کد مطلب: ۶۴۳۷۷۰

شرایط خرید بیمه سربازی اعلام شد

شرایط خرید بیمه سربازی اعلام شد

درخواست خرید خدمات نظام وظیفه با مبنای دستمزد ۱۴۰۱ محاسبه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جزئیات خرید بیمه سربازی چیست؟

به نقل از شرق ، درخواست خرید خدمات نظام وظیفه با مبنای دستمزد ۱۴۰۱ محاسبه خواهد شد. بر این اساس تنها تا پایان سال گذشته، امکان خرید خدمت نظام وظیفه و اضافه کردن سوابق دوران جبهه به سابقه بیمه با نرخ دستمزد سال گذشته وجود داشت.

بیمه‌شدگانی که متقاضی بهره‌مندی از این خدمت هستند، جهت ارائه درخواست باید به es.tamin.ir مراجعه کنند و نیاز به مراجعه حضوری ندارند.

ماجرای نظام وظیفه تخصصی چیست؟

در جدیدترین طرح مشمولان سربازی، ایرانیان خارج از کشور می‌توانند در نظام وظیفه تخصصی از طرح‌های تحقیقاتی به‌عنوان جایگزین خدمت سربازی استفاده کنند و کارت معافیت سربازی بگیرند.

بر این اساس ایرانیان خارج از کشور می‌توانند در دو بخش، طرح تحقیقاتی جایگزین خدمت در خارج از کشور و طرح تحقیقاتی جایگزین خدمت در داخل کشور کنند.

به عبارتی آنها می‌توانند با حضور در داخل کشور در مدت کمتر از دو سال به جای نظام وظیفه طرح تحقیقاتی انجام دهند.

آن‌طور که سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌گوید، این طرح از سال گذشته اجرا شد و در حال اجراست.

او اعلام کرد که تاکنون برای ۱۰۰ نفر طرح نظام وظیفه تخصصی تعریف شده است.

ستاری به ایرنا توضیح داد: در اجرای سربازی تخصصی برای ایرانیان خارج از کشور، سخت‌گیری‌ها برای طرح تحقیقاتی کمتر است.

آن‌طور که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد، قرار است ۴۰۰ دانشگاه برتر کشور برای انجام نظام وظیفه تخصصی در نظر بگیرند.

طرح‌های تحقیقاتی در چه حوزه‌ای باشد؟

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مورد حوزه طرح‌های تحقیقاتی تشریح کرد: سربازی این افراد می‌‌تواند در شرکت‌های دانش‌بنیان، سازمان‌های دولتی یا اجرای یک طرح تحقیقاتی در بخشی از صنعت دفاعی کشور باشد.

بنابراین مشمولان سربازی خارج از کشور با انجام پروژه‌های تحقیقاتی به کمک دانشگاه‌ها معاف می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    راست میگید فکری به حال ما کنید که پرداخت سابقه بیمه دوسال مثال ۷۰۰۰هزار هرماه کارت دریافت کنن نه اونایی خارج کشور چه سودی داره براما

  • ناشناس

    دو سال همالی کردم برای سربازی بدون مزد حالا هم برم زندگیم رو بفروشم بدم آقای دولت که چی بیمه رو اضافه کنم بابا خسته نباشید شما دیگه کی هستین

  • حسین از تبریز

    با عرض سلام احترام به خدمت مسولان و مدیر ها لطفا این هزینه سابقه بیمه سربازی را از نیروی مسلح باید وصول کنید علت این چون خدمت به دولت عزیزمان کردیم به خدا این کناه هست بنده که توان ندارم از کجا بیارم بدهم باید برم کدایی کنم تورا خدا این طرح را کذاشتین بر دارین ۲۴ ماه خدمت و بعد پول بده سابقه بیمه کنند تورا به روح شهدا و به خاطر حضرت مهدی ع ممنونم از تبریز

  • ناشناس

    سلام من یه جوان بیکار هستم هبچ درآمدی ندارم با پول کارگری دارم زندگیم رو بزور در حد این که دستم جلو کسی دراز نباشه میچرخونم اونم به هزار و یک فشار زندگی با سن ۲۷ سال وکلی مشکلات زندگی با پدری ناتوان با خرج پدر و مادر مسن و خواهری بیمار روحی هیچ کاری بهم نمیدن چون کارت ندارم و منم به کار کردن نیاز شذید دارم وهمیشه ترس و استرس رفتن به سربازی دارم من اگه برم تکلیف اینا چی میشه دوسال از عمرمم برا دولت خدمت کنم ومن تو این سن کم هرجای مراجعه میکنم بهم کار نمیدن با این که پدرمم تو جنگ بوده و برای این دولت کلی زحمت کشیده الان من باید چیکار کنم کی جواب این همه مشکلات و سختی مارو میده بعد تازه بفکر اینن که چجوری از مردم پل بگیرن بابا بفکر مشکلات مردم باشین چقد ادم هست از من بدتر که شرایط رفتن خدمت رو ندارن واقعا جوان های مثل من دارن زجر میکشن نه زندگی

  • ناشناس

    ماها که پول ندارم چه کار کنم

  • ناشناس

    سلام
    میگفتن قبل از خدمت بیمه داشته باشی نیازی به خرید نیست الان میگن باید بخری زدم تو سیستم ۱۳ تومن باید پرداخت کنم

  • ناشناس

    سلام من ۴۵ سالم دوتا فرزند دارم چرا معافیت نمیدن

  • ناشناس

    چرا ما به سایت تامین میریم مینویسه بازده خدمتی شما از طرف ناجا ارسال نشده؟

  • نیما

    حقوق سربازی از اخر برج ۲ اضافه میشه؟

  • ناشناس

    واقعا چرا بعد از دوسال عمر گذراندن در سربازی باید ماهم پول بیمه بدیم نیرو مسلح ان را پرداخت کنه