کد مطلب: ۴۸۰۵۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ریزش شاخص کل از محدوده حمایتی ۱.۵ میلیون / سرنوشت بازار در دستان حقوقی‌ها

ریزش شاخص کل از محدوده حمایتی 1.5 میلیون / سرنوشت بازار در دستان حقوقی‌ها

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل تحت تاثیر فشار عرضه در نمادهای شاخص‌ساز مانند گروه‌های فلزی، پتروشیمی‌ها و خودرویی‌ها بیش از 2 درصد ریزش کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با شروع معاملات امروز بازار سهام در حالی که مانند دیروز عرضه در نمادهای شاخص‌ساز به شدت زیاد بود، شاخص کل تحت تاثیر فشار عرضه در این نمادها در نیم ساعت اولیه شروع معاملات بیش از 2 درصد ریزش کرد و از محدوده حمایتی یک میلیون و 500 هزار واحد نیز ریزش کرد.

محدوده حمایتی یک میلیون و 500 هزار واحد نقطه‌ای سرنوشت‌ساز در آینده روند بازار سهام است، اما امید می‌رود بازار امروز با حمایت حقوقی‌ها به تعادلی نسبی برسد.

بازار 8 مهر

در دقایق ابتدایی شروع بازار تقریبا 85 درصد سهم‌های موجود در بازار سهام صف فروش بودند، اما با ادامه معاملات برخی صف‌های فروش در برخی نمادهای شاخص‌ساز جمع شد.

حمایت از بازار سهام از سمت حقوقی‌ها شروع شده و در برخی نمادها از حجم صف‌های فروش کاسته اما به نظر نمی‌رسد این حمایت‌ها از بازار سهام بتواند بازار را صعودی کند اما شاید بتواند شاخص کل بازار سهام را به شاخص یک میلیون 500 هزار واحد بازگرداند و در محدود حمایتی بازار با تزریق پول نگه دارد.

در گروه‌های فلزات اساسی صف فروش فولاد برچیده شد و نماد فملی در حال متعادل شدن است، پالایشی‌ها هم به رنج مثبت بازگشتند و مارون و شاروم صف خرید هستند.

بازار تاثیر 8 مهر

همانطور که پیش‌بینی می‌شد حقوقی‌ای بازار در حال جمع‌آوری صف‌های فروش در نمادهای شاخص‌ساز هستند و کلیت بازار در حال پیش رفتن به سمت تعادل و مثبت شدن است.

هر چند مثبت شدن بازار با خرید حقوقی‌ها زیاد پایدار نیست اما به نظر می‌رسد در این مقطع، بازار سهام نیازمند این حمایت از سمت حقوقی‌ها بود تا اعتماد به بازار بازگردد و سرمایه از سمت حقیقی برای پیشرفت بازار تامین شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ز.الهامی

    حقوقی عزیز دیروز در منفی ۵ می خری ومی‌گویی حمایت میکنم ولی فردا می ایی در مثبت ۵ویا۴ می فروشی سود میکنی ایا به این میگویند حمایت از بورس ،حقوق‌های عزیز اگر شما نفروشید حقوقی ها اینکارونمیکنندفروشنده نباشید دولت حمایتهای خوبی از بورس وعده داده اند فروشندگان ،بورس را در قیمت بالا فروخته اند و حالا میخواهنددرسقف پایین بخرند ما تا حالا تماشگر ضررهایمان بودیم پس بیایید کاری کنیم کهتماشگران سود فراوان ان نباشیم خواهش میکنم پیامکم را ارسال کنید .دعاگویتان هستم

  • ناشناس

    دولت زحمات زیادی کشیده و خدمات بالایی انجام داده
    خیلی دولتمردان زحمت کشیدند و همشون یک زندگی ساده دارند.
    بهترین دولت در جهانه دولت ما

