کد مطلب: ۵۹۵۲۱۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبر مهم برای معلمان / استخدام چه کسانی در آموزش و پرورش ممنوع شد؟

خبر مهم برای معلمان / استخدام چه کسانی در آموزش و پرورش ممنوع شد؟

مجوز استخدام ۵۰ هزار معلم در سال جاری صادر شده است. اما آنگونه که رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفته استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش به صورت حق‌التدریس آزاد یا عناوین مشابه ممنوع است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ناصر سلیمان‌زاده اعلام کرده که در سال جاری مجوز جذب ۵۰ هزار نفر از سازمان اداری و استخدامی کشور صادر شده و فرآیند اجرایی آن در حال انجام است. به عبارت دیگر در سال جاری مجوز استخدام ۵۰ هزار معلم صادر شده است.

اما آنگونه که سلیمان‌زاده اعلام کرده برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برای استخدام معلمان عنوان شده است.

از آن جمله بر اساس اطلاعیه‌ای که اخیرا صادر شده، بکارگیری افراد جدید به صورت حق‌التدریس آزاد و یا عناوین مشابه به هر شکل توسط ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ممنوع است.

پیش از این هم اعلام شده بود با امضای معاون اول رئیس جمهور، آیین‌نامه اجرایی مربوط به قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش اصلاح و ابلاغ شده است.

بر این اساس بکارگیری معلمان حق التدریس (شامل مربیان پیش دبستانی، حق التدریسان غیرمستمر، آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی) تنها در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مجاز است. آن هم مشروط بر اینکه آموزش و پرورش برای همکاری با این معلمان اعلام نیاز کند.

اما معلمان حق‌التدریس این امکان را دارند که در آزمون داخلی که برای آنها برگزار می‌شود شرکت کنند و نمره قبولی بیاورند.

اطلاعات تکمیلی استخدام معلمان

سلیمان‌زاده همچنین درباره شرایط استخدام معلمان در سال ۱۴۰۰ گفت: تعداد ۳۳ هزار و ۵۴۸ نفر در قالب مجوزهای سوم و چهارم اجرای قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سودآموزی به دانشگاه فرهنگیان، جذب و بکارگیری ۲۲ هزار و ۹۲۶ نفر از طریق ماده (۲۸) که در سال ۱۳۹۹ در آزمون استخدامی فراگیر پذیرفته شده‌اند، پذیرش تعداد ۲۶ هزار نفر به عنوان متعهد خدمت از طریق کنکور سراسری و معرفی به دانشگاه فرهنگیان (و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) و تخصیص کد پرسنلی به صورت متمرکز برای تمام همکاران ورودی ماده (۲۸) و متعهدین خدمت از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص استخدام همکاران فرهنگی است.

این مقام مسئول با اشاره به آمار پذیرش متعهدین خدمت در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: در آزمون ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ جمعا به تعداد ۳۹ هزار و ۸۵۱ نفر وارد آموزش و پرورش شده و اشتغال به کار دارند و ورودی‌های ۱۳۹۶ هم به تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۷ نفر از مهر سال جاری وارد آموزش و پرورش شده و مشغول به کار شدند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ادامه داد: تنها در سال ۱۴۰۰ تعداد پذیرفته شدگان دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در حدود ۲۶ هزار نفر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من از سال 91تا الان دنبال بی سواد دم در مردم کلی ناسزا هم از خانواده‌ها میشنویم ولی بازم تکلیفمون ممشخص نیست چی میشه آخر عاقبتمون وقتیم اسمی از ما میبرن انقد شرط و شروط میذارن که اصلا حالمون بهم میخوره تعداد نفر سواد آموز شد شرط ؟ من که به تعداد نفر حقوق میگرم دوست ندارم زیاد باشن ولی وقتی پیدا نمیشه چکار کنیم ای خدااااااااااآ

  • ناشناس

    ان چیزی که آموزش و پرورش رو نابود کرد، نهضت سواد اموزی و جذب اجباری این نیروها توسط آپ بود. موندم قرائتی برای این همه دروغ، فریب و ویرانی مغزها چه جوابی در روز رستخیز به خداوند بدهد….

  • بازنشته ناجا خانم معلمین مناطق محروم

    باسلام خانم معلمین که فارغ التحصیل دانشگاه هستند در رشته آموزش پیش دبستانی هستند هم اکنون در مدارس ابتدایی غیر انتفاعی مناطق محروم مشغول تدریس هستند و کار عملی انجام دادن کوله‌باری از تجربه دارند به امید استخدام در آموزش‌وپرورش وپرورش با حقوق کم و بیمه نصف نیم بدون هیچ گونه نظارتی و قراردادهای سوری بخاطر ترس از بیکار شدن مجبورند که سکوت کنند ظلم به این قشر محروم نکنید با استخدام این جوانان خدمت بزرگی به این جامعه فرهنگی کنید وهیچگونه امتیازی ندارند

  • خانم معلمین مدارس غیرانتفاعی مناطق محروم

    باسلام تکلیف خانم معلمین که فارغ التحصیل دانشگاه هستند در رشته آموزش پیش دبستانی هستند هم اکنون در مدارس ابتدایی غیر انتفاعی مناطق محروم مشغول تدریس هستند چیه می شود

  • بی نام

    باسلام چرا رشته حقوق رو نمیگیرید ینی ماسواد نداریم درس بدیم چرا هر دفعه فقط رشته روانشناسی و مدیریت و اموزش ابتدایی رو میگیرید چرا اینقدر ظلم میکنید پس ماها چی سنمون داره بالا میره باید چیکار کنیم

  • معلم خرید خدمات بلوچستان

    آقا معلمین خرید خدمات مگه چکار کردن شما استخدام نمی کنید.سربازها استخدام شدند نهضتی ها استخدام شدن خدمتی ها استخدام شدن.مگه این مظلومین بی صاحب صاحبی ندارن بسه دیگه ۸ ساله که دارن تدریس میکنن حقوق درست حسابی ندارن حقوق ناچیزشان ماه به ماه واریز نمیشه ووو..
    گناه دارن

  • معلم خرید خدمات بلوچستان

    خرید خدمات ها ۸ سال هستش با حقوق ناچیز تدریس میکنن چرا استخدام نمی کنید

  • ناشناس

    هر سال میگن استخدامی چند هزار ولی هیچ خبری نیست انگار همه سر کاریم

  • ناشناس

    چه اوضاعی شده چون شغل نیست وکار تضمینی نیست میلیونها نفر شرکت میکنن در هر از مونی فقط چند نفر میگیرن اونم اینقدر سهمیه هست که عده ای میروند خدا به ملت و جوانان رحم کنه وقتی برای جوان شغل نیست ازدواج نمیشود فرزند آوری نمیشود

  • ناشناس

    ۳ سال پیش سرباز معلم بودم وقتی تموم شد گفتن شما استخدام نمی شوید برید دنبال کار بگردید