کد مطلب: ۳۴۸۹۳۴

کارنامه بازار سرمایه در روز ۱۰ بهمن ماه سال ۱۳۹۷

روزهای طلایی سیمانی‌ها در بورس / علت رشد کند شاخص چیست؟

روزهای طلایی سیمانی‌ها در بورس / علت رشد کند شاخص چیست؟

در آخرین روز معاملاتی بازار سهام، شاخص با رشد ۱۴۲ واحدی به کار خود پایان داد. در بازار امروز نمادهای گروه سیمانی، انبوه‌سازی و گروه غذایی در محدوده مثبت معامله‌ شدند. شرکت‌های سیمانی به علت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در هفته جاری مورد توجه فعالان بازار قرار گرفتند.

در آخرین روز معاملاتی بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با رشد کند ۱۴۲ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل در جریان معاملات امروز با رشد اندکی همراه شد و با رشد ۳۳۴ واحدی از سطح ۱۶۰ هزار واحدی گذشت.

در طول جریان معاملات امروز، 10 بهمن ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 151 هزار معامله به ارزش 482 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام به 608 هزار و 348 میلیارد تومان افزایش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز گروه‌های بانکی و خودرو بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

گروه بانکی با معاملاتی به ارزش 72 میلیارد تومان در صدر قرار گرفت.

6549

پربازده‌ترین گروه‌های‌ صنعتی در بازار امروز بورس معادن، انبوه‌سازی و سیمانی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها محصولات چوبی بودند.

956

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای فولادی از جمله فولاد، فارس، خودرو و فخوز و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای وتجارت، تاپیکو و مبین بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 16 میلیارد تومان متعلق به نماد لوتوس و بیشترین عرضه نیز با دو میلیارد تومان مربوط به نماد چکارن بود.

5556

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با رشد 17 واحدی در سطح 1923 واحد قرار گرفت که نمادهای مارون و دماوند بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای ذوب و دی بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

در بازار امروز نمادهای گروه سیمانی ، انبوه‌سازی و گروه غذایی در محدوده مثبت معامله‌شدند. شرکت‌های سیمانی به علت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در هفته جاری مورد توجه فعالان بازار قرار گرفتند. صف‌خرید در این گروه‌ها با خبر تصویب افزایش سرمایه نمادهای ثنوسا و ثشاهد شدت گرفت.

گروه‌های کوچک در روزهای اخیر نقدینگی خوبی را به سمت خود کشیده‌اند. افزایش سرمایه‌های نمادها نیز در بازار بازار سهام همواره مورد توجه است.

در گروه فرآورده‌های نفتی و نمادهای پالایشی جو معاملات منفی بود. این نمادها همزمان با افت اندک قیمت جهانی نفت و قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی، با افت قیمت مواجه شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.