فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۷۶۵۸۶

سومین روز از عملیات طوفان الاقصی/ تعداد کشته‌ها به چند نفر رسید؟

سومین روز از عملیات طوفان الاقصی/ تعداد کشته‌ها به چند نفر رسید؟

درگیری بین حماس و اسرائیل در حالی در سومین روز متوالی از عملیات طوفان الاقصی ادامه دارد که اسرائیلی‌ها آمار جدیدی از کشته‌ها و مفقودان خود منتشر کردند. از آن طرف وزارت بهداشت فلسطین نیز از افزایش شهدا و مجروحان غزه خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درگیری‌ها در سومین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای رژیم اسرائیل و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و اسرائیلی‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل و مساجد می‌شود.

رسانه‌های اسرائیلی اذعان کردند: در سومین روز جنگ هستیم؛ اما هیچ کنترلی تا الان نه در میدان و نه در غلاف غزه، نداشته‌ایم.

افزایش آمار شهدای غزه

از آغاز تجاوزات اسرائیل به نوار غزه تاکنون بیش از ۴۳۶ فلسطینی از جمله بیش از ۱۲۰ کودک و ۶۱ زن شهید شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: همچنین در این تجاوزات ۲۳۰۰ نفر مجروح شده‌اند که شامل ۲۱۳ کودک و ۱۴۰ زن هستند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: تاکنون حداقل هشت قتل عام علیه خانواده‌ها ثبت شده است که جان ۵۴ شهروند را گرفته است.

آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، حدود ۷۴ هزار فلسطینی به ۶۴ مدرسه و پناهگاه وابسته به این آژانس در غزه پناه برده‌اند.

طبق گفته این آژانس، خسارات بسیاری به مدرسه این آژانس وارد شده درحالیکه خانواده‌های آواره در آنجا مستقر شده بودند.

گزارش‌ اسرائیلی‌ها از پیشرفت‌های عملیاتی حماس

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی ، برای اولین بار حماس تایید کرده که از پهپادهای هجومی در سطح گسترده استفاده کرده درحالیکه طبق این گزارش‌ها، حزب‌الله لبنان پهپادهای بسیار پیشرفته‌تر در اختیار دارد.

رسانه‌های اسرائیلی افزودند، افراد مبارز فلسطینی تحت پوشش حملات راکتی به ۲۰ شهرک صهیونیست نشین، ۱۱ پادگان و پایگاه نظامی صهیونیست‌ها نفوذ کردند.

براساس گزارش رسانه‌های عبری، مبارزان فلسطینی در ۸۰ نقطه دیوار حائل بین غزه و اراضی اشغالی نفوذ کرده‌اند.

طبق این گزارش‌ها، سخنگوی ارتش اشغالگر گفت، بعید نمی‌داند که مبارزان فلسطینی از طریق تونل‌ها به دیوار حائل نفوذ کرده‌اند.

اعلام آمار کشته‌ها و مفقودان اسرائیلی

درحالی که ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه در تازه‌ترین آمار خود کشته شدن 700 اسرائیلی را در عملیات طوفان الاقصی تایید کرد، روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت گزارش داد که طبق ارزیابی‌های موجود تعداد اسرائیلی‌های کشته شده در این عملیات به 1000 و تعداد اسرا به بیش از 150 تن رسیده است. همچنین شمار زخمی‌ها بیش از 2200 نفر برآورد می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.