کد مطلب: ۴۴۸۵۴۵

همتی:

بازار سرمایه امکان خوبی برای تامین کسری بودجه / شرایط پولی و ارزی نسبت به ۲ سال پیش بهتر شده است

بازار سرمایه امکان خوبی برای تامین کسری بودجه / شرایط پولی و ارزی نسبت به ۲ سال پیش بهتر شده است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شرایط پولی و ارزی کشور در وضعیت مناسب‌تری نسبت به دو سال پیش قرار دارد، گفت: شرایط بازار سرمایه امکان خوبی برای بهبود شرایط تأمین مالی در کنار تأمین کسری بودجه، از راه عرضه سهام بنگاه‌ها و اموال مازاد و مهمتر از همه، انتشار هدفمند و مدیریت شده اوراق بدهی، که هر دو ضد تورمی هستند، فراهم کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین پست اینستاگرامی نوشت: تلاش‌های بانک مرکزی و کمک‌های دولت به همراه تلاش بانک‌ها در بهبود وضعیت ترازنامه‌های خود، شرایط پولی و ارزی کشور را در وضعیت مناسب‌تری نسبت به دو سال پیش قرار داده است.

امروز، شرایط بازار سرمایه امکان خوبی برای بهبود شرایط تأمین مالی در کنار تأمین کسری بودجه، از راه عرضه سهام بنگاه‌ها و اموال مازاد و مهمتر از همه، انتشار هدفمند و مدیریت شده اوراق بدهی، که هر دو ضد تورمی هستند، فراهم کرده است امید است دولت از آن استفاده نماید.

باتوجه به گزارش‌هایی که از فعالیت‌های بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات، خصوصا خدمات مدرن و مبتنی بر دانش و فناوری‌های نوین می‌رسد، قطعا امسال شاهد تحولات قابل توجهی در عرصه تولید ملی خواهیم بود.

اما باید اذعان کرد که اقتصاد کشورمان روزهای سخت و در عین حال تعیین‌کننده‌ای را می‌گذراند. اطمینان دارم این شرایط سخت قابل مدیریت است.

شرایط فشار حداکثری و محدودیت‌های تحریمی بیش از حد تصور است که شاید بتوان آن را در زمره جنایت علیه بشریت نامید.

منکر برخی ناکارآمدی‌ها نیستم، ولی با این همه، نباید در برآورد موفقیت ارکان اقتصادی کشور در مقابله با فشارهای حداکثری، دچار اشتباه شویم.

ملت ایران از گردنه سخت تلاطمات گذشته و آنچه بدخواهان از تنش در بازار ارز، تلاطم در نظام بانکی و کمبود کالاهای اساسی دنبال می‌کردند، نه تنها حاصل نشده، بلکه وضعیت ایران امروزه و در حین عبور از بحران کرونا از بسیاری از کشورها مطمئن‌تر و آرام‌تر است.

یقینا، ملت بزرگ ایران با قدرت مشکلات باقی مانده را نیز با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت.

جدید همتی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام،فقط میتونم بگم خدا قوت بزرگ مرد،ای ناخدای شایسته اقتصاد،ومن الله توفیق