کد مطلب: ۷۳۹۴۳۵

سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟/ سود سهام عدالت چقدر است؟

سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟/ سود سهام عدالت چقدر است؟

حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، با اشاره به تصویب‌نامه هیات وزیران در مورد جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: این تصویب‌نامه به تازگی ابلاغ شده و کارهای اجرایی آن در حال انجام است.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته شاخص کل بورس رکورد شکست و به محدود یک و نیم میلیونی رسید. همزمان، سهام عدالت همسو با شاخص کل بورس حرکت کرد. بدین ترتیب، ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با افزایش 0.4 درصدی به 13 میلیون و 34 هزار تومان رسید. امروز اما ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز یکشنبه، ۱.۲ درصد کاهش یافت. در روز دوشنبه، ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۴۲۹ هزار تومان، ۲۱ میلیون و ۵۳۲ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان رسید.

سهام عدالت چه زمانی به جاماندگان می‌رسد؟

اما قرار است سهام عدالت چه زمانی به دست جاماندگان برسد؟ در این زمینه، رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده که طبق قانون بودجه سال جاری، سهام عدالت جاماندگان امسال باید حتما پرداخت شود.

حسین قربان‌زاده با اشاره به تصویب‌نامه هیات وزیران در مورد جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: این تصویب‌نامه به تازگی ابلاغ شده و کارهای اجرایی آن در حال انجام است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که سهام عدالت چه زمانی به جاماندگان تخصیص خواهد یافت، اظهار تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است و بنابراین فرایند آن امسال باید انجام شود. البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده این متن اطلاح خواهد شد. مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر ۱۰۰ میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

آنطور که اعلام شده قرار است پرتفوی جاماندگان از بخشی از سهام بانک تجارت، بانک صادرات، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس تشکیل شود. البته احتمال تغییر هم وجود دارد.

سود سهام عدالت چگونه واریز می‌شود؟

بر اساس اطلاعات موجود، آنهایی که دارای سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هستند، قرار است یک میلیون تومان دریافت کنند. افرادی هم که دارنده سهام عدالت یک میلیون تومانی هستند، دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

همچنین، مشاور رئیس سازمان بورس طی سخنانی خبر داده است که سود سهام عدالت برای همه سهامداران به صورت یکجا از طریق شماره حساب اعلام شده در سجام واریز می‌شود.

پیمان حدادی در مورد پرداخت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال گذشته شرکت‌های سرمایه‌پذیر، اظهار کرد: سود کسب شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت که مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ است، حدود دو برابر کل سود سال ما قبل است و امسال براساس مصوبه شورای عالی بورس در دو مرحله پرداخت می‌شود.

وی افزود: اولین مرحله سود سهام عدالت تا آخر آذر امسال یا حداکثر دو سه روز اول دی‌ماه سال جاری طبق وعده داده شده پرداخت می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت نیز گفت: برای دارندگان سهام به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومانی در مرحله اول ۵۰۰ هزار تومان سود در آخر آذر پرداخت می‌شود و در مرحله دوم در اسفند امسال یا اوایل فرردین سال آینده ۵۰۰ هزار تومان دیگر پرداخت می‌شود.

یعنی در مجموع یک میلیون تومان سود به اندازه دو برابر کل سود سال گذشته پرداخت می‌شود و به همین نسبت برای کسانی که سهام عدالت به ارزش یک میلیون تومان دارند، در هر مرحله از پرداخت، یک میلیون تومان سود پرداخت می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    کدوم‌سهام‌همونی‌که‌ده‌ساله‌پیش‌ثبت‌نام‌کردیم‌‌هنوز‌میگن‌باید‌‌دوبار‌ثبت‌نام‌‌کنید‌‌کدوم‌سهام‌‌ما‌که‌چیزی‌ندیدیم‌یه‌خانواده‌چهار‌نفری‌هستیم‌‌۱۰‌ساله‌منتظر‌سایتیم‌که‌باز‌بشه‌فقط‌میگن‌‌‌سودش‌۵‌میلیون‌‌.‌سودش‌ده‌میلیون‌‌کدام‌کجا‌