خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۷۴۳۳

ورود کدام مسافران به مازندران ممنوع شد؟

ورود کدام مسافران به مازندران ممنوع شد؟

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، قرار بود تنها پلاک خودروها برای ورود به شهرهای مختلف بررسی شود و اگر مالک پلاک واکسن نزده باشد، خودرو جریمه شود. اما حالا استان مازندران شرایط جدیدی برای ورود مسافران نوروزی وضع کرده است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرده که شرط سفر نوروزی به مازندران است که همه مسافران واکسن کرونا تزریق کرده باشند.

عباس علیپور گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۱ در ورودی مازندران گروه‌های بهداشتی و انتظامی مستقر می‌شوند و در صورتی که حتی یک نفر از سرنشینان خودرو، واکسن کرونا تزریق نکرده باشد، خودرو اجازه ورود به استان را ندارد و برگشت داده می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، تزریق سه دز و یا دو دز واکسن که کمتر از سه ماه از آخرین دز گذشته باشد، مجوز ورود مسافران نوروزی به مازندران است.

وی خاطر نشان کرد: تجربه ۲ سال گذشته نوروز کرونایی نشان می‌دهد که همواره مازندران از پانزدهم فروردین به بعد با اوج‌گیری شیوع کرونا مواجه می‌شد اما در نوروز پیش‌رو برای مقابله با افزایش افسار گسیخته کرونا،مقررات سخت‌گیرانه‌ بهداشتی را برای مسافران نوروزی در نظر گرفتیم.

علیپور اعلام کرد که آن دسته از مسافرانی که قصد سفر به مازندران را دارند،‌ قبل از تعطیلات نسبت به تزریق دزهای تکمیلی واکسن کرونا اقدام کنند تا نوروز ۱۴۰۱ برای آحاد مردم بویژه کادر درمان روزهای آرام و بدون مراجعات افراد مبتلا و یا دارای علایم کرونا به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها باشد.

پیش از این اعلام شده بود که واکسیناسیون مالک خودرو بررسی می‌شود. یعنی فردی که پلاک خودرو به نام اوست، باید دو یا سه دز واکسن کرونا را زده باشد و سرنشینان خودرو چک نمی‌شوند.

اما حالا اعلام شده که همه سرنشینان خودروهایی که قصذ ورود به مازندران را دارند، باید واکسن زده باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    اجبار کردن واکسن درست و قانونی نیست چه با جریمه چه با تهدید. کسی که کرونا گرفته و بدنش با ویروس کرونا مبارزه کرده و پیروز شده و ایمنی سلولی داره و در بدنش آنتی بادی داره چرا باید مجبور به تزریق واکسن آزمایشی کرونا باشه. اجبار در صورتی میتونه باشه که در مجلس تصویب بشه و براش دیه تعیین بشه.