کد مطلب: ۵۱۷۶۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شاخص‌سازان در مدار منفی / بورس به نقدینگی نیاز دارد!

شاخص‌سازان در مدار منفی / بورس به نقدینگی نیاز دارد!

با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در کلیت بورس زیاد شد و شاخص کل به همین دلیل با روندی نزولی همراه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به تداوم افزایش عرضه در هفته گذشته و امروز، تنها چیزی که بازار را می‌تواند نجات دهد، افزایش نقدینگی است، همچنین شروع معاملات امروز بازار سهام با نزول شاخ کل همراه بود.

کارشناسان عقیده دارند با توجه به ریزش شاخص کل بازار سهام از کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد، بورس وارد روندی فرسایشی می‌شود.

در هفته گذشته شاهد افزایش نرخ‌های جهانی و روند صعودی بازارهای جهانی بودیم اما بازار واکنشی به آن نشان نداد. بنابراین کاهش قیمت فلزات و نوسان قیمت دلار در چند روز اخیر نیز فعلا در بازاری که تشنه نقدینگی است، تاثیری ندارد. از طرفی فروش اوراق از سوی دولت در این اوضاع بازار، به افزایش میزان عرضه افزوده و می‌توان گفت تا حدودی روند نزولی شاخص را سرعت بخشیده است.

همچنین آخر سال است و کارگزاری‌ها اعتبارات خود را پس می‌گیرند و خریداران موثر نیز در بازار سهام نداریم.

دامنه نوسان نامتقارن به نقدشوندگی بازار دامن می‌زند که افزایش عرضه در نمادهای بزرگ موجب افت شاخص کل شده است. حتی شروع معاملات امروز بازار سهام با صف خرید سنگین نماد اپال همراه بود اما در ادامه روند معاملات صف خرید اپال نیز ریخت.

محمد خبری‌زاد با اشاره به کاهش شاخص از کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار، شرایط بازار را بی‌تاثیر از اخبار و نرخ‌های جهانی دانست و بر این عقیده است که اگر نقدینگی وارد بازار نشود، شرایط نزولی ادامه پیدا می‌کند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ۱۳

    چرا زمانیکه هزاران میلیارد توسط مدیران از بورس خارج میشد کارشناسان مخالفت نکردند وحرفی نزدند که امروز بازار بورس به چنین وضعی نیوفتهپولی که از فروش سهام به دست پر توان حقوقی بدست اومده و با تدبیر مدیران از بورس خارج شده وجای دیگه استفاده شده و به نوعی زیر پایه بورسا خالی کردند که اینطوری زمین خورد، انتظار نداشته باشید سهامدارخرد که اکثرا تا خرخره تو ضرریم بخوایم نقدینگی بیاریم ، واونیکه نقدینگی رو برده خودش باید برگردونه .

    • ناشناس

      کارشناس فقط کارش حرف زدنه کاری از دستش بر نمیآد

  • ناشناس

    این افرادی که میگن سهام افتاده دست حقوقی و حالا بورس رو قبضه کرده خودشون فروختن و خوشحاند هنوزم در حال فروشند خوب اگه از اول نمی فروختی و برای سهامت ارزش قائل بودی اینطور نمی شد

  • ناشناس

    ببین کدوم آقازاده نقدینگی نیاز داره که قراره از بورس تهیه بشه

  • ناشناس

    تنها راه نجات بورس افزایش قیمت سهام تا ارزش ذاتی سهام توسط سازمان نظارت بر بورس میباشد !!!
    ارزان فروشی سهام باعث وضع فعلی شده است !
    سازمان بورس میتواند ارزش سهام را تا ارزش ذاتی سهام که حدااقل سه برابر قیمت فعلی سهام است به یکباره افزایش داده و باعث ماندن سهامداران فعلیعدوم خروج سرمایه از بازار سرمایه گردد و همچنین باعث هجوم سهامداران خارج شده از بورس و سهامداران جدید گردد !! این تنها راه حل بورس در شرایط فعلی !!!
    لطفا” به اطلاع مسئولین برسونید . متشکرم !

