کد مطلب: ۴۷۱۱۵۰

شبیخون دلار به قیمت طلا / سه‌شنبه سیاه تکرار شد

شبیخون دلار به قیمت طلا / سه‌شنبه سیاه تکرار شد

برگشت شاخص دلار از کف، خاطرات سه‌شنبه سیاه هفته گذشته را در بازار طلا زنده کرد. شاخص دلار که دو روز گذشته به پایین‌ترین حد خود در دو سال گذشته رسیده بود دیروز توانست وضعیت خود را بهبود ببخشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با تقویت دلار از جذابیت طلا کاسته شد و در معاملات دیروز 70 دلار از ارزش خود را از دست و مجددا به نیمه اول کانال 1900 دلار پرتاب شد.

بیانیه فدرال رزرو هم در تغییر ندادن نرخ بهره به کمک شاخص دلار آمد با احیای این ارز پناهگاه طلا خلوت شد.فشارهای فروش در بازار زیاد شد و تحلیل‌گران فنی نیز توصیه به فروش کردند.

این در حالی است که در چند روز پیش‌بینی‌ها از روند بازار طلا صعودی بود اما شاخص دلار و افزایش بازدهی اوراق 10 ساله آمریکا خواب طلا در کانال دو هزار را آشفته کرد و طلا در یک سراشیبی تا زیر 1950 دلار سقوط کرد.

فشار فروش دیروز در بازار طلا بالاتر از سطح انتظار تحلیل‌گران بود اما برخی از آنها می‌گویند هنوز به آینده این فلز قیمتی امیدوار هستند حتی برخی از آنان سطح جدید قیمتی را فرصتی برای خرید دوباره طلا عنوان می‌کنند.

دلیل چنین گمانی سیاست‌های فدرال رزرو است زیرا با وجود بیانیه دیشب، این نهاد اعلام آمادگی کرده در صورت نیز هر اقدامی برای احیای اقتصاد آمریکا انجام دهد. این آمادگی به معنی انبساط بیشتر است و انبساط بیشتر دقیقا همان چیزی است که خریداران طلا می‌خواهند. با تزریق محرک‌های مالی نرخ بهره در اقتصاد آمریکا پایین می‌رود و نرخ تورم بالا می‌رود این پدیده باعث می‌شود سرمایه‌گذاران برای حفظ قدرت خرید به سوی طلا جذب شوند.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • reza

    سلام ضمن تشکر از زحمات شما سوال دارم چطور میتوانیم در خصوص اخبار انس جهانی طلا اخبار فدرال رزر و..که تاثیر آنی روی شاخص طلا دارد اطلاعات لحظه ای و به روز و دقیق داشته باشیم

    • حسن روحانی

      اي شيطون …

  • ناشناس

    پیش بینی قیمت طلا برای 6 ماه آینده حدود 1700 دلار هست.

    • علیرضا

      یعنی چی؟ گرون تر میشه یا ارزونتر؟

  • حسن

    طلای آبشده به 3500 خواهد رسید رسیدن به ماه محرم داراها و…..

  • حسین

    طلا گرمی 8500 تومن خواهد شد دوربره طلا نرین

  • حامد

    طلا دیگه باید سقوط کند

  • ناشناس

    نظری که نمیشه داد.فقط میتوان گفت در زمانی که مسئولین ما به فکر جمع کردن ثواب هستن.بقیه کشورها برای پیشرفت مملکت خود تلاش میکنن تا ارزش پولشو نیاد پایین
    عجب انسانهای مال دوستی هستن بی ادبها

  • ناشناس

    قیمت طلا در ایران بیشتر از اینکه به طلای جهانی وابسته باشد به قیمت دلار داخلی بستگی دارد. بنابراین هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. اگر دولت فردا تصمیم بگیرد دلار گران شود طلا نیز به همراهش گران می‌شود. اگر توانستید تصمیم دولت را پیش بینی کنید قیمت طلا را هم میتوانید.

  • حسن ذلیل پور

    دراینده نزدیک خداوندبه مریضها شفا عنایت فرماید تاشش ماه اینده وضع اقتصادی خرابتر از امروز مسکن دررکود سیاه ومطلق توام باریزش قیمت طلا تا سال ظ۱۴۰۱ به گرمی ۷ میلیون دلار هم خداوند خودش رحم کند بازارسهام هم گریان پنالان وسقوط ازاد