خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۸۷۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه جای تقاضا را گرفت / «انگار بورس تعطیل است!»

عرضه جای تقاضا را گرفت / «انگار بورس تعطیل است!»

تقاضا در بازار سهام به شدت کاهش یافته و حجم و ارزش معاملات نیز بسیار پایین است، معاملات امروز نیز با روندی نزولی همراه شده است. اما چرا بورس به این روز افتاد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، کاهش دامنه نوسان منفی سهم‌ها باعث شد تا جلوی ریزش زیاد شاخص کل گرفته شود اما نقدشوندگی بازار سهام را به شدت کاهش داد و بازار در صف‌های فروش قفل شد. اما بعد از هفته‌ها نزول دیروز بازار سهام به واسطه اخباری در رابطه با تزریق پول به بازار سهام تغییر روند داد و مثبت شد اما شروع معاملات امروز با روندی نزولی همراه شد و معاملات به شدت کاهش یافته و تحرکات بازار بسیار کم شده است.

بازار 13 اسفند

پویایی بازار سهام در نیمه اول سال و خواب زمستانی بورس در نیمه دوم سال دو امر متناقض‌اند و کارشناسان عقیده دارند بورس به دلیل خروج پول هنگفت از سوی دولت به این روز افتاده است، همچنین در حال حاضر بازار سهام با کمبود نقدینگی مواجه است و این کمبود نقدینگی با شدت گرفتن خروج پول از بازار سهام همراه شده است. حالا اخباری مبنی بر تزریق ۹ هزار میلیارد تومان به بازار سهام به گوش می‌رسد اما کارشناسان باز هم می‌گویند این پول در بازار سهام دردی را دوا نخواهد کرد.

بورس 13 اسفند

شروع معاملات امروز بازار سهام با روند صعودی شاخص هم‌وزن همراه بود اما در ادامه روند معاملات شاخص هم‌وزن نیز روندی نزولی گرفت، این در حالیست که شاخص کل فرابورس امروز مثبت است.

همچنین ظریف از توافق بر مکانیزم استرداد پول‌های ایران از کره‌جنوبی خبر داد و گفت: ظاهرا کره‌ای‌ها هنوز مجوزهای لازم را دریافت نکرده‌اند.

برخی از سهامداران و مخاطبان تجارت‌نیوز نسبت به بورس ناامید شدند و می‌گویند: «انگار بورس تعطیل است»

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام ..این بالا وپایین هادر بورس را در این شرایط به نظرم نوسانات نمی توان گفت .سیاستهایی برای فروش دارایی حقوقی ها به قیمت دلخواه .

  • ناشناس

    مگه اون موقع که دامنه نوسان همسان بود اوکی بود؟

  • مجمع تحلیلگران

    سلام. چند مدته یه پیشنهاد خدمت دوستان دادم بعضیا فکر کردن دارم به سود خودم حرف میزنم . کم کم به حرفای من میرسین فقط زمان لازمه . قبلا هم گفتم تنها جایی که پتانسیل رشد واقعی رو داره که بتونه ضررتونو کم کنه شرکتای متوسط و کوچیکترن .دلیلش واضحه برا رشد واقعی شاخص سازا حجم نقدینگی زیادی باید وارد بورس بشه بنظرتون این حجم زیاد پول رو که اولا داره و ثانیا وارد میکنه . به دولت دل نبندین اون اگه داشت که نمی اومد اینجا کسری بودجه شو تامین کنه . حقوقیم بدون ورود نقدینگی حقیقی به سهم رشد نمیده و اگه با نقدینگی خودش رشد بده کاذبه و جهت نوسان گیری. پس وقتی نقدینگی کمه کجا احتمال سود دهی داره شرکتای کوچکتر و متوسط . اینا پتانسیل رشد دارن یعنی هم قیمتشون و هم نقدینگی جهت رشدشون تو بازار هست. با مثبت شدن بازار از شاخص سازا در بیاین برین سمت این سهما . با رشد اونا که نقدینگی خیلی کمی میخوان و نوسان گیری توشون بمراتب کمتر اتفاق می افته میتونین مقداری از ضررتونو جبران کنین . از ما گفتن بازم صلاح مملکت خویش عاقلان دانند

  • ناشناس

    درحال تنظیم شکایت علیه کارگزاری مفید هستم پیشنها میکنم حقتونو از مفید بگیرید

  • Okhtapos

    بیشتر نزول بورس امروز بخاطر اختلال یکساعت و نیم کارگزاری مفید بود

  • ناشناس

    سهامدار عزیز کجا دنبال سود هستید واقعا یه کم فکر کنید?!

  • ناشناس

    ملت نوسانگیر، از اول امسال نوسانگیری کردید و سرمست شدید، الان تاوانش رو پس بدید. اون وقتی که جیک جیک مستونت بود، فکر زمستونت بود؟ یک سال ملت افتادن به نوسانگیری. بدون اینکه بدونید چی دارید می‌خریدید، سهام میخریدید و یکی دو ماهه با چند ده درصد سود می‌فروختید. اون موقع که طمع کورتون کرده بود و خونه و ماشین فروختید و ریختید تو بورس، باید فکر امروز رو می‌کردید. ملت نوسانگیر، بورس رو خراب کردید، خودتون هم توش گیر کردید. نوش جونتون.

  • ناشناس

    من که توشهرستان زندگی میکنم میخواستم زمین بخرم چهل درصد پولم توبورس ازبین رفت هم زمین گرون شد وهمه دوستانم عین بنده خیلی توضررنند اگه بقیه پولم وبیرون نمی کشیدم کل زندگی نابود شدمن اولین بار بودباحرف دوستانم اومده بودم بورس ضررشو دیدم تو این بورس دولت کلاهبرداربه هیچ کس رحم نمکنه

  • ناشناس

    اینایی که میگن نفروشین دلشون نمی سوزه میگن شاید طرف پولش بیاد سمت من اون منفی بشه شاید من مثبت بشه هیچکس رحم نمی کنه به هیچکس هر کس به فکر اینه که خودش ضررش کمتر بشه طبیعی هم هست نمونه ش تو بازار تا دلت بخواد هست هیچکس رحم نمیکنه این اتحاد متحاد هم یه جکه

  • دژ مستحکم

    کاش تعطیل بود. بورس کلابه فنا رفته