    • ناشناس

      عمو باسواد ارزش گذاری سهام دست کسی جز سهامداره؟ همون علامت تعجبات برا حرف خودت درسته
      مگه نرخ سلمونیه که قیمت گذاریش دست سندیکاست اونم اگه گرون باشه مردم سلمونی نمیرند خودشون موهاشون رو کوتاه میکنند
      سهام هم اگه گرون بشه هرکی هم بخره ضرر میکنه پس خریدار نداره و افت میکنه
      همینه که بورس وضعش اینطوری شده این از سواد سهامدارش اونم از مسئولین بورسش

    • تجارتکده فیوز

      اگر اینکار رابکنند دیگه خودشون سودنمیبرن. کلاهدفشون نابودکردن حقیقیه.بعدبیت کوین رامسخره میکنن

  • بهزاد

    روزی که دامنه منفی دو شد گفتم منتظر صفهای فروش ماهانه باشید. یه عده زیادی که ذوق زده شده بودند شروع کردند به خودشیرینی. تحویل بگیرند. بازار شده خاله بازی.

    • مهرداد

      با سلام خدمت تمامی سهام داران خردی که مانند من تو ضرر هستند باور کنید من بیشتر از ضرری کردم ناراحت نیستم بلکه بیشتر از این ناراحتم که ما چه جوری فریب این دزدان و اختلاسگران را خوردیم باور بفرمایید من الان تمام سرمایه ام رفت فقط الان لحظه شماری میکنم کی یارانه واریز میشه یه نون سنگک برای بچه هام بخرم

    • جعفر

      قانون اول سرمایه گذاری اینه که مایحتاج زندگی ت رو نه تنها نفروش ، بلکه پول خریدشون رو هم سرمایه گذاری نکن ، وگرنه اسمش میشه قمار نه سرمایه گذاری ، مهرداد عزیز متاسفانه فقط خودت مقصری که به قوانین ساده و توصیه های هزارباره ی زمین و زمان عمل نکردی و فرمون رو دست طمع دادی ، خدا حفظت کنه

  • تجارتکده فیوز

    میخواین کاسه گدایی بگیریم دستمون سرچهار راه هاپول جمع کنیم برای این کازینو. خدایی روکه نیست سنگ پاسازی قزوینه

  • خردادی

    آخرین حربه ای که در بورس بکار میبرند
    بورس به نقدینگی نیاز دارد…
    جارویی که بعضیها برای جمع کردن پول استفاده می کنند.

  • ناشناس

    اون زمانی که میگفتیم محدود کردن دامنه نوسان فقط باعث فرسایشی شدن و طولانی شدن زمان اصلاح میشه ، باعث بیشتر شدن جو هیجانی و ریزش شاخص میشه ، یه عده صف میکشیدن و میگفتن آقای روحانی ، حقوقی، قالیباف اصل و … روز قیامت ، آخرت ، خدا و پیغمبر !
    بفرمایید ، بورسی که در روز معمولش 10 تریلیون تومن معامله داشت ، 2 تریلیون تومن توش معامله شد ، همه تو صفن ، 10 روزه داره منفی میخوره باز کسی معامله نمیکنه همه تو صف فروشن ، مایی هم که میخواستم خرید بزنیم بیاییم تو بازار داریم از ارزون شدن روزانه ی نماد های پرارزش لذت میبریم و هیچ عجله ای برای خرید نداریم ، هر چند این مسکن ها در بلند مدت به ضرر همه ست ، از جمله من خریدار

  • ناشناس

    اساتید این همه دانش و اطلاعات به خرج میدهند چشم نخورن اسفند دود کنید واسشون با این همه علم و درایت

  • ناشناس

    اگه نمیتونید نقدینگی وارد بورس کنید حداقل تایم بازار رو 24ساعته کنید این هزار بار کو گوشه شنوااااااااا