خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۲۸۶۲

سود ۷۰۰ میلیون تومانی وام طرح ملی مسکن

سود ۷۰۰ میلیون تومانی وام طرح ملی مسکن

در حالی که دوره بازپرداخت وام مسکن به ۲۰ سال افزایش یافت. اما وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۷۰۰میلیون تومانی سود این وام خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی شب گذشته در برنامه تیتر امشب با اشاره به افزایش وام طرح ملی مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان، گفت: زمانیکه وام این طرح ۱۰۰ میلیون تومان بود، حدود ۱۰ درصد قیمت واحدها را پوشش می‌داد. با افزایش وام به ۲۵۰ میلیون تومان، حدود ۶۰ درصد هزینه ساخت واحدها با تسهیلات تامین می‌شود.

وی با اعلام این‌که بازپرداخت تسهیلات طرح ملی مسکن ۲۰ ساله است، اضافه کرد: از ۵۳۰ هزار واحد طرح مذکور تاکنون ۴۰ هزار واحد افتتاح شده و تا پایان سال ۱۴۰۰ در صورت تکمیل آورده متقاضیان ۱۵۰ هزار واحد دیگر تکمیل خواهد شد.

با توجه به این‌که سود وام طرح ملی مسکن ۱۸ درصد است مبلغ سود تسهیلات این طرح در پایان دوره بازپرداخت ۲۰ ساله به رقم سرسام‌آور حدود ۷۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

محاسبه اقساط تسهیلات دریافتی متقاضی طرح ملی مسکن با سود ۱۸ درصدی حاکی از آن است که میزان قسط ماهانه در روش ساده ۳ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان است. کل بازپرداخت وام از سوی متقاضی در ماه ۱۲ سال بیستم ۹۲۵ میلیون و ۹۸۶ هزار تومان است. کل سود این تسهیلات نیز ۶۷۶ میلیون تومان خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرده وام ۲۵۰ میلیون تومانی حدود ۵۵ درصد قیمت واحدهای طرح ملی مسکن را تامین خواهد کرد. به عبارت دیگر متقاضی نیز تقریبا باید بیش ۲۰۰ میلیون تومان آورده برای خانه‌دار شدن در طرح ملی مسکن آورده نقدی داشته باشد.

بنابراین با احتساب این میزان آورده و سود تسهیلات، در مجموع متقاضی برای یک واحد طرح ملی مسکن حدود یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان پرداخت خواهد کرد. یعنی برای یک واحد ۱۰۰ مترمربعی حدود ۱۱٫۵ میلیون تومان برای هر مترمربع. یکی از ایرادات به وزارت راه و شهرسازی (معاونت مسکن و ساختمان) در طرح ملی مسکن،‌عدم اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف در خصوص شرایط خانه‌دار شدن در این طرح است. بسیاری از متقاضیانی که آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی خود را پرداخت کرده‌اند هنوز نمی‌دانند مبلغ کل واریزی آنها چه میزانی است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهران

    آمگه قرار نشد این مسکن واسه قشر ضعیف جامعه باشه که از سال ۸۴ تا الان وام نگرفته باشه و خونه به نامش نباشه و … آخه کدوم قشر ضعیفی می‌تونه ماهانه یه میلیون خورده ای قسط بده اونم تا بیست سال. این طرح واسه مشهدی ها توی شهر جدید گلبهار اجرا شده و طرح رو اونجا اجرا کردن الان توی گلبهار با ۳۵۰ میلیون یک خونه ۸۵ متری تکمیل با کابینت و سیم‌کشی و همه چی میتونید بگیرید.اخه کسی که دویست پنجاه میلیون آورده اولیه داشته باشه چرا باید بیاد توی این طرح که تا بیست سال خدا تومن سود بده تازه بعدشم معلوم نیست کی بهش تحویل میدن خونه رو.کسی که دویست پنجاه تومن پول داشته باشه قشر ضعیف نیست که بعدشم می‌ره صد تومن دیگه جور می‌کنه خونه تکمیل میگیره دو روزه
    چرا مردم رو سر کار میزارید آخه
    روز اول اومدید گفتید کل قیمت خونه دویست پنجاه تومن صدو پنجاه متقاضیان بدن صد تومن وام بعد الان سر از یک میلیارد در آورده
    من بدبخت چهل تومن پول یک سال پیش با هزار بدبختی جور کردم بیست تومن دیگه هم همین یک ماه پیش مجبور شدم ماشینمو بفروشم بدم
    خدا ازتون نگذره که مردم رو بیچاره کردید ?

