خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۰۸۴۶

بورس آخرین روز هفته را چگونه آغاز کرد؟ / ۸۵ درصد سهام بازار منفی شدند

بورس آخرین روز هفته را چگونه آغاز کرد؟ / 85 درصد سهام بازار منفی شدند

در آغاز معاملات بازار سهام آخرین روز معاملاتی مرداد ماه که با فشار عرضه مواجه شده، شاخص کل بیش از 31 هزار واحد افت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آغاز معاملات امروز بازار سهام شاخص کل بورس با افتی 30 هزار واحدی مجددا کانال یک میلیون و 800 هزار واحدی را از دست داد و به روند نزولی خود ادامه داد. روند نزولی اخیر که از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شده بود روز دوشنبه کمی بهبود بخشیده شد اما مجددا از ساعت 10 صبح دیروز شاخص کل وارد فاز نزولی شد.

1 1 31

در یک ساعت نخست جلسه نخست معاملات بورس، بیش از 320 هزار معامله در بورس انجام شده که طی آن 2 میلیارد و 120 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 23 هزار میلیارد ریال دادوستد شده‌اند.

1 2 24

معاملات امروز بازار سهام در حالی پیگیری می‌شود که حدود 85 درصد از نمادهای بورس و فرابورس در محدوده منفی معامله‌ می‌شوند و بیش از نصف آنها نیز صف فروش تشکیل داده‌اند. در میان این فشار شدید عرضه، نمادهای فارس، اخابر و خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشته‌اند. البته فارس از معدود نمادهای شاخص‌سازی است که صف فروش نشده است. در گروه‎های مختلف نیز تنها برخی نمادها در گروه انبوه‌سازی و همچنین عرضه‌اولیه‌های اخیر هستند که صف خرید تشکیل داده و یا در محدوده مثبت معامله می‌شوند.

با توجه به روند معاملات امروز، به نظر می‌رسد در صورت عدم حمایت حقوقی از بازار سهام در ادامه بازار، در نیمه دوم معاملات بورس نیز فشار عرضه وجود داشته باشد و در نهایت امروز نیز شاخص با روندی منفی کار خود را پایان دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    گرگای وال‌استریت الان شدیم گربه های سومالی دولت گفته حمایت میکنم ینی کسی تا آخره سال اگه تو بورس بمونه جزوه کمیته ی امداد اسمشو رد میکنن اینم حمایتش نه ??

  • سید مسعود

    بعضیا چقد زود میترسن و جا میزنن !! همه ی بازارا همینجوریه بالا و پایین داره خیلیا فراموش کردن سال ۸۹ برای فروش ملک حتی زیر قیمت مشتری نبود . فقط هیجان باعث شده همه از ترس برن توصف فروش حالا اونی که ۵ میلیون داره تا اونی که چند میلیارد داره

  • محمدرضا

    ما را به خیر این دولت امیدی نیست.
    نمی خواد وعده گشایش اقتصادی بدین.
    فقط ساکت باشید.سهام های عدالت را با پایین ترین قیمت فروختید. حقوقی ها هم بازی را تکمیل کردن. اصلاح لازمه ولی سقوط به قیمت سال قبل که اصلاح نیست؟
    من که تصمیم گرفتم سراغ بورس های خارج از ایران برم. چون اونجا حداقل تعادل وجود داره.
    نمیشه اول صبح صف خرید و آخر ظهر صف فروش. مگه چی میشه یهو؟!!!

  • شرایط قرمز بورس!

    اوضاع الان بورس درست مثل برجی هست که دچار اتش سوزی شده. فردی که در طبقه اخر برج هست اگه بپره بیرون له میشه! اگه هم منتظر باشه خفه و جزغاله میشه! واقعا انتخاب بین پریدن و ماندن در بورس سخته! حالا یک عده بیان بگن منتظر باش خودش خاموش میشه یا اتشنشانی میاد خاموش میکنه!میتونن منتظر باشن!!!خوش بحال اوناییکه قبل اتش سوزی برج را ترک کردن!اوناییکه موافق هستن سبز کنن!

  • حقی

    دولت که پول نداره جلوی ریزش بورس رو بگیره حقوق کارمندها رو نمیتونه بده. تازه از ماه آینده تسویه اعتباری ها شروع میشه و باعث سنگین و قفل شدن صف های فروش میشه. نتیجه اخلاقی: هر چه سریعتر خروج حتی با زیان.

  • چگوارا

    وقتی افراد بی سواد از روی احساسات وارد محیطی کارشناسانه میشن گند میزنن و به خود و دیگران ضرر وارد میکنند.این اصلاحات و ریزش ها نکته مثبتش اینه این دسته از افراد رو از دور خارج میکنه

  • ناشناس

    پس اگرتائیدنشه یعنی نظرم درسته حدعقل برای خودم

  • Ali

    من که راضی ام.
    کاش هفته بعد هم کامل منفی باشه که هیچ کس دارا دوم پذیره نویسی نکنه.
    از اون طرف هم شاخص بیاد روی یک و پونصد که راحت بره بالا

  • امید

    هر دولتی که میاد مردم میگن صد رحمت به دولت قبل
    نمیدونم دولت بعدی کیه بخواد بیاد که دلمون واسه اینا تنگ بشه اوووون دییییگه کییییهههه وااااااای

  • ناشناس

    با سلام
    حدود دو ماه پیش هم همه گفتن بورس داره سقوط میکنه ولی دیدیم که تا 1000 واحد رشد کرد .
    خیلیا برای رونق سایر بازارها دارن بورس را تخریب میکنند