خبر مهم:

کد مطلب: ۱۷۷۹۵۰

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:

سکونت بیش از چهار میلیون تهرانی در بافت ناپایدار و فرسوده

سکونت بیش از چهار میلیون تهرانی در بافت ناپایدار و فرسوده

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سکونت یک و نیم میلیون نفر از شهروندان تهرانی در بافت فرسوده و دو میلیون و 700 هزار نفر در بافت ناپایدار بر لزوم توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا گفت: شهر تهران هشت میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد که دو میلیون و 700 هزار نفر آن در بافت ناپایدار و یک و نیم میلیون نفر در بافت فرسوده ساکن هستند.

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، احمد مسجدجامعی افزود: باید نوسازی و بازسازی بافت فرسوده و ناپایدار را در جهات مختلف در اولویت اقدامات خود قرار دهیم.

وی گفت: مشکل نیمی از مردم شهر تهران در این حوزه است و دولت نیز باید به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشد و تسهیلات خاصی ارائه کند.

مسجدجامعی ادامه داد: بخشی از بافت تاریخی ما در مناطق یک، دو، هفت و 11 قرار دارد.

وی گفت: لذا سیاستگذاری‌ها در قالب بافت فرسوده بسیار حائز اهمیت است و باید به گونه‌ای عمل شود که موجب حفظ و نگهداری از میراث تاریخی شهر شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد: نمی‌توانیم امروز میراث تاریخی را بسازیم.

وی گفت: به عنوان مثال ساختمان شهرداری تهران که در میدان امام خمینی (ره) واقع شده است باید با نیاز امروز و با توجه به بافت تاریخی، محدوده ساخته شود.

مسجد جامعی افزود: باید اولویت پروژه‌ها و فعالیت‌های محله محور را به خوبی درک کنیم؛ چرا که در گذشته به پروژه‌های بزرگ توجه کردیم که بخشی از آنها نیز نیمه تمام باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالیکه می‌توانیم به تکیه‌های تهران کمک کنیم و یا پارک‌های محله‌ای در محلات سطح شهر تهران احداث کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به وجود 1000 ساختمان بلندمرتبه در شهر تهران که بر روی گسل قرار گرفته‌اند اشاره کرد.

وی افزود: باید به طرح جامع و تفصیلی شهر توجه بیشتری داشته باشیم. در حال حاضر بسیاری از محلات تهران مدرسه ندارد و 30 درصد ترافیک روزهای نخست مهر ماه نیز به دلیل مشکلات شهرسازی تهران ایجاد می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.