کد مطلب: ۴۵۵۷۵۳

معمارنژاد خبر داد:

سود ۹۲ درصدی صندوق واسطه‌گری مالی یکم / واحدهای ETF از تیر ماه در بورس معامله می‌‌شوند

سود ۹۲ درصدی صندوق واسطه‌گری مالی یکم / واحدهای ETF از تیر ماه در بورس معامله می‌‌شوند

معاون امور بیمه و بانک و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم از تیرماه در بورس قابل خرید و فروش می‌شود، گفت: هر واحد ۱۰ هزار تومانی صندوق واسطه‌گری مالی یکم تبدیل به ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان شده و ارزش EFT به ۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عباس معمارنژاد معاون امور بیمه و بانک و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، در مورد آخرین خبرها از صندوق واسطه‌گری مالی یکم (ETF) گفت: اختصاص این واحدها به افراد ثبت‌نام کننده تا آخر این هفته و شنبه ‌آینده انجام می‌شود و اکنون کنترل‌هایی روی فهرست ثبت نام صورت می‌گیرد و موارد مغایر و کسانی که بیشتر پول واریز کرده و یا بیش از یک بار ثبت‌نام کرده‌اند، پول آنها برگشت داده می‌شود و از شنبه آینده اختصاص این واحدها به ا فراد صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین از اول تیرماه طبق تعهدی که قبلاً داده بودیم، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم در بورس قابلیت معامله پیدا می‌کند.

معاون امور بیمه و بانک و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به اینکه چه تعداد افراد در پذیره‌ نویسی واحدهای صندوق شرکت کردند، گفت: ۳٫۵ میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند و حدود ۶ هزار میلیارد تومان پول با فروش واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی جمع‌آوری شد.

معمارنژاد در مورد اینکه بقیه سهام و واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی چه می‌شود، گفت: دولت باید در مورد باقیمانده واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی تصمیم بگیرد که آن را به صورت بلوکی در یک EFT دیگر واگذار کند که هنوز در این باره تصمیم‌گیری نشده است.

وی تأکید کرد: در فروش واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی فقط افراد حقیقی و دارندگان کد ملی شرکت کردند و این واحدهای صندوق از وقتی که وارد بورس شوند قابل معامله می‌شود و در آن صورت هم افراد حقیقی و هم شرکت‌های حقوقی می‌توانند واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی را در بورس خریداری کنند.

معاون امور بیمه و بانک و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: اختصاص واحدهای فروخته شده صندوق واسطه‌گری مالی تا روز شنبه ۲۴ خردادماه انجام می‌شود.

معمارنژاد در مورد اینکه کسانی که برای فرزندان زیر سن قانونی خود واحد سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی خریده‌اند، در مورد آن چه باید بکنند، گفت: برای کسانی که کد بورسی صادر شده، از اول تیرماه می‌توانند خرید و فروش انجام دهند، اما هرکس کد بورسی ندارد، این واحدها به نام آنها ثبت می‌شود و هر زمانی که کد بورسی دریافت کردند، در پرتفوی سهام آنها قرار می‌گیرد.

وی در مورد اینکه آخرین ارزش واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم چقدر است، اظهار کرد: طبق نرخ تابلوی دیروز بورس هر واحد ۱۰ هزار تومانی تبدیل به ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان شده و ارزش EFT به ۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

معاون امور بیمه و بانک و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد اینکه اگر کسی بخواهد واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی خود را نگه دارد، چگونه سود می‌گیرد، گفت: وقتی مجمع سالانه شرکـت‌های حاضر در این صندوق برگزار شود و سودی اختصاص یابد، از طریق مدیر صندوق به تناسب هر واحد سود آن به دارنده واحد اختصاص می‌یابد.

معمارنژاد همچنین در مورد برنامه واگذاری ETF پالایشی و نیز ETF فلزی گفت: سازمان خصوصی‌سازی در این زمینه اطلاع بیشتر دارد، اما آنچه گفته‌اند ETF پالایشی از اواسط تیرماه و ETF سوم (فلزی و خودرویی) از اواسط مرداد عرضه می‌شود. هنوز دولت در این زمینه تصمیم‌گیری نکرده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من هیچ اطلاعاتی ازبورس ندارمنمیدونم چکاربایدکرد

  • ناشناس

    سلام ببخشید دلمون خوش بودخواستیم سودکنیم دارایکم خریدیم یکماهه چهارمیلیونم بلوکه توروخدافکری به حال اون دومیلیون های اضافه بکنید حداقل به قیمتش سهام اختصاص بدید مااگه خودمون تواین مدت باپولمون توبازارمعامله میکردیم همین سودرومیداد الان اومدن میگن دومیلیون های اضافه ازادمیشه کجاست چراسرملت کلاه میزارید مگه پول کارگری مردم خوردن داره

    • ناشناس

      از اول هم اعلام کردن که با هر شماره ملی فقط تا سقف 2میلیون میشه خرید،شما چطور 4میلیون خرید ی

    • ناشناس

      خب اگه اینجوری بود همه بجای دومیلیون ده میلیون میخریدن و بجاش سهام بهشون تعلق میگرفت همه از مقدار داریکم خبر داشتن پس با اضافه خریدن یه جور زرنگی میخواستن انجام بدن

  • rezanz

    بعد از ازاد شدن فوری نفروشید اگر صبر کنید میتونید با قیمت خیلی بهتر بفروشید اگر دولت بقیه شو بلوکی بفروشه به نفع خریدار های اول هست فقط تو فروختن سهام در بورس عجول نباشید بورس یعنی صبر.

  • سیاوش

    اقا مگه نگفتین تا آخر هفته پول مازاد برمیگرده به حسابمون چرا نیومد امروزم که شنبه ست بخدا خیلی پشیمونم ازینکه etf خریدم دیگه پشت دستمو داغ میکنم از دولت etf بخرم.. اعتماد مردم رو به خودتون از بین نبرید بخدا هیچکس دیگه به دولت اعتماد نمیکنه خدایا خودت رحم کن پول مازاد رو بهمون بدن

  • ناشناس

    کسانی که خرد خرد در چند مرحله خرید کردند تا سقف ۲ میلیون پر بشه حقشان محفوظه ولی از دو میلیون به بالا برگردانده خواهد شد

    • ناشناس

      من که نفهمیدم مگه ماهی 2 میلیون میدن متوجه نشدم یکی میشه توضیح بده

  • ناشناس

    سهام روزبه روز می ره بالا حوصله داشته باشید

  • ناشناس

    سلام
    نحوه پیگیری سهام چگونه است اگه نخوام تو سایت سجام نرم

  • ناشناس

    بچه ها تا شهریور میره بالا صبر داشته باشین اگه بهش نیاز ندارین برندارین

  • ناشناس

    سلام2میلیون از طریق درگاه بانک سهام صندوق etfخریدم نمیدونم کجا باید چک ؟داخل کدوم سایت با چه روش ؟ممنون راهنمای کنید

  • ناشناس

    درود هر دو میلیون چند سهمه