    • امیر سرابی

      ماهانه بیشتر از سه میلیون قسط، نه یک میلیون! شکلک آخر رو 3 تا بذار! مسئولین و دولت فعلی هم کلاهشون رو بالاتر!

  • ناشناس

    چون فقط دنبال تامین بودجه خودشونن( شما کیسه دزدی بخون) فقط آورده مردم مهمه براشون

  • علیرضا

    سلام ، با محاسبات بنده ، که تقریبا از درستی آن اطمینان دارم ، سود تسهیلات ۲۵۰ میلیونی با دوره ۲۰ سال و سود ۱۸ درصد ، چیزی حدود ۴۵۰ میلیون سود میشود و به علاوه ۲۵۰ اصل وام ، ۷۰۰ میلیون اصل و سود میشود ، که تقسیم بر ۲۴۰ ماه ، حدودا ۳ میلیون اقساط مساوی ماهانه میشود ، چیزی حدود ماهی ۱۰۰ هزار تومان هم کارمزد روی اقساط می آید ، یعنی ماهی ۳.۱۰۰ میلیون قسط ، به غیر از این اشتباه محاسبه شده است ، لطفاً بررسی مجدد فرمایید و خبر را اصلاح نمایید ، سپاسگزارم.

  • ناشناس

    آخه کجای اسلام و دین گفته که ۲۵۰ تمن وام بدید ۷۰۰ ملیون پس بگیرید آخه کی داره تا ۲۰ سال ماهی ۳ ملیون قسط بده.فکری به حال مردم بیچاره کنیدبرا رضای خدا کار کنید.

    • ناشناس

      درسته سخته درسته که سوده بالایی داره ولی چاره ای نیست تا دو تا سه سال دیگه این مبلغ به چشم نمیاد

  • ناشناس

    من میخام، من وام 250 تومنی با قسط 3/5 میلیونی و سود 676 میلیونی رو قبول میکنم، فقط بسازن خونه رو سریع تحویل بدن، مردم هم اگه از شدت بحران خبر داشتند این وام با اون سود 700 میلیونی رو با جون و دل قبول میکردن، با این فرمون که داریم می ریم جلو تا سال دیگه یا کلا دیگه لازم نیست وامی که گرفتیم پس بدیم یا مسکنی که گرفتیم آنقدر گرون شده که این سود 700 میلیونی اصلا ب چشم نمیاد، پس مسکن رو با همین وام بسازید سریع تحویلمون بدین، فرصت خیلی کمه

  • حامد

    ما قشر کم درآمد جامعه هستیم . دولت باید با ۴۰ میلیون آورده ما خانه بسازد ما بقی پول را خودش وام ۳۰ ساله و کم درصد بدهد.

  • امیر سرابی

    مردم عزیز که منتظر ناجی بودن که این ابهامات و مشکلات حل بشه، اوایل مرداد آقای رییسی بر مسند قدرت تکیه میزنند و رافع این مشکلات خواهند بود. ان شالله. ان مع العسر یسرا.

  • ایمان

    سلام بنظرخودتون ۲۵۰میلیون وام ۷۰۰میلیون پول نزول بدتر این هست کجایی دین اسلام نوشته بگید تا ما هم بریم بخونیم تورو خدا این مسخره بازی ها رو جمع کنید

  • رامین

    اقاپیام دادن ۹۵ میلیون در عرض ۳۰ روز بریز لامصب ۵۰ قبلی با هزار بدبختی جور کردیم الان چیگار کنیم

  • ناشناس

    باز هم پولدار ها پولدارتر میشوند و قشر ضعیف جامعه باید خاک رو لیس بزنن آخه اینم شد فکر .اگه واقعا به فکر هستند باید به اقشار ضعیف جامعه که تو خرج خودشون موندند خانه ای از دم به قسط تحویل بدهند تا زمانی که قسط رو تموم نکردند حق فروش نداشته باشند اینجوری همه خونه دار میشوند و اینکه دست دلالای مسکن کوتاه و نرخ مسکن رو به پایین سقوط میکنه