کد مطلب: ۵۱۶۸۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام نمادهای بزرگ بورس در بهمن تراز مثبت داشتند؟

کدام نمادهای بزرگ بورس در بهمن تراز مثبت داشتند؟

با توجه به شرایط موجود و شاخص‌های منفی حاکم بر بازار سرمایه، جای بررسی دارد که آیا برخی از نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز در بازار، ترازهای مثبت و افزایش فروش داشته‌اند یا خیر؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از نمادهای شاخص‌ساز در بازار بورس هستند که در این شرایط بازار آن‌ها هم گرفتار حجم بالای عرضه و صف‌های فروش از طرف سهامداران هستند. اما نکته قابل توجه اینجاست که با وجود حجم عرضه بالا در این نمادها همچنان با افزایش مقدار فروش همراه بوده است.

ترازهای مالی نمادهای بزرگی همچون وبلمت، وتجارت، وپست، فولاد، فملی، شپنا، شستا، شتران، وسینا و ونوین بر اساس گزارش عملکردشان در سامانه کُدال بررسی شده‌اند.

بر اساس گزارش عملکرد وبلمت (بانک ملت) این نماد تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹، ۳۰ میلیارد تومان فروش تا تجربه است که نسبت به فروش از ابتدای سال مالی تا پایان ۳۰ دی، ۱۱/۵ درصد افزایش داشته است. بنابراین نماد وبملت یک رشد ۱۱/۵ درصدی را در درآمد تسهیلاتش در یک ماهه گذشته تجربه کرده است.2گزارش عملکرد وبملت 1

بانک تجارت (نماد وتجارت) در ماه‌های اخیر عملکرد خوبی داشته است. این سهم در دی دو هزار و ۳۹۶ میلیارد سود تسهیلات اعطایی و یک هزار و ۷۸۳ تومان سود پرداختی به سپرده داشته است. این نماد در ۳ ماهه اخیر تراز مثبت هشت هزار میلیاردی را ثبت کرد.

وپست نیز که یکی از نمادهای سهام عدالت است ۱۴۶ میلیارد تومان درآمد از تسهیلاتش را در ماه بهمن تجربه کرده که با توجه به این موضوع، نماد وپست مجموع درآمد آن ۹/۷ درصد رشد نسب به پایان دی ماه داشته است.

عملکرد وپست

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بهمن ماه فروش حدود ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی را ثبت کرد. همچنین میزان فروش از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ معادل با ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بوده که نسبت به فروش در پایان دی ماه ۱۴/۴ درصد رشد داشته است که در این بازار منفی رشد قابل توجهی است.

عملکرد فولاد

نماد فملی که در چند روز گذشته از نمادهای سبز رنگ بازار بوده است نیز همانطور که انتظار می‌رود با یک فروش افزایشی روبه‌رو است. بر اساس گزارش این نماد در سامانه کُدال از ابتدای سال مالی تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۹ مقدار فروش ۳۴ هزار میلیارد تومانی را پشت سر گذاشته است. با توجه به این مقدار فروش، نماد فملی در بورس ۱۱ درصد رشد داشته است.

نماد شپنا که یکی دیگر از نمادهای سهام عدالت است نیز در ماه گذشته یک فروش صعودی را تجربه کرده است. از ابتدای سال مالی تا پایان بهمن تعداد فروش یک هزار میلیاردی را تجربه کرده و نسبت به ماه گذشته حدود دو میلیون افزایش تعداد فروش دارد.

سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز ۲۷ هزار میلیارد تومان فروش را در تجربه کرده است که با توجه به فروش پایان دی ماه این نماد، در بازه یک ماهه در طول بهمن ماه ۶۱۰ میلیارد فروش داشته است.

نمادهای شتران، وسینا و ونوین از دیگر نمادهای موثر بر شاخص در هقته‌های گذشته بودند. فروش شتران در یک ماه گذشته به عدد ۱۱۵ میلیون با نرخ رشد ۱۰ درصدی همراه است.

همچنین بانک سینا (وسینا) با افزایش درآمد ۱۰ درصدی در طول ماه بهمن، به جمع درآمد تسهیلات اعطایی از ابتدای سال مالی تا تاریخ ۳۰ بهمن به مبلغ ۳ هزار میلیاردی رسید.

