کد مطلب: ۵۱۸۳۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تزریق پول کارساز شد! / لغو عرضه اولیه بورس را مثبت کرد!

تزریق پول کارساز شد! / لغو عرضه اولیه بورس را مثبت کرد!

در جریان معاملات امروز بازار سهام تقاضا به برخی نمادهای شاخص‌ساز بازگشت و شاخص کل بعد از مدت طولانی مثبت شد. اما این روند مثبت چقدر پایدار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، تزریق پول به بازار سهام جواب داد و معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا در برخی نمادهای شاخص‌ساز افزایش یافت و همین موضوع شاخص کل را بعد از مدت‌ها مثبت کرد. هرچند کارشناسان عقیده دارند تعادل بازار سهام به مبالغ بیشتری نیاز دارد. به عقیده کارشناسان اعتماد نسبت به بازار سهام از بین رفته و همین موضوع باعث شده تا خروج پول حقیقی شدت بگیرد و از طرفی حقوقی‌ها نیز در پایان سال در حال خروج پول از بازار سهام هستند و فروش اوراق دولت نیز شدت گرفته.

بازار 12 اسفند

به عقیده کارشناسان سیاست‌های بانک مرکزی نیز بازار سهام را تضعیف کرده و بانک مرکزی نرخ سود اسناد خزانه را افزایش داده است.

از طرفی سیگنال‌های سیاسی مثبتی نیز وجود ندارد و این موضوع باعث می‌شود بازار سهام واکنش منطقی نداشته باشد و درگیر جو هیجانی شود.

معاملات امروز در مدار مثبت دنبال می‌شود اما این روند مثبت پایدار نیست و باید فعلا برای متعادل شدن بازار سهام صبر کرد. همچنین مجموع ارزش معاملات از مرز ۱۶۰۰ میلیارد تومان عبور کرده است.

لغو عرضه اولیه روز چهارشنبه روند بازار سهام را تغییر داد و شاخص کل در چند دقیقه بیش از ۳ هزار واحد رشد کرد و این درحالیست که بازار سهام با فشار عرضه همراه بود و این عرضه‌ها جای خود را به تقاضا در شاخص‌سازان داد.

بورس 12 اسفند

به نظر می‌رسد حمایت‌ها از بازار سهام جدی است اما امید می‌رود این حمایت‌ها پایدار بماند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فقط حقوقی ها هستن بازار رو منفی میکنن

  • 2lux

    یسریا فقط دارن میخرن و اضافه میکنن برا دوسال دیگه که ۱۰برابر بشه.

  • جفرسون

    قصد حقوقیاخسته کردن سهامدار و خروجش هست.
    تادوسال قیدسهامتون رو بزنید و برید پی زندگیتون.
    اینقد نگاه نکنید هرروز به سهامتون روانی میشید.
    برنامتونو پاک کنید خلاص.
    خسته شدیم ازبس تکرار کردیم
    کوگوش شنوا

  • ناشناس

    نیرو داشت مثبت میشد به زور منفیش کردند ای حقوقی نا مرد از کی خط میگیرید

    • ناشناس

      موندیم که بخریم یا بفروشیم

  • ناشناس

    بابد سهامی را که ارزان خریدن گران بفروشند وقتی فروختند دوباره نزول خواهد کرد مردم أگاه شوند سهام نخرند درست میش‌ود

  • ناشناس

    سهم بنیادین شلرد تازه راه اندازی شده با P/E=1.5 در بهار 1400 تو این بازار به پای بقیه داره می سوزه و گرچه سهم مطمئنی است اما باید حبابی های بازار بترکند تا امثال این سهم رشد شارپ کنند بعد از راه اندازی پس از 12 سال!!

  • سیدجبار موسوی علوی

    نمی دونم بورس شبیه این روزای ما عمل می کنه ازوقتی کرونا اومد اینگاری بورس هم کرونا گرفته درست مثل ما یوقت خوب می شه ویوقت خوب نیست این برام علامت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    مثبت کجا بود عاموووو!!!!??
    همه نمادهای شاخص ساز قرمزه بجز چندتاشون که روی تعادل شدن تو ساعتهای آخر اونم دستوری.
    ۴۰۰۰ واحد مثبت نمیدونم از کجا اومده روی بورد!
    فک کن میلیونها پولمون قلمبه گرفتن بعد هزار تومان میزارن جیبمون قاقالیلی بگیریم برا خودمون خوشحالیم?

  • ناشناس

    صد بار گفتم از موتوری جنس نخر

  • ناشناس

    کی گفته که دیروز مثبت بوده؟ نکنه خواب دیدی؟!!!!! بورس هفته ها و ماههای گذشته که قرمز و منفی بوده ، کجاش سبز و صعودی بوده؟؟!!!!!! چند ماه قبل ۱۰۰۰ میلیارد تومان و چند وقت بعدش هم ۱۵۰۰ میلیارد تومان و چند روز اخیر هم ۹۰۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به بورس تزریق کردند تا بورس را از وضعیت منفی و نزولی خارج کنند ، حقوقی ها این پولهای تزریق شده را بالا کشیدن و بورس نه تنها خوب نشد بلکه وضعیتش بدتر هم شده.دوستان گلم ، از طرفی از خرید هرگونه عرضه اولیه جدا” پرهیز کنید و از طرفی دیگر تو صف فروش قرار نگیرید و سهام خود را نفروشید تا وضعیت بورس به حالت قبل برگرده.