کد مطلب: ۵۸۹۸۵۱

در مجمع شستا چه گذشت؟ / شستا چقدر سود تقسیم کرد؟

در مجمع شستا چه گذشت؟ / شستا چقدر سود تقسیم کرد؟

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال، شستا برای سال ۱۳۹۹ به ازای هر سهم ۱۳۵ تومان به سهامدارانش سود می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته تصمیمات مجمع عمومی شستا روی وبسایت کدال منتشر شد. بر اساس این اطلاعیه، در مجمع روز سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ این شرکت، تصمیم بر این شد که از سود خالص ۲۱۹ تومانی به هر سهامدار ۱۳۵ تومان سود نقدی تخصیص داده شود. این یعنی شستا بیش از ۶۰ درصد از سود خالص خود را میان سهامدارانش تقسیم می‌کند.

شستا در حالی این سود را به سهامدارانش می‌دهد که در در سه ماهه منتهی به ۳۱ شهریور امسال توانسته به ازای هر سهم تنها ۱۲ ریال سود محقق کند، یعنی ۹۸ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته. به نظر می‌رسد افزایش سرمایه ۷۸ درصدی سال گذشته شستا و رسیدن سرمایه این شرکت به ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دلیل اصلی این افت سود خالص باشد. هر چند میزان افت بسیار بیشتر از افزایش سرمایه است.

خبر دیگر در خصوص شستا این که این شرکت نحوه پرداخت سود نقدی را هم با تغییر همراه کرده است. حالا قرار است سود نقدی ۱۳۵ تومانی به ازای هر سهم شستا از تاریخ ۵ آبان تا ۹ آبا از طریق سامانه سجام به حساب بانکی سهامداران واریز شود. البته افرادی که کد سجام ندارند هم می‌توانند از ۱۵ آذر، با مراجعه به شعب بانک رفاه و ارائه کارت ملی و اعلام کد سهامداری نسبت به دریافت سود سهام خود اقدام کنند.

مهمترین اخبار مجامع و اطلاعیه‌های کدال را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه فایده از قیمت سهاممان کم میکنند

    • ناشناس

      کم می کنند که دو روزه بیست درصد سود نکنی فرار کنی تو سهم بمونی نارو نزنی

    • ناشناس

      پس کجاش میشه سود. وقتی از سهام. کم میشه

  • ناشناس

    در مجمع شستا اینها گذشت: سهامداران شستا را با آرامکو عربستان مقایسه کردند که ارزش بازار آرامکو چرا باید چندین برابر شستا باشد 2-سهامداران از بابت 2 میلیون یورو پول دادن به فدراسیون ناراضی بودند(درسته شستا به جاش یه ساختمان قدیمی گرفته ولی میتوانستند این پول را در جای بهتری سرمایه گذاری کنند) 3-به مالیات بر ارزش افزوده در ترازنامه ایراد گرفتند 4- افزایش سرمایه 1173 درصدی تا یک ماه دیگر به سازمان بورس ارسال میشود 5-به نبود بازارگردان در شستا ایراد گرفتند که چرا ارزش بازار سهم در طول یکسال باید نصف شود که قرار شد شستا بازارگردانی بشه 6- شستا طرح های توسعه دارد و عرضهای اولیه هم خواهد شد 7-به نبود بازارگردان در زیرمجموعه های شستا ایراد گرفتند

  • hadi es

    پس افزایش سرمایه چی شد؟

  • ناشناس

    سلام به بانک دی هم پول نقدی تعلق‌ میگیره

  • علی بابا

    واسه غولی مثل شستا این سود واقعا اندک‌ و خنده داره…بدین صورت باشه خیلی تز سهامداران متواری میشن و سهام های با سود بیشتر رو‌جایگزین میکنند…

  • ناشناس

    با این گرانی این سود اصلان خوب نیست

  • ناشناس

    اصل پول برگرده سود نخاستیم یود بدن…

  • ناشناس

    مهراد
    چرا سود پرداختی من کمتر از مقداری که باید باشه پرداخت شده یعنی در پرتفوی 945 هزار اعلام شده اما بانک 822 هزار پرداخت کرده من نمی دونم , سود رو هم باید ناخنک بزنند .