بانک اقتصاد نوین با نماد «ونوین» دی ماه را با مبلغ فروش هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی و بهمن را با فروش هشت هزار و ۶۰۰ میلیاردی پشت سر گذاشت. بر این اساس نماد ونوین در بازده یک ماهه از دی تا پایان بهمن با رشد ۱۵ درصدی همراه است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فلک زده ی روزگار

    سهمها در بهترین یعنی نازلترین قیمتها هستند ولی حمایت و اراده ای از ناحیه دولت نیست!!!!
    یعنی ما همه ی پول و سرمایه و پس انداز خود را با گوش دادن و اعتماد به روحانی وارد بورس کردیم و حالا شدیم متضرر 70%!!!!!!!!!!!!

    • ناشناس

      نه هنوز سهام خیلی گرونند
      قیمتها واقعا میبایست از همینجا که هستند،،، پنجاه درصد دیگه اصلاح کنند

    • سیدحسین

      دوست عزیزمابه طمع خودمون اعتمادکردیم نه گفته های روحانی و امثالهم!؟ وگرنه غیرقابل اعتمابودن مسئولان وغیره به هم اثبات شده

  • ناشناس

    خوش به حالشون به ما که چیزی نرسیده.

  • ناشناس

    تجارت نیوز یک گزارش هم از جوان لهستانی که در مدت کمتر از ۳ سال در بورس تهران سرمایه گذاری کرده و سرمایه اش را بیش از ۵ برابر کرده تهیه کنید.خب معلوم است اگر این آقا پول هایش را با سود ۵ برابری خارج کند شاخص افت می کند.
    امثال این آقا که در مدت کمتر از ۳ سال، در سودهای کلان هستند کم نیستند و صف های فروش آبشاری راه انداخته اند و ارزش معاملات را کاهش می دهند و شاخص را می ریزند و هیچ قانونی هم در بورس وجود ندارد که جلوی این افراد را بگیرد.
    متاسفانه رسانه ها فقط بلد هستند در مورد دولت که به صورت قانونی با فروش شرکتها و مالیات از بورس درآمد کسب کرده و شفاف سازی می کند بنویسند حالا این درآمد قانونی صرف بودجه شود یا هر چیز دیگری اشکال ندارد.
    تجارت نیوز محترم، لطفا گزارشی هم از این افراد که در سودهای ۴ و ۵ برابری هستند تهیه کنید.

    • ناشناس

      دوست گرامی تو بازار سهام باید سود کرد مشکلی نیست مشکل انجا هست که با رانت اطلاعاتی و هماهنگ قیمت را دستکاری کرد و یا قیمت رو بالا برد نمونه اش شپنا هست حقوقیش 5میلیارد سهم رو اوج بازار فروش کرده به سهامدارا همین امروز تجارت نیوز خبر زده که یک هزار میلیارد فروش داشته در صورتیکه 5ماه قبل چنین سود و فروشی نداشته ولی حقوقی با دستکاری قیمت رو بالا برد اگر 5ماه قبل شپنا 5000 هزار تومان ارزش داشته چرا الان با این فروش و سود ساختن حقوقی سهم حاضر به حمایت و خرید و رشد سهم نیست اینجا مشکل هست 5ماه قبل 5000 تومان ارزش داشت که بالا بردش ولی امروز با این سود و فروش یک پنجم قیمت 5ماه قبل هم ارزش نداره که حمایت بشه و رشد کنه جوان لهستانی که رانت نداشته که سود کنه علم داشته و تونسته کسب سود کنه ولی حقوقی ها با هم هماهنگ عمل میکنند من تا الان ندیدم یک کارشناس یا یک خبر گزاری در این موارد که گفتم حرفی بزنه حتی فکر نکنم تجارت نیوز این نظر رو تایید بکنه

  • باران

    عرضه اولیه ها.
    البته اونم تا ۵۰ درصد.

  • سید محسن میرشفیعی

    جالبه قیمت سهام تعدادی این نمادها 6 بهمن آنچنان سقوط کردند که اگر شنبه هم منفی بشن به حدود این قیمت می‌رسند من که خبر مهمی ندیدم که بخواد این نمادها اوایل هفته آینده سقوط کنند

  • علیرضا

    روحانی ی شخصه مشکل از کل مجموعه است

  • ناشناس

    نسلهای بعدی که آمار و اسامی را براحتی استخراج خواهند کرد،،بجهت مقصر بودن تعدادی از پدران بعضی افراد،،در بدبختی جمع کثیری از پدران بخشِ دیگری از کشور
    نمیتوانند با هم همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند
    و دیگر هیچوقت ایران مثل قبل یکپارچه و با همبستگی نخواهد بود
    متاسفانه