کد مطلب: ۶۹۰۰۵۲

سهم کم تولید در مناطق آزاد؛ علت چیست؟

سهم کم تولید در مناطق آزاد؛ علت چیست؟

در حال حاضر در کل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۲۵۰۰ واحد تولیدی مستقر هستند و ۳۱ درصد صادرات کشور نیز از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دبیر شورای عالی مناطق آزاد در پاسخ به سوالی درباره دلایل سهم پایین واحدهای تولیدی در مناطق آزاد نسبت به کل کشور، گفت: رشد تعداد واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و افزایش صادرات آنها نیازمند ارائه مشوق‌های گمرکی و مالیاتی و احیای مشوق‌هایی که طبق قانون برای مناطق آزاد تعیین شده، است.

به نقل از ایسنا ، سعید محمد اظهار کرد: در حال حاضر در کل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۲۵۰۰ واحد تولیدی مستقر هستند و ۳۱ درصد صادرات کشور نیز از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام می‌شود.

اما به گفته وی رشد تعداد واحدهای تولیدی مستقر در این مناطق و افزایش صادرات آنها نیاز به ارائه مشوق‌های گمرکی و مالیاتی و احیای مشوق هایی که طبق قانون برای مناطق آزاد تعیین شده، است.

محمد با بیان اینکه خیلی از دستگاه‌ها دائماً به دنبال ایجاد قوانین خلق‌الساعه می‌روند، تصریح کرد: ممکن است این قوانین برای حل برخی معضل‌ها مناسب باشد، اما منفعت مناطق آزاد و تولیدکنندگان این مناطق در آن‌ها دیده نمی‌شود و به همین دلیل تولیدکنندگان این مناطق دائم با چالش مواجه هستند.

البته به گفته وی با اختیاراتی که رئیس جمهوری در نظر گرفته، شورای عالی مناطق آزاد به دنبال جلوگیری از ایجاد قانون‌های خلق‌الساعه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.