کد مطلب: ۵۳۸۸۶۳

در زمینه خرید واکسن جهش قابل توجهی رخ داده است

در زمینه خرید واکسن جهش قابل توجهی رخ داده است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: میزان واکسن وارداتی نشان می‌دهد که در زمینه تامین و خرید واکسن خارجی جهشی رخ داده است و در همین راستا یک میلیارد دلار ارز برای تامین واکسن کشور اختصاص داده شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اسحاق جهانگیری، همزمان با هفته هلال احمر در مراسم افتتاح و رونمایی از خانه‌های هلال، شیوع بیماری کرونا و مقابله با آن را یکی از موضوعات جدی در دستور کار کشور برشمرد و ادامه داد: در اوایل شیوع ویروس کرونا تامین تجهیزات حفاظتی مورد نیاز مردم، کادر پزشکی و بیمارستان‌ها مهم‌ترین دغدغه کشور بود اما کارنامه بخش بهداشت و درمان در تجهیز تخت‌های بیمارستانی و آی‌سی‌یو و ابزار مورد نیاز مردم در زمان شیوع کرونا و در مدت زمان کوتاه بسیار درخشان بود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای نخستین شیوع کرونا ۲۰۰ هزار ماسک در روز تولید می‌شد و دغدغه کشور این بود که چگونه کادر درمان را به ماسک تجهیز کنیم، افزود: در آن زمان و برای واردات ماسک به کشور مانع‌تراشی‌های بسیاری انجام می‌شد اما الان علاوه بر تامین نیازهای مردم، صادرات ماسک انجام می‌شود و به تولید روزانه ۲۷ میلیون ماسک رسیده‌ایم.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: مرحله اول مدیریت کرونا در کشور بر عهده ستاد ملی کرونا است که باید تلاش شود هر چه سریع‌تر واکسیناسیون رایگان و عمومی در کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه بخشی از بار انجام واکسیناسیون در کشور بر دوش جمعیت هلال احمر است، گفت: میزان واکسن وارداتی نشان می‌دهد که در زمینه تامین و خرید واکسن خارجی جهشی رخ داده است و در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بحث و صریحا تصمیم‌گیری شد که با وجود تنگناهای ارزی دولت تامین واکسن یک اولویت باشد و در همین راستا یک میلیارد دلار ارز برای تامین واکسن کشور اختصاص داده شد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.