خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۹۴۴۸

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

سه طرح مجلس برای قیمت بنزین در سال آینده

سه طرح مجلس برای قیمت بنزین در سال آینده

حسن حسینی شاهرودی گفت: طرح‌ها و پیشنهادات متعددی در خصوص نرخ بنزین برای سال 98 مطرح شده که باید منتظر تصمیم مجلس در خصوص نرخ بنزین برای سال آینده باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت در لایحه بودجه سال 98 ردیف بودجه‌ای برای سهمیه‌بندی سوخت در سال آینده لحاظ نکرده است. چندی پیش طرح سهمیه‌بندی سوخت در مجلس اعلام وصول و سپس به کمیسیون انرژی مجلس برای بررسی ارجاع شد، اما به گفته اکثر اعضای کمیسیون انرژی، این کمیسیون با طرح سهمیه‌بندی سوخت برای سال آینده مخالف است.

همچنین واعظی، رئیس دفتر رییس‌جمهور اعلام کرده است که قیمت بنزین برای سال 98 به تصمیم‌گیری مجلس در خصوص لایحه بودجه مرتبط است.

حسن حسینی شاهرودی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص قیمت بنزین برای سال 98، گفت: هنوز تصمیمی در خصوص قیمت بنزین برای سال آینده در کمیسیون تلفیق مجلس گرفته نشده است، اما پیشنهادات متعددی مطرح شده که این طرح‌ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهند شد.

سه طرح مجلس برای قیمت بنزین در سال ۹۸

یک نماینده مجلس معتقد است: قیمت بنزین باید به قیمت فوب خلیج فارس برسد و یارانه سوخت نیز به شکل مستقیم در اختیار دهک‌های آسیب پذیر جامعه قرار گیرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولین طرح این بود که برای هر شهروند ماهانه 24 لیتر بنزین با نرخ هر لیتر هزار تومان در نظر گرفته شود و مازاد آن به قیمت هر لیتر سه هزار تومان در بازار به فروش برسد که این طرح نیز در کمیسیون تلفیق تصویب نشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: دومین طرح این است که نرخ بنزین به قیمت فوب خلیج فارس برسد و مابه‌التفاوت یارانه‌ای که دولت به صورت غیرمستقیم پرداخت می‌کند نیز به شکل مستقیم در اختیار آحاد مردم یا دهک‌های آسیب پذیر جامعه قرار گیرد.

حسینی شاهرودی تاکید کرد: سومین طرح این است که به‌ازای هر خودرو سهمیه‌ای به قیمت هر لیتر بنزین حدود هزار تومان در نظر گرفته شود و مابقی نیز به قیمت فوب خلیج فارس عرضه شود.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح‌ها و پیشنهادهای متعددی در خصوص قیمت بنزین برای سال 98 مطرح شده است که این طرح‌ها باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و رای‌گیری قرار گیرند، به همین جهت باید منتظر تصمیم مجلس در خصوص نرخ بنزین برای سال آینده باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.