خبر مهم:

کد مطلب: ۶۷۷۰۵۰

شرایط پرداخت وام فرزندآوری تغییر کرد/ چند روزه می‌توان وام گرفت؟  

شرایط پرداخت وام فرزندآوری تغییر کرد/ چند روزه می‌توان وام گرفت؟  

شرایط وام فرزندآوری تغییر کرده و بانک مرکزی به کلیه بانک‌های عامل دستور داده ظرف مدت ۱۰ روز وام فرزندآوری را به متقاضیان پرداخت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این دستوری است که رئیس جمهور چندی پیش صادر کرد و بانک مرکزی این دستور را حالا به بانک‌ها ابلاغ کرده است. آن هم در حالی که بسیاری از متقاضیان می‌گویند مدت‌هاست که با سنگ‌اندازی بانک‌ها برای دریافت وام فرزندآوری مواجه شده‌اند.

اما روز گذشته بانک مرکزی دو دستور جدید درباره شرایط پرداخت وام فرزندآوری و ازدواج را ابلاغ کرد.

۲ دستور جدید برای وام فرزندآوری

بر اساس دستور اول بانک‌ها مکلفند تا ۱۰ روز پس از تکمیل مدارک و مشخص شدن ضامن، وام فرزندآوری را پرداخت کنند.

دستور دوم درباره ضامن وام است. بر اساس بخشنامه جدید، بانک‌ها باید ابتدا متقاضی وام را اعتبارسنجی کنند و اگر متقاضی اعتبار لازم برای دریافت وام را داشت، با دریافت یک سفته یا یک ضامن یا طبق بخشنامه ضمانت وام‌های خرد، وام فرزندآوری و ازدواج را پرداخت کنند.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی این دستورالعمل روی سایت بانک مرکزی در دسترس است و اگر بانکی به آن عمل نکند متخلف است و با آن برخورد می‌شود.

این دو شرط برای پرداخت وام از سوی بانک‌هاست. اما دریافت این وام چه شرایطی دارد و به چه کسانی تعلق می‌گیرد و به چه کسانی نه؟

مشمولان وام فرزندآوری

این وام به خانواده‌هایی تعلق می‌گیرد که تاریخ تولد فرزند آنها از ابتدای فوردین ۱۴۰۰ است. خانواده‌ها تا دو سال بعد از تولد فرزند می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

شرط دوم این است که نرخ باروری شهر محل تولد کودک و پدر، کمتر از۲٫۵ باشد. این دو گروه می‌توانند وام فرزندآوری دریافت کنند اما جز این، افراد دیگر توان دریافت وام را ندارند.

مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است و با توجه به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    رفتم بانک گفتن ضامن بیار کسر حقوق داشته باشه .خودم از بانک ماهی 2400دریافتی دارم قبول نکردن..پدرم ایثار گر زمان جنگه اما سواد نداره.دوستاش جانبازن.ولی بنیاد جانبازان اجازه نمیدن ضامنم بشن.میگن یه جانباز فقط فامیلا وهمکارا خودش.رفتم پیش بازنشسته.میگن فقط میتونه بشه ضامن فامیل درجه یکش.رفتم پیش نظامی میگن فقط ارگان خودش.پدرم میگه پسرم ما موقع جنگ با خدا معامله کردیم ورفتیم.پیش ضامن معلم میرم پول میخواد همه به طور غیر مستقیم ازم رشوه کلان میخوان.منم یه کارگرم تا حالا نون حلال دادم زنو بچم نمیتونم رشوه بدم.رعیس جمهور میگه سفته قبوله ولی بانک میگه برو از خود رعیس جمهور وام بگیر.خدایا پناه بر تو

  • محمد

    وام فرزند آوری
    یعنی کمک دولت برای فرزند آوری
    بعد اینکه فرزند بدنیا آمد چه میشه
    یعنی همه دغدغه دولت اینکه بچه بدنیا بیاد یعنی بقیه سالها تا سن ۲۰ سالگی این بچه هیچ خرجی مشکلی نداره
    خدایا خودت میبینی ومیدانی آگاه به همه امور و درون انسانهایی نجاتمان بده
    دنیای امروز درکل پیچیده وپر از آشوب هزار رنگیست
    محور عدالت به کل درحال خالی شدن است
    عده ای معدود درناز نعمت و جمعیت کثیری در رنج ومشقت
    قدیمها اینهمه برق آب شهری تلفن و موبایل ماشین تشریفات آنچنانی نبود یعنی بچه بدنیا میآمد خودش بزرگ میشد ولی امروز هزاران هزینه برای گذران زندگی لازم است
    یعنی کوچکترین اشتباه انسان را از مدار زندگی خارج ومحتاج میکنه

  • حامد ق

    من ۱۸خرداد ثبت‌نام کردم بانک رفاه کارگران ۴شهریور برام پیامک مراجعه به بانک اومد رفتم گفتن یک ضامن رسمی برا ۴۰تومن میخوایم گواهی کسر ویک چک از ضامن گفتم گواهی کسر نمیدن گفتن پس فیش ضامن باید محضری بشه بردم محضری کردم ویک چک دادم قراره آن شالا فردا بریزن

    • ناشناس

      سلام.کدوم بانک ؟؟

  • ناشناس

    سلام من هرکاری میکنم الان ۴ماهه ثبت نام کردم میگن بایدضامنت حقوق بگیربانک ملی باشه الان من ندارم این چه بخش نامه ای گذاشتین اقای ریس جمهور

  • ناشناس

    سلام هجده روز از درخواست وام میگذرد وهمچنان منتظریم تا واریزبشه

  • تقی

    هجده روز از تشکیل پرونده میگذرد وهمچنان منتظریم تا واریزبشه انشالاه واریزمیشه

  • ناشناس

    سلام دو هفته است تکمیل پرونده کردم بانک صادرات واریز نمیکنه

  • ناشناس

    مردم رو مسخره کردن برای یه وام بیست میلیونی فرزند آوری کارمند رسمی شاغل باید ببری آخه از کجا بیارم خیلی مملکت گل وبلبلی داریم تا کارمند رسمی پیدا بشه این چه قانونیه😏

  • محمد

    سلام وقت بخیر
    ما مدارک وام را بردیم بانک ولی گفتن ضامن ۶۰سال به بالا قبول نمی کنند!!!
    آیا چنین حرفی صحت داره؟؟؟؟

  • ناشناس

    اعتبار سنجی از نظر رئیس محترم بانک مرکزی چیست، ومردم باید به غیر از این مدارک چه شرایط دیگری باید داشته باشند، آیا ارائه ی مدارک ومعرفی ضامن معتبر کافی نیست؟
    آیا شفاف سازی نکردن و دور زدن متقاضیان وام فرزند آوری،مردم را دچار سر در گمی قرار نمی‌دهد، اکنون نزدیک 5 ماه میباشد که صاحب فرزند چهارم شدم،وپس از ثبت نام در سامانه و تعین شعبه خودم را بهمراه مدارک وضامن معتبر به شعبه مربوطه معرفی کردم، که متاسفانه رئیس بانک کار دولتی ویا جواز کسب وداشتن حداقل 4 سال سابقه بیمه را شرط پرداخت وام قرار داد،واز پرداخت وام امتناع کرد، امیدوارم این مسئله از سوی مسئولین مربوطه پیگیری شود که بعید می‌دانم، آیا برای پرداخت وام به قشر ضعیف مشاغل آزاد تصمیم گیری نشده است،؟