۱۵ درصدی مناطق معدنی از حقوق دولتی معادن جدا شد.

ایرنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش داد، رضا فاطمی‌امین در گفتگوی تلویزیونی درباره اختصاص ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن به مناطق معدنی، توضیح داد: این قانون سال‌ها وجود داشت، اما از آن‌جا که این درآمد وارد بودجه کشور شده و به‌صورت احتمالی در خزانه به مصارف فوری اختصاص می‌یافت، اجرایی نمی‌شد.

فاطمی‌امین ادامه‌داد: امسال دولت به پیشنهاد وزارت صمت برای نخستین بار در لایحه بودجه ۱۴۰۱، این مبلغ را جدا کرد و نمایندگان مجلس نیز آن را تصویب کردند.

وی افزود: بخشی از درآمدی که یک فعال اقتصادی باید از بهره‌برداری معادن به دولت بدهد، حقوق دولتی نام دارد و همان‌گونه که گفته شد با اقدامات انجام شده امسال برای نخستین بار ۱۵ درصد از حقوق دولتی هر منطقه معدنی به همان منطقه تخصیص می‌یابد.

وزیر صمت تصریح‌کرد: بنابراین امسال این‌ مبلغ وارد خزانه کل کشور نمی‌شود که به مصارف دیگر تخصیص یابد.

برآورد ۴۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی

رضا فاطمی‌امین اضافه‌کرد: برآورد امسال از حقوق دولتی ۴۰ هزار میلیارد تومان است و ۱۵ درصد این میزان به مناطقی که معادن در آن حضور دارند داده خواهد شد، زیرا طبیعی است که با وجود معدن، مشکلاتی مانند تخریب جاده‌ها و آلایندگی ایجاد شود که این ۱۵ درصد می‌تواند ضررهای این‌چنینی را جبران کند.

فاطمی امین تاکید کرد: بر این اساس امسال زمانی که این‌ مبلغ را از معادن دریافت کردیم، ۱۵ درصد از حقوق دولتی هر منطقه معدنی به همان مناطق بازگردانده می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.