کد مطلب: ۴۲۲۷۹۵

سیگنال‌هایی برای پیش‌بینی سکه تا چند روز بعد

سیگنال‌هایی برای پیش‌بینی سکه تا چند روز بعد

قیمت سکه پس از نوسان قابل توجه در هفته گذشته، در شروع هفته جاری با قیمت‌های زیر پنج میلیون تومان کار را شروع کرد و روز گذشته قیمت آن در کانال 4.7 میلیون تومان متغیر بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه پس از نوسان قابل توجه در هفته گذشته، در شروع هفته جاری با قیمت‌های زیر پنج میلیون تومان کار را شروع کرد و روز گذشته قیمت آن در کانال 4.7 میلیون تومان متغیر بود. اما در ادامه هفته جاری چه اتفاقاتی برای قیمت سکه طلا ممکن است اتفاق بیفتد؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: بازار سکه طی روز گذشته با وجود تاثیر منفی نرخ دلار، با حمایت قیمت جهانی طلا توانست بخشی از ریزش اواخر هفته قبل را جبران کند. بهای هر سکه طرح جدید دیروز 20 هزار تومان نسبت به آخرین قیمت پنج‌شنبه افزایش یافت و به سطح 4 میلیون و 720 هزار تومان رسید. سکه در دو روز انتهایی هفته قبل در پی ریزش اونس جهانی و کاهش نرخ داخلی دلار سقوط 9/ 8 درصدی را تجربه کرد. اما دیروز قیمت طلای جهانی با افت شاخص دلار از کف برگشت. گزارش ضعیف‌تر از انتظار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا عامل تقویت طلای جهانی شد و از سکه هم حمایت کرد. البته واکنش تندتر سکه به اهرم‌های فشار از افت بیشتر قیمت این فلز گرانبها جلوگیری کرد.

همچنین محمد ماهیدشتی، تحلیلگر بازار دارایی در تحلیلی بیان کرد: .به‌طور متناسب، مظنه هر مثقال طلا در ایران طی چهار روز اخیر بیش از ۸ درصد سقوط کرده است و با توجه به اینکه چشم‌انداز هر دوی قیمت جهانی طلا و نرخ برابری دلار به ریال در جهت سقوط قیمت طلا در ایران است، برآورد می‌شود که کاهش قیمت مظنه تا ۴۷ درصد ادامه داشته باشد. نگارنده معتقد است محدوده قیمتی ۱۲۲۵۰۰۰ تا ۱۱۷۵۰۰۰ تومان برای هر مثقال طلا، محدوده منصفانه‌ای برای تبدیل ریال به طلا است. اخبار می‌توانند در جهت این روندها باشند و آنها را تقویت کنند یا برخلاف آنها منتشر شوند و صرفا منجر به اختلال در روندها شوند، اما نمی‌توانند روندها را تغییر دهند. این تحلیل‌ها در صورتی ابطال می‌شوند که سقف‌های قیمتی اخیر که به آنها اتکا شده، به شکل قدرتمندی شکسته شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایران

    باز هم انتشار نظرات محمد ماهیدشتی
    کافیست به پیشبینی های گذشته این آقا در رابطه با بورس و طلا و ارز نگاهی بکنید و ببینید چقدر اشتباه در تحلیل و پیش بینی های ایشان وجود دارد،اونم در حد بسیار بالا

  • ناشناس

    هیچییی

  • ناشناس

    سلام آیا سکه همچنان افزایش داره

  • ناشناس

    سکه طلا دلار مردم هیچ نقشی در نوسانات آن ندارند
    یک عده توسط رئیس جون بالا پایین میکنن
    جیبهای مردم خالی میکنن
    وقتی جلوی واردات ۹۰ درصد کالاها بسته میشه بالا پایین شدن دلار همش الکیه
    درآمد مردم هرروز بدتر ازدیروز
    همه این نوسانات مشکوک با دستهای آلوده
    برای سر کیسه کردن مردم با تکیه به اخبار میدانی صورت میگیره
    کلا سرکیسه کردن مردم حرام ونجس است

  • رادین

    حالا سکه و دلار و طلا واقعا جزو واجباته؟
    گرون بشه نمیخریم‌.چیزی که ازمون کم نمیشه..حتی الان عروس ها به نقره قانع شدن پس دیگه مهم نیست..
    همش بازار گرمی خودشونه و مردمو راه انداختن توی بازار برای خرید دلار و .‌‌…
    بخدا نخرید قیمت میاد پایین
    اگه هم نیومد اصلا مهم نیست به جهنم بره بالا مثل همه چیزایی که رفت بالا
    نترسید با این چیزا نمیمیریم…