کد مطلب: ۶۵۹۰۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات وام ۱۰۰ میلیونی ودیعه مسکن/ اقساط وام ودیعه چقدر است؟

جزئیات وام ۱۰۰ میلیونی ودیعه مسکن/ اقساط وام ودیعه چقدر است؟

مبلغ وام ودیعه مسکن افزایش یافت و در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها به ۷۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای به ۲۰۰ هزار نفر هم به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت. اما جزژیات دریافت وام ودیعه مسکن چیست و اقساط این وام چقدر است؟ 

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ اگرچه قرار بود مبلغ وام ودیعه مسکن در تهران کاهش پیدا کند اما امرور مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی از افزایش تسهیلات کمک ودیعه مسکن خبر داد و از تصویب مبلغ وام ودیعه مسکن توسط شورای پول و اعتبار خبر داد.

مبلغ وام ودیعه مسکن چقدر است؟

آنگونه گه بانک مرکزی در سایت رسمی خود اعلام کرده است، مبلغ وام ودیعه مسکن بین ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ وام اجاره مسکن در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان رسید که افزایش ۳۰ میلیون تومانی نسبت به سال گذشته دارد.

مبلغ ابن وام در مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر هم ۴۰ میلیون تومان است.

اقساط وام ودیعه مسکن چقدر است؟

هنور مبلغ دقیق اقساط وام ودیعه مسکن اعلام نشده است. اما آنگونه که بانک مرکزی اعلام کرده مدت بازپرداخت وام ودیعه مسکن از سه به پنج سال رسیده است. از طرف دیگر سود تسهیلات وام ودیعه مسکن هم اعلام نشده است. اما چندی پیش اعلام شد که سود وام ودیعه مسکن از ۱۳ درصد سال گذشته به ۱۸ درصد رسیده است.

بر این اساس باید منتظر ماند و دید اقساط وام ودیعه مسکن چقدر است. اما به نظر می‌رسد که اقساط وام ودیعه مسکن در تهران حدود دو میلیون تومان باشد. چون اگرچه نرخ سود این وام نسبت به سال گذشته بیشتر شده، اما مدت بازپراخت وام هم از سه به پنج سال رسیده است.
پیش از این اعلام شده بود که قرار است مبلغ وام ودیعه مسکن در تهران ۶۰ میلیون تومان و اقساط این وام هم ۱.۵ میلیون تومان باشد. حالا مبلغ وام ودیعه مسکن تهران به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است و احتمالا اقساط این وام در تهران حدود دو میلیون تومان در ماه باشد.
اقساط وام ۷۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن هم احتمالا حدود ۱.۵ میلیون تومان در ماه است. اقساز وام ۴۰ میلیون تومانی اجاره مسکن هم باید زیر یک میلیون تومان باشد.

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن

سال گذشته شرایط خاصی برای دریافت وام ودیعه مسکن اعلام شد و تنها افرادی می‌توانستند وام ودیعه مسکن بگیرند که سرپرست خانوار باشند و فرم ج آنها هم سبز باشد. یعنی قبلا از تسهیلات دولتی خرید مسکن استفاده نکرده باشند.

از طرف دیگر، افراد متقاضی دریافت این وام باید اجاره‌نامه یکساله داشته باشند و تا لحظه ثبت درخواست وام هم نباید اقدام به دریافت تسهیلات کرده باشند.

