کد مطلب: ۲۸۳۴۹۶

سیستان‌وبلوچستان؛ رکوردار بیکاری در کشور است

سیستان‌وبلوچستان؛ رکوردار بیکاری در کشور است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: استان سیستان و بلوچستان رکوردار بیکاری در بین استان‌های کشور است که باید از این تسهیلات برای اشتغالزایی استفاده کند.

حبیب الله دهمرده، نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در خصوص ایرادات و مشکلات مصوبه وام اشتغال روستایی، اظهار کرد: اولین مشکل در این رابطه عدم توجیه مدیران است و معضل بعدی سهم بسیار پایین سیستان و بلوچستان از این وام بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: ابتدا باید فرمانداری و بخشداری‌ها جلساتی برای استفاده این فرصت برگزار کنند و پس از آن مردم را نیز در بهره‌مندی حداکثری از این شرایط توجیه کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان رکوردار بیکاری در بین استان‌های کشور است در همین راستا مردم و مسئولان این استان باید از شرایط موجود استفاده کرده و از این وام در راستای ایجاد اشتغال های خرد و کوچک بهره ببرند.

دهمرده ادامه داد: باتوجه به شرایط استانی مدیران باید با درنظر گرفتن آمایش سرزمینی شغل‌های مناسب با استان ما مشخص کنند و پس از آن با در اختیار گذاشتن این وام بتوانند بالاترین بهره‌وری را ایجاد کنند.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مدیران باانگیزه برای این کار درنظر گرفته شوند و همچنین با درنظر گرفتن تشویق و تنبیهاتی برای این مدیران زمینه را برای اجرای بهتر این موضوع در استان‌های مختلف فراهم کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما به دنبال اشتغالزایی و مفید بودن پرداخت این تسهیلات هستیم، اما نباید با ایجاد موانع پیچیده این موضوع را برای روستاییان دشوار کنیم.

منبع:‌ رادیو گفت‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.