کد مطلب: ۶۷۸۶۶۵

سهم هر دندان‌پزشک در پرداخت مالیات مشخص شد

سهم هر دندان‌پزشک در پرداخت مالیات مشخص شد

با استناد به گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، دندان‌پزشکان برای سال ۱۴۰۰ چیزی حدود ۲۲۰ میلیارد تومان مالیات توافقی پرداخت کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان مالیاتی کشور، ۱۴ هزار دندان‌پزشک بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ مالیات پرداخت کردند که به‌طور متوسط هر دندان‌پزشک حدود ۱۶ میلیون تومان مالیات داده است.

به نقل از تسنیم ، در منابع مختلف مالیاتی از جمله مالیات بر درآمد عملکرد، مودی دارای تکالیف متعددی است که تسلیم اظهارنامه و ارائه اسناد درآمدی و هزینه‌ای از مهم‌ترین آنهاست.

حسابرسی مالیاتی و تعیین مالیات توسط ادارات مالیاتی براساس اظهارنامه، فرآیندی زمان‌بر با احتمال بروز اختلاف بین مودی و اداره مالیاتی است.

تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم به گونه‌ای مقرر شده که بسیاری از تشریفات زمان‌بر و اختلاف‌برانگیز بین مودی و اداره مالیاتی را مرتفع و وصول مالیات توسط اداره مالیاتی را با جلب رضایت مودی تسهیل می‌کند.

همانطور که در جدول زیر مشخص است، طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، دندان‌پزشکان بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان (برای عملکرد سال ۱۴۰۰) مالیات توافقی پرداخت کرده‌اند.

دندان‌پزشک‌ها

گزارش میزان مالیات توافقی در دو سال گذشته

بعد از اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی، مودیان جدید شناسایی شدند که بر این اساس حدود ۴ هزار دندان‌پرشک جدید اقدام به اظهار عملکرد درآمدی خود شدند.

بنابراین تعداد دندان‌پزشکانی که در سال ۱۴۰۰ مالیات توافقی پرداخت کردند نسبت به سال قبل در سراسر کشور، ۴۲۸۱ نفر بیشتر شده است و از ۹۵۵۱ نفر در سال ۹۹ به ۱۳۸۳۲ دندان‌پزشک در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

از همین رو میزان مالیات توافقی پرداخت شده در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۳۰ میلیارد تومان نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است. بنابراین می‌توان گفت که مالیات توافقی پرداخت شده در سال ۱۴۰۰ تقریبا نسبت به سال گذشته ۲٫۵ برابر شده است.

لازم به ذکر است که به‌طور متوسط هر دندان‌پزشک در سال ۹۹، حدود ۹٫۵ میلیون تومان مالیات توافقی پرداخت کرده است که در سال ۱۴۰۰، به حدود ۱۶٫۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

همچنین دندان‌پزشکان استان تهران با مالیاتی بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان (مناطق شمالی شهر تهران با پرداخت عددی حدود ۲۳ میلیارد تومان) بیشترین سهم و استان خراسان جنوبی با ۶۵۰ میلیون تومان کمترین سهم از مالیات توافقی پرداخت شده را به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است، آمارهای سازمان امور مالیاتی از مالیات ابرازی فعالان صنف طلا و جواهر نشان می‌دهد مالیات ابراز شده هر واحد طلافروشی در سال گذشته تنها حدود ۶ میلیون تومان بوده است!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نصف من کارمند

  • ناشناس

    واقعا بی عدالتی موج می زند.دندانپزشک 16 میلیون تومان مالیات در سال.یعنی اگر بطور متوسط میانگین هزینه دندانپزشکی هر بیمار را 5 میلیون تومان در نظر بگیریم(که البته بیشتر هم هست) یعنی کل مالیات سال آنها فقط هزینه حدود 3 نفر است.آنهم با تعداد بسیار زیادی بیمار درسال ودر آمد بسیار بالا.طلا فروشان هم که بدتر.همیشه هم که طلبکارند. بعد از کارگر وکارمند قبل از حقوقشان مالیات می گیرند.

    • ناشناس

      یعنی عدالت مطلق

  • ناشناس

    از من کارمند بخش خصوصی هر ماه 1.5 میلیون یعنی در سال 18 میلیون مالیات کسر میگردد بعد از طلا فروش 6 میلیون!
    این هم عدالتی که میگفتید!

  • ناشناس

    جالب است، من کارمند هستم با حقوق ماهیانه ۱۴ میلیون با ۲۹ سال سابقه و سال گذشته هر ماه حدود یک و نیم میلیون از حقوق می مالیات کسر می شد که سالانه ۱۸ میلیون تومن میشه. ظاهرا وضع زندگی من از دندانپزشکان محترم خوب بوده که اونها مالیات کمتری پرداخت کرده اند!