همچنین سال گذشته اعلام شده بود که متقاضیان دریافت وام اجاره مسکن باید کد رهگیری و قرارداد خود را در سامانه املاک و اسکان بارگذاری کنند. البته هنوز وزارت راه و شهرسازی سایت ثبت‌نام این وام بانکی را معرفی نکرده است. پس متقاضیان باید فعلا منتظر دستور این بانک بمانند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قابل توجه مالکان این جمله را حتما باید در قرار داد هانوشت :چون الان برای سال 3 هست که شرایط حکم تخلیه گرفتن را سخت کردن و برای افزایش اجاره بها سقف تعیین میکنند درحالی که تورم موجود در جامه خیلی بالاتر از این حرفاستمستاجر متحد شد در پایان قرار داد تحت هر شرایطی واحد راتخلیه کند طبق ماده 10 و ماه 190 ضمن بعد از اتمام قرار داد برای هر روز …..تومان ضرر زیان و کسر از پول پیش بلامانع است و در صورت عدم پرداخت به موقع روزانه این قدر باید بیشتر رو کرایه بزارد. و اجرت مثل ایام تصرف را یا به پردازد یا از پول ودیع کسر شود بلامانع استتوضیحات:
    (همین کاری که بانک انجام میده ) و میدانیم که هر چیزی که مکتوب بشه اگر خارج از قوانین کشور و شرع نباشد و بین دو نفر ادم عاقل بسته شده باشه قابل اجرا هست. قانون ازادی تمام قرار داد ها. که ماده 10. هست . اظهار نامه از هر چیزی بهتره با تحدید قانونی مثل گرفتن هزینه های دادرسی
    به این صورت میتوانیم هزینه های دادرسی و زمان برون کردن مستاجر را به حداکثر برسانیم و حکم تخلیه فوری هم میشه گرفت که خیلی راحت تر و سریع تر انجام میشه

  • ناشناس

    از مردم ضعیف چه سودی میگیرید اخه؟!!!

  • ناشناس

    هرچقدرمیتونید مردم وبا این دستورالعملهای کذایی سرکاربزارید مرد مومن رفتیم بانک کل پرسنل بانک مسخره کردن خندیدن گفتن برو هرکس این بخش نامهرا فرستاده ازاون وام بگیر گفتن وام کجا بود دولت خودس دربه در دنبال پول میگرد ویه شرایط سخت هم گزاشتن میگن کسانی که ازسال ۸۴ به بعد سند به نامشون نخورده وام میتونن بگیرن من سال گزشته برشکست شدم خون وفروختم الان هم مستاجرم یعنی نمیتونم وام ودیه مسکن بگیرم

  • ناشناس

    خیلی ممنون ….. سپاسگزار

  • ناشناس

    واقعا با این وامها پدر مارو دراوردین..
    میاین وام میدین بعد املاک گرون میکنن…
    چاره کار وام دادن نیست ک ما رو هر روز بدهکارتر کنید..
    چاره کار اینه اونقدری مسکن ارزون درست کنید ک دست اینا بسته بشه

  • رضایی

    سلام صاحب خانه ما کد رهگیری نمیده ما باید چکار کنیم تا وام بگیریم

    • ناشناس

      سلام،صاحب خانه نباید بده که اون کد رو،شما اگه قول نامه ات رو بنگاه مسکن نوشته باشه خودش کد رهگیری تو اجاره نامه هست

  • ناشناس

    باسلام و خسته نباشید من یک زن سرپرستم مگر چقدر حقوق میگیرم که با تمام این تورم باید بسازم امسال وام بگیرم ایا تا ۵ سال اینده اجاره بالا نمیره روی پیش خانه دیگه تا پنچ سال پول نباید بذاریم این وام ها مرحمی روی زخمی هست

  • مستاجر

    اگرکسی ازوام ودیعه مسکن (اجاره) استفاده بکنه بعدبرای ثبت نام مسکن ملی دچاره مشکل نمیشه

  • ناشناس

    سلام بنده وام ودیعه ثبت نام کردم مبلغ 25 زده ومعرفی به بانک ملت والان هنوز ضامن نبردم برای مرکز استان مبلغ 40نبوده بانک ملت بیرجند شماره تماس خانواده پنچ نفری هستم

  • ناشناس

    سلام من تا حالا از هیچ بانکی وام نگرفتم .اگه بخوام وام مسکن بگیرم باید چه مدارکی ببرم .برای ضمانت