    • آرام

      خخخخخخ

  • ناشناس

    هرگاه فهمیدید که چرا بورس به این سرعت صعود کرد دلیل سقوطش رو هم خواهید فهمید
    یکیش رو من میگم بقیه ش رو خودتون پیدا کنید
    دولت که به شدت به پول نیاز داشت،میخواست بخشی از دارایی هاش رو به تبدیل کنه.یه رونق کاذبی انداخت توی بورس و مردم رو کشوند به سمت بورس و با این کارش هم سرمایه ها رو به سمت بورس کشوند و هم مردم رو تشیق به خرید سهام دولتی کرد اونم با چند برابر قیمت.مردم هم که سوابق گذشته رو دیده بودن و میدونستن که اگه زود نَجُنبَن ضرر میکنن با شتاب هر چه تمام تر،رو آوردن به بورس و بورس هم یک دفعه با افزایش بی سابقه متقاضی رو به رو شد و قیمتها بالا رفت
    جالب اینه که بسیاری از شرکتهای ورشکسته و زیانده که تا پیش از اون کسی تحویلشون نمیگرفت ،ارزش سهامشون بالا رفت و مشتری پیدا کردن و ….

  • ناشناس

    کسی که امروز میخره با کسی که فردا تو سقف قیمت میخره هیچ فرقی نداره هردو تو ضرر هستن چون پایانی بالای منفی۴_ هست
    پس خواهشا الکی سرمایه خودتونو هدر ندید

  • ناشناس

    اگر بپذیریم که بورس هم مانند همه بازارهای دیگه یه جای بی رحمی هست که تنها انگیزه مالی توش دخالت داره، دیگه توقع رحم و مروت از کسی نخواهیم داشت
    هیچ چیزی به نام اخلاقیات در بورس وجود نداره و قدرت حاکم بر بورس، سود مالی هست.همانطوری که شما به دنبال راهی برای سود بیشتر هستید حقیقی ها و حقوقی های دیگه هم همون هدف رو دارن و برای رسیدن بهش هر کاری که بتونن میکنن
    آیا شما اگه حقوقی بودید به استقبال ضرر می رفتید؟
    البته این نکته هم گفتنیه که بورس ایران دولتیه و شفافیت نداره

  • کسری

    دوماهه 60 درصد, فروختم سعدی, فقط, یک بار 200 هزار پرداخت کرد, همش نوشته توصف معامله چرا دروغ میگی بخدا فروش ندارن مردم که مسخره نیستن

  • ناشناس

    ای مردم ای ملت ای هموطنان بورس دستوریه چرا تو گوشتون نمیره

  • ناشناس

    بنظرتون باید تا کی منتظر شد تا بورس مثبت بشه ،من که ماشینمو فروختم از همون روز اول ورود به بورس منفی شد ،الان خییئییلی ناراحتم مستاجرم با دو تا بچه ،مثلا خواستم پولمو اضافه کنم تا بلکه بتونم پول رهن خونه جور کنم تا دیگه کرایه ندم .خیلی ناراحتم ،آیا امیدی هست؟

    • ناشناس

      بله ولی باید صبر داشته باشی و حرص و جوشم نخوری چون اونجوری از پا میفتی. کلا بیخیال شو تا یکماه دیگه

  • ناشناس

    وقتی حقوقی میخره و صف فروشو جمع میکنه، چرا دوباره میرین صف فروش، امروز نماد خودرو ، شبریز، شبندر، هر چی حقوقی جمع می کرد ،باز یه مشت ابله میرفتن صف فروش، خوب نفروش قیمت بیاد بالا، با قیمت بالا بفروش۰

  • ایرانی

    دوستانی که اینجا میاید و ته دل ملت و خالی میکنید که بفروشند کور خوندید تجربه ثابت کرده تا وقتی که نفروشی ضرر نکردی
    چجوریه که دلار و طلا و مسکن الکی نرفته بالا ولی بورس بی جهت دفته بالا
    پس بیایید ساده نباشید و سهام دار باشید