خبر مهم:

کد مطلب: ۲۷۴۱۶۶

سهم ۱۳ میلیارد تومانی زنجان از اعتبارات آبخیزداری کشور

سهم 13 میلیارد تومانی زنجان از اعتبارات آبخیزداری کشور

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از تدوین برنامه‌های مدون جهت عملی شدن پروژه‌های این دستگاه با رویکرد آبخیزداری در سال‌جاری خبر داد.

«خلیل آقاجانلو» در دومین جلسه ستاد آبخیزداری و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی با اشاره به تصویب 200 میلیون دلار در کل کشور به بحث آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی ، افزود: سهم زنجان از این میزان حدود 13 میلیارد تومان اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،آقاجانلو با بیان این‌که ضروری است در حوضه آبخیزداری اجرای پروژه‌های مربوطه با مشارکت مردم عملیاتی گردد، گفت: امیدواریم تا آبان ماه فرایند جذب اعتبارات یاد شده صورت گیرد تا برنامه‌های اداره کل در همه بخش‌ها به مرحله اجرا درآید.

رئیس طرح و برنامه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استن نیز با بیان این‌که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ 12 میلیارد و 640 میلیون تومان مصوب شده است، افزود: سازمان متبوع نیز تاکید دارد تا علاوه بر پروژه‌های آبخیزداری، سایر بخش‌ها نظیر تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی، اطفای حریق ، اقدامات ترویجی و … نیز از محل این اعتبارات عملیاتی شود.

یزدانی با بیان این‌که از مبلغ یاد شده 540 میلیون تومان به بخش کاداستر، 466 میلیون تومان به اقدامات بیولوژیکی، 190 میلیون تومان برای بخش ترویج و 210 میلیون تومان نیز جهت اطفاء حریق در شهرستان‌های زنجان، سلطانیه و طارم اختصاص خواهد یافت، ادامه داد: البته تاکید شده است در این بخش‌ها موارد مربوط به حوزه آبخیزداری مورد توجه باشد.

«جعفر بیات»، معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان نیز با بیان این‌که اعتبارات تعیین شده برای بخش آبخیزداری در قالب اجرای 16 پروژه آبخیزداری هزینه می‌شود، گفت: امسال مرمت پروژه‌های احداث شده در دهه‌های پیشین نیز در برنامه کار آبخیزداری قرار دارد، هم‌چنین با تزریق این اعتبارات، اقدامات مکانیکی 7 حوزه آبخیز استان تکمیل شده و دیگر در سال‌های بعد برای آن‌ها اعتباری منظور نخواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.