کد مطلب: ۶۱۷۵۴۴

ضامنت‌های جدید برای دریافت وام بانکی

وام با کارت یارانه، سهام عدالت و سیم کارت

وام با کارت یارانه، سهام عدالت و سیم کارت

رئیس کل بانک مرکزی از به وثیقه گذاشتن سهام عدالت، کارت یارانه و سیم‌کارت برای دریافت وام خبر داده است. آیا بانک‌ها از این طریق وام می‌دهند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کل بانک مرکزی دولت سیزدهم نیز همانند دولت قبل به موضوع به ضامنت گذاشتن سیم‌کارت، سهام عدالت و یارانه برای دریافت وام اشاره کرده است.

صالح‌آبادی در این خصوص گفت است: در راستای وثیقه وام ازدواج سایر وام‌های خرد به سمت اعتبارسنجی حرکت خواهیم کرد که اخیرا موضوع اعتبارسنجی را به بانک‌ها ابلاغ کرده‌ایم تا افراد بتوانند سیم‌کارت، سهام عدالت و یارانه خود را به عنوان وثیقه قرار دهند.

به گفته او، در ابتدای امسال معادل ۶۸ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شد و تا پایان سال نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان دیگر پرداخت می‌شود تا ۸۰ هزار میلیارد تومانی تکلیف تعیین شده در این زمینه انجام شود.

موضوع به وثیقه گذاشتن کارت یارانه ، سیم‌کارت و سهام عدالت در دولت قبلی مطرح شده اما هیچگاه اجرایی نشد، چرا که هم نظر کارشناسان و هم نظر بانک‌ها بر این است که اعتبار این وثیقه‌ها به حدی نیست که بتوان به پشتوانه آن وام پرداخت کرد.

اگر چه دولت اصرار دارد، خانوارهای یارانه‌‌بگیر کارت یارانه خود را در اختیار بانک قرار دهند تا از آن طریق اقساط وام پرداخت شود، اما مبلغ یارانه‌ها به اندازه‌ی اقساط وام نیست.

با فرض این که یک خانواده چهار نفره هر دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین را دریافت کند، در مجموع حدود ۳۵۰ هزار تومان یارانه ماهانه دریافت می‌کند که با توجه به اقساط وام احتمالا بانک‌ها آن را به عنوان وثیقه قبول نکنند.

مگر این که مبلغ وام آنقدر کم باشد که اقساط آن ۳۵۰ هزار تومانی باشد، در این صورت گرفتن وام گرهی را از مشکل وام‌‌گیرنده باز نمی‌کند.

البته این احتمال وجود دارد که رئیس کل بانک مرکزی با در نظر گرفته افزایش مبلغ یارانه‌ها این موضوع را عنوان کرده است. معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اعلام کرده که مبلغ یارانه‌ها افزایش می‌یابد و یک خانواده چهار نفره ۸۰۰ هزار تومان یارانه نقدی در ماه دریافت می‌کند.

با نگاه به افزایش یارانه‌ها، موضوع ضامنت کارت یارانه منطقی‌تر به نظر می‌رسد، اما همچنان از مبلغ قسط وام ازدواج خیلی کمتر است.

در خصوص دریافت وام با سهام عدالت نیز امیدی به قبول آن از سوی بانک‌ها نیست، چرا که دولت قبل چند بار تلاش کرد که بانک‌ها را مجاب کند که سهام عدالت را به عنوان ضمانت قبول کند اما موفق نشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برای چه مردم رو مسخره میکنید.

  • مهدی

    سلام وام برای ساختن مسکن حق یک معلول است نمی دهند چرا آقای وزیر بهزیستی

  • آواره

    فقط یاوه ،دروغ ،وملت سرکارگذاشتن هستش وسلام

  • ناشناس

    چرت وپرت نگید.ترو خدا..همتون مثل همید..شما با اخبار دروغ ودولت با وعده دروغ ملت رو گ۰اا۰۰۰یی۰۰دید

  • حسین

    سلام تورو خدا اینقد دروغ نگید کمر ملت رو شکستن آه مردم شما رو میگیره تازه ۵ ماه عقد کردم وسایل گران وام میخوام بگیرم میگن تا قبل عید خبری نیست وام نمیدیم بعد عید برج ۳ وام هم میدن ده تا ضامن میخوان من که از شما نمیگذرم ایشالله همه تون به گدایی بیفتین خدا لعنت تان کنه

  • ناشناس

    والله به بانک گفتم برام خندیدن میگه واسه وام دو کارمند میگیریم اونم به زور بیان با یارانه وام بدن

  • ناشناس

    سلام اگه واقعا اینجور بشه حدودا چند هزار نفر از فقر نجات پیدا میکنن و خیلی کار و کاسبی دباره رونق میگیره ازدواج هم دباره جوانان حون.میگیره خدا کنه تایید بشه اگه بانگها دیگه لج نکنن جوری که انگار مال پدرشونه .به نطرم باید برخورد شدیدی با رییسان بانکی کننن یا مدیرانش .

  • ناشناس

    پس این کار گر بدبخت چکار کنه این وام ی که میگی بدرد خودتان میخوره طرف حقوق بگیره.لازم نداره.یکم به فکر کارگر بدبختم باشی با این وسیله های گران از پس خرج مخارجش درنمیاد اون چکار کنه.بیش زن بچه اش باید خجالت بکشه…شماها باید اون دنیا جواب بدین…..

  • رضاصفدری

    سلام رضا صفدری هستم راست وام میدن به یارانه بگیران

  • یخ فروش جهنم

    دولت طرفدار سرمایه دار هست و وام برای سرمایه داران هست الان که یک خانوار ۴ نفری ۱۶۰۰یارانه میگیره چرا وام نمیدید مگه هرماه یارانه واریز نمیشه جای اقساط بانک برداشت کنه پس فقر کاهش نمیاد و دلت به بیشت شدن فقر در جامعه کمک میکنه